Hier zelfs geen stevige regen, gewoon wat gedruppel meer niet Kijk dit is nou een positive reactie..... elke kans is er 1
Niet om het een of ander maar de laatste 1,5maand is niks geworden wat langere verwachtingen vertoonden.
Ik laat me graag verblijden wanneer de lucht het verraad.
Eerst moet toch echt die temp omhoog als we mooie klappers willen hebben.
Het zou mij niet verbazen als het hogedruk gebied boven de atlantische oceaan toch in beweging gaat komen.
Dusdanig dat het boven west europa komt, Zuidelijke vlak wellicht boven noord afrika.
Gezien alles al raar verloopt is dit een uitgelezen kans op extremen toch. | Gewijzigd: 28 mei 2013, 21:45 uur, door Hageljager
Hey een feit is dat ze er vaak genoeg naast zitten en waarschuwingen uitgeven terwijl het een scheet in een badkuip blijkt te zijn.
We zitten er allemaal wel eens naast en dus ook het knmi.
Hier in Goes een heerlijk regenbuitje gehad voor 4 uur achtereen stuk..... nog wel benauwend.... ben benieuwd wat er nog gaat komen
Citaat van Hageljager, dinsdag 28 mei 2013, 21:44 uur Beste MarkB,
Niet om het een of ander maar de laatste 1,5maand is niks geworden wat langere verwachtingen vertoonden.
Het zou mij niet verbazen als het hogedruk gebied boven de atlantische oceaan toch in beweging gaat komen.
Dusdanig dat het boven west europa komt, Zuidelijke vlak wellicht boven noord afrika.
Gezien alles al raar verloopt is dit een uitgelezen kans op extremen toch. Voorjaar en najaar zijn mijn inziens de beste kansen voor klappers omdat je dan met temp verschillen zit.
Een grens van koud naar warm is een kans op onweer. Hier beneden hoeven de temperaturen niet extreem warm te zijn het zijn de verschillen tussen de grenzen die elkaar tegen komen. Hoe hoger de koude grens hoe kouder het word. En als dat botst met warmere lucht heb je een kans.
Maar dit is allemaal mijn inziens he ben geen climatoloog of iets...
Berichten samengevoegd door Sanwa
Gezien alles al raar verloopt is dit een uitgelezen kans op extremen toch.
Het klopt dat het LT is maar aangezien gfs al enkele runs achter elkaar met redelijk wat onstabiliteit komt op dezelfde dag heb ik er het vertrouwen in. Temperatuur die op die dag wordt berekend is zo'n 25 graden dus de temperatuur is ook geen probleem. GFS laat het hoog boven de oceaan verplaatsen richting scandinavië zodat we een oostelijk windrichting krijgen en dat betekend dat er warme lucht wordt aangevoerd naar ons. Mag ook wel een keer want het is tot nu toe eigenlijk al de hele tijd koud geweest. Hieronder nog een mooie kaart van gfs op lt;
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Bij buien kans op onweer Geldig: woensdag 29 mei 2013 vanaf ca 08 uur gedurende ca 3 uur Lol was net bezig met bericht je was me net voor maar plaatje er ook bij nou
Mvg Tatanka
Bij buien kans op onweer Geldig: woensdag 29 mei 2013 vanaf ca 08 uur gedurende ca 3 uur Lol was net bezig met bericht je was me net voor maar plaatje er ook bij nou
Mvg Tatanka Ik dacht die Nederlanders hebben nu wat stevige buien met een klap onweer, zelfs een waarschuwing van het KNMI.
En ze zijn hier zo verdacht stil, dus ik zal het maar plaatsen
Plaatje uploaden is wat lastig hier op het werk, ze kunnen toch beetje meekijken
Zou wel eens serieus wat neerslag kunnen opleveren.
Vooral in omvang, intensiteit is , althans hier, niet meer dan een veredelde motregen.