Het zou niet hoeven maar meestal heb je het extreemste weer na een wat langere warme periode.. Dan kan er best een zomer met veel extreem weer geweest zijn, maar als je alle millimeters bij elkaar optelt kom je niet altijd op "een natte zomer"uit.
Als je een zomer het waarvan je je kunt heriineren dat die "nat"was , dan gaat het in d epraktijk vaak om zomers met weken aaneengesloten somber weer.
Kaart: Weer.nlOf andersom, we hebben in het verleden (winter, vorige winter, zomer) al vaker gezien dat een bepaalde ontwikkeling die op de kaarten verscheen. na een aantal keer uitstel opeens naar voren gesneld kwam. Dus wat op maandag 15 april op de kaarten verschijnt opeens al de 13e of de 12e waaheid kan gebeuren
Zag hier net ook al een discussie over droogte en noodzakelijk (regen)water. Hier in Oss is de grond echt kurk, maar dan ook kurk droog! Er is ook al even niets noemenswaardig meer uit de hemel komen vallen, sinds de 9e maart, das al bijna een maand droog dus. De wind doet overigens nog eens extra haar best door het allemaal nog iets sneller uit te drogen. Het valt me overigens nog mee dat er nog geen code oranje is afgegeven voor de nabij gelegen natuurgebieden/bossen.
nee hier mag best een drupje vallen (liefst 's nachts)
edit:
Ik neem alles terug wat code-oranje betreft
Omroep Brabant meldt het volgende [klik] | Gewijzigd: 3 april 2013, 13:00 uur, door Ossekop
En ook in Belgisch Limburg en Antwerpen is er code geel voor brandgevaar afgeroepen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/De-aarde/article/detail/1608183/2013/04/03/Fase-geel-in-heidegebieden-wegens-licht-brandgevaar.dhtml
Op de Hoge Venen zal niet direct brandgevaar zijn want daar ligt op sommige plaatsen nog tot 10 cm sneeuw.
En ook in Belgisch Limburg en Antwerpen is er code geel voor brandgevaar afgeroepen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/De-aarde/article/detail/1608183/2013/04/03/Fase-geel-in-heidegebieden-wegens-licht-brandgevaar.dhtml
Op de Hoge Venen zal niet direct brandgevaar zijn want daar ligt op sommige plaatsen nog tot 10 cm sneeuw.
Jaja, verkeerde topic maar even een reactie, veen onder sneeuw kan, als het droog is, gewoon branden.
VTM en VRT zekers, volgens frankske zou het deze ochtend zwaarbewolkt zijn met ook wat sneeuw in het ZW, tja ik woon er en helaas geen vlok gezien en vollop zon.
meer en meer kennissen zeggen dat hij geregeld de bal misslaat. en de minste scheet en het heeft te maken met de opwarming van de aarde.
| Gewijzigd: 3 april 2013, 18:11 uur, door orioner
inderdaad, ik wou voor zaterdag een uitstap plannen, maarja met zo een wind als vandaag is dat niet al te leuk. dus weet niet welke voorspelling het meest klopt. we zien wel zeker
| Gewijzigd: 4 april 2013, 17:02 uur, door Marga
inderdaad, ik wou voor zaterdag een uitstap plannen, maarja met zo een wind als vandaag is dat niet al te leuk. dus weet niet welke voorspelling het meest klopt. we zien wel zeker
Zeilen zou moeten lukken.
Wel stevig inpakken...
Vliegeren?