Ik denk dat het qua hoeveelheden totaal wel mee zal vallen, het is een vrij smalle neerslagzone, zoals het er nu naar uit ziet. Oftweel, het blijft op veel plekken nog droog voor de tijd van het jaar.
Ik denk dat het qua hoeveelheden totaal wel mee zal vallen, het is een vrij smalle neerslagzone, zoals het er nu naar uit ziet. Oftweel, het blijft op veel plekken nog droog voor de tijd van het jaar.
ja maar voor zo weinig cape is het behoorlijk wat neerslag en lijkt toch een beetje op de vorm van een mcs,vooral in de middag
Ik denk zomaar dat we weer halo's kunnen zien. Ik zie in de verte in het zuidwesten al wat cirrostratus en de vliegtuigstrepen blijven hangen (teken dat de bovenlucht vochtiger wordt en dat er dus warme en vochtige lucht aankomt).
ja maar voor zo weinig cape is het behoorlijk wat neerslag en lijkt toch een beetje op de vorm van een mcs,vooral in de middag
Een MCS wordt het maandag sowieso niet, het is maar zo'n 3/4 mm per 3 uur, bij een MCS heb je binnen 3 uur al makkelijk tientallen mm's te pakken. CAPE en LIfted is ook veel te laag voor een MCS. Worden dus gewoon onweerscellen vergelijkbaar met die van gister, maar ze onstaan pas in Duitsland dus hebben wij er niets aan want ze zullen richting het oosten bewegen.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
nou.. met gemiddelt 14 a 17 gr vind ik dat wel mevallen voor hallf april......
zie voor zuidholland nergens op lt geen temps meer van 10 gr of zo.
en ook de neerslagkans op lt ver onder de 40% dus uit met de pret is het zeker nog niet.. het kan erger.. of liever het was erger..
hopelijk vanavond wat onweer,maar ik vrees ervoor van niet
Beetje te optimistisch
Ik denk dat we nog maar net de 20 graden gaan halen hier en daar.
Hier nu 17,8. Zon komt er goed door nu. Heerlijk!
hier nu 22 graden! Wel in de zon Maar een half uur geleden in de schaduw was het al bijna 19 graden, dus nu de zon goed doorkomt kan het alleen maar oplopen. Heerlijk!!