Een Colombiaanse man is de laatste zes maanden liefst viermaal getroffen door de bliksem. Toen hij naar de dokter trok om 'genezen' te worden, had die maar één oplossing: levend begraven. Alexander Mandón werd uit het leger gezet nadat hij liefst driemaal getroffen werd door de bliksem. 'Ga terug in je dorpje in Colombia wonen. Daar regent het minder en zal het niet meer gebeuren', werd hem verteld.
Toch sloeg de bliksem opnieuw toe, ditmaal vlak voor zijn werk. 'Het regende en ik hoorde bliksem toen ik bij de buren was', zegt de nicht van Alexander. 'Toen ik aan de kantine kwam waar hij werkte, lag hij op de grond. Hij was helemaal stijf en bewoog nog nauwelijks.'
De dokter wist al snel hoe hij de man kon genezen. 'Ze moeten een gat graven om de energie van de bliksem te absorberen', klinkt het. Dus werd de man levend begraven. Voor een paar uur slechts, want er was een misverstand. 'We begroeven hem twee uur, maar hadden hem neergelegd', zegt zijn nicht. 'Maar hij moest rechtop zittend begraven worden, met zijn hoofd boven de grond.'
Mandón bevestigt dat hij verkeerd begraven werd. 'Daarom heeft het niet geholpen', zegt Mandón. Dus werd het zittend overgedaan. Sindsdien is de man niet meer geraakt door de bliksem. Zou hij dan toch genezen zijn?
Bron: Het Nieuwsblad | Gewijzigd: 2 februari 2017, 14:01 uur, door Joyce.s