Om 6 uur: De kaarten van 00 z
Om 12uur: De kaarten van 6z die zijn nou dus aan de buurt voorbeeld zie onder
Om 18uur de kaarten van 12 uur en om 00z de kaarten van 18uur dus iedere keer 6 uur terug
Mvg Tatanka | Gewijzigd: 13 juni 2013, 12:15 uur, door Tatanka
en dan een zwaar onweerscomplex dat donderdagochtend over belgie trekt en tegen 5 uur s'avonds het noordoosten van nederland bereikt | Gewijzigd: 13 juni 2013, 12:34 uur, door Jenss
en dan een zwaar onweerscomplex dat donderdagochtend over belgie trekt en tegen 5 uur s'avonds het noordoosten van nederland bereikt
Maar hopen dat West NL ook wat meepikt en het niet weer als vanouds door midden NL
gaat naar het noordoosten en oosten van het land. Ik bedoel niet echt de westkust maar Gouda.
Iets meer naar het midden dus
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
en dan een zwaar onweerscomplex dat donderdagochtend over belgie trekt en tegen 5 uur s'avonds het noordoosten van nederland bereikt
Maar hopen dat West NL ook wat meepikt en het niet weer als vanouds door midden NL
gaat naar het noordoosten en oosten van het land. Ik bedoel niet echt de westkust maar Gouda.
Iets meer naar het midden dus
ja hoor,complex heeft de vorm van een squal line dus van de kust naar limburg,meest neerslag word net ten oosten van de kust berekent
ja hoor,complex heeft de vorm van een squal line dus van de kust naar limburg,meest neerslag word net ten oosten van de kust berekentEn dat kan jij allemaal zomaar zien vanaf een paar kaartjes? Dat is dan best knap hoor... En nu zonder gekheid... nogmaals Jens.. het is véél te vroeg om ook maar iets te voorspellen op die dagen. Ten eerste: het is nog te ver weg. Ten tweede: alles gaat nog tig maal veranderen. Ten derde: vele weerscomputers hebben tot nu toe zelfs al moeite om de temps voor volgende week te voorspellen. Om nu al te gaan roepen over een MCS en een squalline is al helemaal uit den boze!
| Gewijzigd: 13 juni 2013, 12:52 uur, door Debbieke
Onweersdagen: 0
ja hoor,complex heeft de vorm van een squal line dus van de kust naar limburg,meest neerslag word net ten oosten van de kust berekentEn dat kan jij allemaal zomaar zien vanaf een paar kaartjes? Dat is dan best knap hoor...
voorlopig he,kan natuurlijk nog veranderen he,debbieke het was ook volgens deze run he,ik weet ook wel dat het nog kan veranderen,maar het is toch leuk om er al eens naar te kijken he
| Gewijzigd: 13 juni 2013, 12:58 uur, door Jenss
plotseling gaan in dit land gewoon haast niet ongestraft. Alhoewel er op deze dagen volgens de voorspellingen zowat geen cape is.
Even afwachten nog dus.
Het is niet ongebruikelijk dat alles er goed uit ziet, warm weer, hoge capes, zelfs regen. En een dag later is iedereen hier boos omdat er nagenoeg niks geweest is. Kortom. lekker warm weer blijft vaak genoeg "ongestraft"
ja hoor,complex heeft de vorm van een squal line dus van de kust naar limburg,meest neerslag word net ten oosten van de kust berekentEn dat kan jij allemaal zomaar zien vanaf een paar kaartjes? Dat is dan best knap hoor... En nu zonder gekheid... nogmaals Jens.. het is véél te vroeg om ook maar iets te voorspellen op die dagen. Ten eerste: het is nog te ver weg. Ten tweede: alles gaat nog tig maal veranderen. Ten derde: vele weerscomputers hebben tot nu toe zelfs al moeite om de temps voor volgende week te voorspellen. Om nu al te gaan roepen over een MCS en een squalline is al helemaal uit den boze!
9 van de 10 keer is het well een squal-line.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
9 van de 10 keer is het well een squal-line. Dat kan goed zijn. Maar toch ga ik er nog ik er nog liever van uit dat het er geen is. Waarom? Omdat er dan geen mensen teleurgesteld gaan zijn als het dan geen squalline is. Maar goed verder met de kansen op onweer nu
Onweersdagen: 0
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Weer mooie temps voor donderdag, 32 gr. +!, Ook hele mooi CAPE waardes, je ziet ook goed dat de warmte verdreven word door de mogelijke MCS of wat dan ook CAPE verdwijnt ook direct na de buien passeren dus het zal een mooi afsluitertje worden als het uitkomt... Eerst bakken in de zon voor enkele dagen, dan mooi cadeautje
Toch vind ik nu al dat het realistisch lijkt, temps blijven hoog, CAPE kwakkelt of verdwijnt niet enkele runs... Ziet er goed uit
Even tussen haakjes (wetende dat dit allemaal is begonnen door de OPER en de Control)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1