afgezien van 1805 00Z en 1905 06Z zie ik geen echt4 stortbuikleurtjes op de kaartjes, meer een aaneengesloten periode van lichte tot matige regen. Maar dat is wel precies wat we nodig hebben natuurljk, al horen er natuurlijk wel hogere temperaturen bij. Hoosbuien lijken wel leuk voor de weervolger maar leveren weinig rendement op voor landbouw en natuur (en je tuintje). Alleen, we hebben er nog meer aan bij temperaturen van rond de 18-20 graden.
Mar alles is nog onzeker, er zijn flnk wat leden die voor veel drogere opossingen gaan zoals blijkt uit de "gemiddelden"op de pluimpjes. En ook wat leden die voor hoosbuien gaan
voorlopig is het bagger buiten, al een aantal dagen met wind. en voor zoveelste keer was het weekend weer eens fris achter elkaar...het is zo dweilen met de kraan open. nog even dan is het 1 juni en de zomer moet beginnen.hoop de jetstreem ons goed gezind is.en een spannend jaargetijde met warm weer en flinke donders etc. | Gewijzigd: 13 mei 2013, 12:53 uur, door Soesano god of thunder
voorlopig is het bagger buiten, al een aantal dagen met wind. en voor zoveelste keer was het weekend weer eens fris achter elkaar...het is zo dweilen met de kraan open. nog even dan is het 1 juni en de zomer moet beginnen.hoop de jetstreem ons goed gezind is.en een spannend jaargetijde met warm weer en flinke donders etc. Het ziet er nat en helaas fris uit. Warm weer hebben we natuurljk nodig maar ook nog steeds regen, veel plaatsen hebben nog niet zo heel veel gehad. Zolang die tekorten er nog zijn kan het beter gestaag vallen dan met de hoosbuien die meestal bij onweer horen.
voorlopig is het bagger buiten, al een aantal dagen met wind. en voor zoveelste keer was het weekend weer eens fris achter elkaar...het is zo dweilen met de kraan open. nog even dan is het 1 juni en de zomer moet beginnen.hoop de jetstreem ons goed gezind is.en een spannend jaargetijde met warm weer en flinke donders etc.
Als je in nederland regen en 10 tot 15 graden zegt zit je het hele jaar 95% goed
Zoals het er nu naar uit ziet zal ik een grote paraplu meenemen als ik jou was!
Ik hoop de hele week ook al op beter weer, maar de buien blijven voorlopig aanhouden.
voorlopig is het bagger buiten, al een aantal dagen met wind. en voor zoveelste keer was het weekend weer eens fris achter elkaar...het is zo dweilen met de kraan open. nog even dan is het 1 juni en de zomer moet beginnen.hoop de jetstreem ons goed gezind is.en een spannend jaargetijde met warm weer en flinke donders etc.
Als je in nederland regen en 10 tot 15 graden zegt zit je het hele jaar 95% goed
mwha het is op elke keer na een paar dagen mooi dan weer hetzelfde liedje en idd ik vraag mij af of het nog wel allemaal goed komt.en 10 tot 15 graden dat lijkt mij dus niet normaal. ook is het vaker en harder gaan regenen de afgelopen jaren al ook al zeggen sommigen van niet. ik zie mijzelf jaren geleden al zitten lekker verven aan boord onderhoud etc. was toen al aardig bruin .nu loop je half mei nog met ene jas aan en zelfs zijn er mensen die nog stoken die het koud hebben. niet normaal allemaal lijkt mij...
Mei tot nu toe is 0.5 graden te koud,niet echt extreem lijkt mij.
Daarbij is dit jaar tot nu toe veel te droog,dus een beetje regen kan ook geen kwaad! en het is nog geen zomer
Mei tot nu toe is 0.5 graden te koud,niet echt extreem lijkt mij.
Daarbij is dit jaar tot nu toe veel te droog,dus een beetje regen kan ook geen kwaad! en het is nog geen zomer;)
Inderdaad is mei nu nog niet zo heel veel te koud, komende dagen zal dat ongetwijfeld omlaag trekken.
Eertse 9 dagen van Mei waren qua temepraturen wle goed, maar veel te droog. En als je kijkt naar de kaartjes met neerslagtekorten en daadwerkelijke regenval, dan is ook dat niet zo extreem op de meeste plaatsen, blijft zelfs nog achter bij "normaal".
Maar mei is zo'n "eerst maand met mooi weer"dat iedereeen het gevole heeft dat het ook mooi MOET zijn. Da's maar relatief, de langjarige gemiddlede maximum temperatuur voor deze decade is maar 17,4 graden , van de volgende 18 graden.. Als het winstil is en de zon schijnt wel lekker maar ja, dat doet het nu eenmaal zelden.
En de meest dagen van mei tot nu toe lagen boven het gemiddelde.. na het weekend lijkt het ook were beter te worden dus dikke kans dat we op hetmiegemiddelde eindigen.
Heeft iemand statistieken bij de hand? Vergelijkbare te koude maanden in de jaren voorheen en of het toe nog wat werd met de zomer?
Heeft iemand statistieken bij de hand? Vergelijkbare te koude maanden in de jaren voorheen en of het toe nog wat werd met de zomer?
*pluim*
Je weet toch: 'in het verleden behaalde resultaten....'
Uit bericht http://www.onweer-online.nl/forum/topic/38122/erg-krachtige-zonnevlam-stelt-jaarrecord-scherper/#message394552
Citaat van Citaat van Sanwa, woensdag 15 mei 2013, 10:24 uur Zon vlamt op
[...]
In een rustige periode brandt de zon heel gelijkmatig en stuurt steeds dezelfde hoeveelheid straling naar de aarde. In een periode van veel activiteit vinden op het oppervlakte van de zon geregeld uitbarstingen plaats, zonnevlammen genoemd, die een grote hoeveelheid geladen deeltjes (protonen, elektronen, alfadeeltjes en ionen) met grote snelheid de ruimte in slingeren. Als die deeltjes de aarde raken, kunnen ze het radioverkeer storen.
Afgelopen zondag en maandag vonden er achter elkaar drie grote explosies plaats op de zon, zegt Nasa. Alle drie waren ze niet op de aarde gericht, zodat we niet hoeven te vrezen voor storingen. Daarmee lijkt de periode van grote activiteit eindelijk begonnen, na een te langdurige periode van rust.
De cyclus van de zon heeft invloed op het weer op aarde. Zo zijn vrijwel alle recente Elfstedentochten georganiseerd in periodes van zeer weinig zonneactiviteit. Veel activiteit leidt soms tot warme zomers. Of dat nu ook gaat gebeuren, is echter onbekend.
Bron: MSN
Ook een site als theweathercentre spreekt over een einde van de stratospheric warmin met als gevolg een einde van de kou.
Piers C zal ook nog wel wat vinden maar ik snap niks van zijn manier van schrijven en voorspellen.