weersbeinvloeding tot de ionosfeer. de laatste jaren waren er ook hele rare echo s te zien zelfs op buienradar.ook vaak boven belgie enz.ze zijn rond en komen ineens voor en gaan weer. er heb ook al een en ander op internet gestaan erover. maar ze zijn er nog niet achter. of het oeten valse echo s zijn geweest.en wat ik bedoel betreft vijverplanten in de border doen is. het water staat bij de poort nu. vijver loopt langzaam over.lolz.ook afbelopen vrijdag stonden er auto s met 4 wieken in de parkeerkom in grote plassen water. die regen mag wel weer een keer ophouden nu.
weersbeinvloeding tot de ionosfeer. de laatste jaren waren er ook hele rare echo s te zien zelfs op buienradar.ook vaak boven belgie enz.ze zijn rond en komen ineens voor en gaan weer. er heb ook al een en ander op internet gestaan erover. maar ze zijn er nog niet achter. of het oeten valse echo s zijn geweest.en wat ik bedoel betreft vijverplanten in de border doen is. het water staat bij de poort nu. vijver loopt langzaam over.lolz.ook afbelopen vrijdag stonden er auto s met 4 wieken in de parkeerkom in grote plassen water. die regen mag wel weer een keer ophouden nu.
Caps Lock toets kapot?
Tip: lees je tekst even door voor je op versturen drukt.
volgende week amper 13 graden. De donkere blauwe lijn is het langjarige gemiddelde.
We komen uit een kille winter, nu lijkt de lente ook zo te worden, wat zal de zomer dan geven. Binnen een goede maand beginnen de dagen weer te korten.
2013 lijkt veel op 1987, khoop van niet want dan wordt onze zomer ook fris en nat.
| Gewijzigd: 16 mei 2013, 17:46 uur, door orioner
volgende week amper 13 graden. De donkere blauwe lijn is het langjarige gemiddelde.
We komen uit een kille winter, nu lijkt de lente ook zo te worden, wat zal de zomer dan geven. Binnen een goede maand beginnen de dagen weer te korten.
2013 lijkt veel op 1987, khoop van niet want dan wordt onze zomer ook fris en nat.
is allemaal maar een verwachting eh.De onzekerheid van volgende week is enorm groot ,
dus het kan ook zomaar 20 graden worden.
en misschien is het vandaag dan wel verregend,maar zondag wordt weer een mooie dag met 20 graden!
is allemaal maar een verwachting eh.De onzekerheid van volgende week is enorm groot ,
dus het kan ook zomaar 20 graden worden.
en misschien is het vandaag dan wel verregend,maar zondag wordt weer een mooie dag met 20 graden!
tja, ECMWF op 850 hpa behoorlijk koud, ze hebben ergens een late winterkaart gevonden zekers
http://meteociel.fr/modeles/ecmwf.php?ech=72&mode=0&map=2&type=0&archive=0
en de volgende wijsheid: Na regen komt zonneschijn !. Nou Raymond, ik heb gisteren even een rondje gemaakt door de landerijen om me heen en eens wat gesprekken gevoerd met bewoners en agrariers...
Qua regen, die beginnen nu pas een beetje tevreden te zijn, maar er mag nog wel wat bij. Moet het wel netjes vallen natuurlijk zoals wij gisteren gehad hebben, ongeveer 1 à 2 mm per uur. Geen boer gisteren zonder grijns op zijn gezicht hier. Qua kou, ja da's vervelend maar aan de andere kant, de pluien zijn nu erg eenduidig tot en met zondag, dan gaat het warmer worden. Daarna zakken de temperaturen maar er is natuurlijk hoop omdat GFS en EC een andere "koudeverdeling"hebben, waar de een nog dieper zakt gaat de ander omhoog en omgekeerd.
En het zal niet voor het eerst zijn dat als EC en GFS het niet met elkaar eens zijn, dat ze het dan allebei fout hebben. Of het een indicatie is voor tropische temperaturen , dat betwijfel ik maar ik blijf oprimistisch
tja, na regen komt zonneschijn. We leven nu eenmaal op een wip. en zo er nu uitziet zitten we weer aan de verkeerde kant en ondertussen weten we al dat dit een tijdje kan duren.
Qua regen, die beginnen nu pas een beetje tevreden te zijn, maar er mag nog wel wat bij.
Er is inderdaad nog steeds een tekort dit jaar. Maar ja ik ben geen boer, dus in agrarische termen kan ik het niet zo goed inschatten. Alhoewel, mijn radijsjes en pas ingezaaide kale plekken in het grasveld groeien de laatste dagen als kool
Er is inderdaad nog steeds een tekort dit jaar. Maar ja ik ben geen boer, dus in agrarische termen kan ik het niet zo goed inschatten. Alhoewel, mijn radijsjes en pas ingezaaide kale plekken in het grasveld groeien de laatste dagen als kool Zo, net terug van een excursie over, hoe doen ze het, natuurbrandbeheersing.
Jaja ook in het veld en ik heb geen meetstation nodog om te zeggen dat we nu in fase groen zitten. Maar goed, we waren dus in d enatuur en ondanks dat er weer millimeters bijgekomen zijn is er nog niks teveel gevallen. Alleen, als het wat warmer wordt heeft die regen meer effect en het mag ook wel een dagje wat drogen zodat er tenminste wat lucht bij de grond komt.
Maar goed, we krijgen nu als de pluimen het goed hebben een paar dagen van 15 graden of meer
| Gewijzigd: 17 mei 2013, 18:31 uur, door jcroon
koudere winters, en natte en koude zomers?
Of heeft het allemaal niks met elkaar te maken? | Gewijzigd: 17 mei 2013, 19:58 uur, door onweerwoudenberg
koudere winters, en natte en koude zomers?
Of heeft het allemaal niks met elkaar te maken?
Koude zomers? :p Hier in België al een aantal normale zomers na de Spaanse zomers.