Citaat van Bart Standaert, zondag 7 april 2013, 18:36 uur Volgens GFS slaan we de lente over en gaan we meteen naar de zomer hmz alweer.. dat komt mij bekent voor.eervorrigjaar??2011
Berichten samengevoegd door Bronk | Gewijzigd: 7 april 2013, 19:54 uur, door Bronk
Eerste foto is het orgineel, alleen mijn hand eruit geknipt.
De tweede aangepast om beter te laten zien wat er daadwerkelijk te zien was.
Kan iemand bevestigen dat het een Parry boog was tussen de 22 graden halo en de circumzenithal boog, of mij vertellen wat het wel is?
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Eerste foto is het orgineel, alleen mijn hand eruit geknipt.
-afbeelding-
De tweede aangepast om beter te laten zien wat er daadwerkelijk te zien was.
Kan iemand bevestigen dat het een Parry boog was tussen de 22 graden halo en de circumzenithal boog, of mij vertellen wat het wel is? Ik zie de circumzenitale boog, de bovenraakboog, de kleine kring (22-graden halo) en de bovenste zoncave Parryboog. Die laatste is een mooie vangst want ze zijn behoorlijk zeldzaam!
| Gewijzigd: 7 april 2013, 22:34 uur, door Robert96
Edit:
wat gegevend toegevoegd:
Citaat van KNMI Maandoverzichten In januari viel gemiddeld over het land 53 mm neerslag. Daarmee is de maand vrij droog verlopen, want normaal valt er gemiddeld in januari 73 mm.
In februari viel gemiddeld over het land 39 mm neerslag. Daarmee is de maand droog verlopen want normaal valt er in februari gemiddeld 55 mm. Vrijwel de gehele maandsom viel gedurende de eerste decade (10 dagen) van de maand: gemiddeld over het land 31 mm.
In maart viel gemiddeld over het land 33 mm neerslag. Daarmee is de maand droog verlopen want normaal valt er 68 mm. De KNMI-stations Westdorpe en Terschelling waren het natst met 48 mm, Hoogeveen het droogst met 18 mm. In het noordoosten van het land en delen van Noord-Brabant viel op veel plaatsen minder dan 30 mm. In De Bilt werd in maart 37 mm neerslag gemeten ten opzichte van 67 mm normaal.
Vrijwel de helft van de gehele maandsom neerslag viel op 9 maart: gemiddeld over het land 14 mm. Op die dag regende het in De Bilt 24 uur onafgebroken, een
nieuw duurrecord.
:
de lopende maand
en een kleintje van de vorige(kan geen groter vinden)
| Gewijzigd: 8 april 2013, 13:13 uur, door jcroon
De laatste keer regen( zonder ijzel/natte sneeuw) is hier behoorlijk lang geleden.. Even een flinke plens regen komende week en dan zon en 20 graden AUB.
10cm hoogte:
Tact. 0.9
Pluim eerst wat regen en daarna mooi lenteweer:
En ook GFS18Z heeft er zin in!!
Beloofd een mooi weekend te worden. | Gewijzigd: 9 april 2013, 00:54 uur, door Stefanv