Dit ziet er niet goed uit.. ai, laten we hopen dat dit NIET uitkomt... Vandaag trouwens is het best lekker, ondanks dat de temperatuur hier op ongeveer 11,5 graden blijft steken. Het zonnetje doet zn werk goed! Ik had het net gewoon warm, al wandelend in de zon in mn zomerjas.
Synoptische ontwikkeling
Nederland bevindt zich net ten zuiden van de straalstroom en het weerbeeld wordt bepaald door een hoogterug. De straalstroom begint echter te golven en vanaf het einde van de week komt ons land onder invloed van een grootschalige hoogtetrog te liggen.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De opmaat naar een koud weekend en wisselvallig weer zit al een paar runs in de kaarten en dat is nu ook niet anders. In de bandbreedtepluim is dat ook te zien aan de windrichting, waarbij er een scherpe overgang plaatsvindt van overwegend zuidwestenwinden naar noordelijke winden. Na het weekend wordt de onzekerheid langzaam groter, maar de warmere oplossingen winnen wel langzaam terrein. Ook de hogedrukinvloeden lijken toe te nemen, waardoor de neerslagkansen afnemen.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Aanvankelijk temperaturen rond of iets boven normaal, maar geleidelijk steeds kouder en in het weekend temperaturen ruim beneden het langjarig gemiddelde. Toenemende kans op neerslag.
Samenvatting EPS-periode:
Aanhoudend grote kans op temperaturen beneden normaal. Geleidelijk afnemende neerslagkansen.
Bron: KNMI
Het is lange termijn, maar na volgend weekend blijft de wind veelal uit het noorden en noord-westen te komen. GFS laat volgende week geen mooie temperaturen zien, veelal tussen de 8 graden in het noorden tot 12 in het zuiden. Het is nog ver weg dus wie weet veranderd het nog.
Zaterdag tot volgende week vrijdag. | Gewijzigd: 22 april 2013, 10:07 uur, door Ries
Samenvatting EPS-periode:
Aanhoudend grote kans op temperaturen beneden normaal. Geleidelijk afnemende neerslagkansen.
Zaterdag tot volgende week vrijdag. afnemend ten opzichte van wat precies?
Europees model
Amerikaans model
Blijven volgen, ik heb een huwelijk die dag (niet het mijne, van een vriend)
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37961/het-weer-op-koninginnedagabdicatie/ | Gewijzigd: 22 april 2013, 16:41 uur, door Ries
Staat al wel een paar runs een kleine kans op onweer op de kaarten. Komende dagen leuk om te volgen.
maar de temperaturen die worden verwacht worden verwacht in de schaduw, tevens worden die ook actueel gemeten in de schaduw.
wat ik wil zeggen is dat het in de zon en uit de wind zomaar 5 graden kan schelen.
dus ik denk dat ze er niet naast zitten qua verwachting.
weather without storms is no weather at all.