Ja.. tot zelfs 5 graden in het noord-oosten volgens de nieuwe run van GFS.
Gaat snel met de temperatuur(behalve aan de kust)..!
Tact 18.1 | Gewijzigd: 24 april 2013, 13:03 uur, door Stefanv
edit: knip
Tact. 20.6 ja hier is het nog steeds te warm om met een rugzak op de rug te fietsen. Ik heb ook een heel bleke huid (ik ben ros) en verbrand zeeer rap. Vandaag kon ik gewoon niet langer dan een halfuur in de volle zon blijven. (Eerste zon van het jaar+ik wil niet onmiddelijk verbranden/zonneslag opdoen). Ik ben dan ook een echte sneeuw en onweerliefhebber, alles boven de 30° is te warm. 25-30° is doenbaar als er een briesje is
| Gewijzigd: 24 april 2013, 18:49 uur, door Sa'ke
edit: knip
Tact. 20.6 ja hier is het nog steeds te warm om met een rugzak op de rug te fietsen. Ik heb ook een heel bleke huid (ik ben ros) en verbrand zeeer rap. Vandaag kon ik gewoon niet langer dan een halfuur in de volle zon blijven. (Eerste zon van het jaar+ik wil niet onmiddelijk verbranden/zonneslag opdoen). Ik ben dan ook een echte sneeuw en onweerliefhebber, alles boven de 30° is te warm. 25-30° is doenbaar als er een briesje is
Hier ook nog 18.3 graden! Jaa ook ik ben voor het eerst verbrand vooral in het gezicht.. De zon was erg sterk vandaag. Van mij mag het tot November elke dag dit weer zijn! Met aventoe een flinke onweersbui 's avonds die voor verkoeling zorgt .
De nieuwe HiRLAM ziet het wel zitten voor morgen:
Neerslag animatie van vannacht 0:00 tot morgennacht 20:00 per 2 uur.
Temperatuur animatie per 3 uur vanaf 0:00 vannacht tot 0:0 morgennacht.
| Gewijzigd: 25 april 2013, 10:24 uur, door Ries
Citaat van KNMI Een zomerse dag met een maximumtemperatuur van 25,0 graden of hoger is in april uitzonderlijk. Uitzonderlijk was april 2007 met in De Bilt zeven zomerse dagen en op 14 april de vroegste zomerse dag ooit. Lokaal telde de maand tien zomerse dagen. De recordwarme april 2011 telde in De Bilt vier zomerse dagen op rij en plaatselijk werden zeven zomerse dagen bijgeschreven.
Warme dagen met 20,0 graden of hoger zijn minder uitzonderlijk: gemiddeld over 1981-2010 telt april drie warme dagen. April 2007 telde liefst 14 warme dagen, in april 2011 werd het op 13 dagen 20 graden of warmer. Dan scoort deze april nog best redelijk, 4 dagen boven de 20 graden, vandaag meegerekend (De Bilt gisteren precies 20,0 graden).