Is geen bow echo, maar gewoon een active buienlijn die hoord bij het warmtefront van de depressie langs de kust van Frankrijk. Bij een bow echo zit de "Boog" het actiefste gedeelte van het front aan de voorkant en de boven en onderkant, niet aan de achterkant zoals deze buienlijn heeft.
Warmtefron met het gedeelte koufrontt ligt nu vrijwel op de locatie van deze kaart (KaartKNMI)
Als het een bow echo zou zijn, zou er een activer gedeelte zichtbaar zijn op de radar (Waar de rode lijn is), en zou trekrichting de rode pijl zijn, echter op de radar is goed te zien dat het front de blauwe pijl volgt, de bekende krul beweging van een front bij een depressie.
Trekrichting bow echo op de radar.
Meer uitleg over de bow echo vind je hier.
Deze kans is zwak en kan dus volgende run of weg zijn of een nog grotere kans worden. Ik hou het persoonlijk in de gaten.
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Deze kans is zwak en kan dus volgende run of weg zijn of een nog grotere kans worden. Ik hou het persoonlijk in de gaten. Kansje is weer verdwenen vanmiddag een kleine kans op wat donderklappen in het zuiden zuid-oosten van benelux
NEERSLAG:
Hir Uitvoer lijkt momenteel het beste op de actualiteit, gevolgd door de EC12 Uitvoer (Te veel convectieve activiteit in de loop van de nacht). Neerslag stelt donderdag overdag weinig voor. Convectie donderdagmiddag blijft in de Harmonie- en EC12 Uitvoer vrijwel geheel ten Z van ons land, in de Hir Uitvoer geen convectie. Kans op onweer is klein (KOUW/INDECS in het uiterste zuiden 20-35%). Buiig signaal vrijdag overdag alleen duidelijk in de Hir Uitvoer. We gaan uit van wat regen, hoeveelheden zijn klein.
Vrijdag nog niet geheel onzeker maar moet in de komende runs nog iets duidelijker worden
Knmi guidance 5.53 uur
Bron: Knmi | Gewijzigd: 2 mei 2013, 06:55 uur, door Tatanka
Deze kans is zwak en kan dus volgende run of weg zijn of een nog grotere kans worden. Ik hou het persoonlijk in de gaten. Kansje is weer verdwenen vanmiddag een kleine kans op wat donderklappen in het zuiden zuid-oosten van benelux
Ik snap wat je bedoelt, mijn Gewitterwahrscheinlichkeit kaart zegt dat er morgen geen kans op onweer is.
Echter vertellen de cape en neerslag kaatjes dat het wel kan?? Dus wat is hier nou aan de hand.
whahaha, aan die dag denk ik ook nog regelmatig terug... vooral omdat ik de kans had er midden in te zitten (logeren bij mijn zus in haarlem), maar eigenwijs genoeg toch thuis ben gebleven (helmond, waar alleen midden in de nacht een klein onweersbuitje viel...). Dus ik wil een herkansing!!!
Ik snap wat je bedoelt, mijn Gewitterwahrscheinlichkeit kaart zegt dat er morgen geen kans op onweer is.
Echter vertellen de cape en neerslag kaatjes dat het wel kan?? Dus wat is hier nou aan de hand.
Niet veel tis allemaal drempelwaarde onweer als je het mij vraagt...die vraagt om een goede trigger( geen tijd voor @ moment om uit te zoeken) 18z even afwachten...en morgen duidelijk nowcasten.
Meeste kans zuiden zuiden-oost: http://www.wetteronline.de/gewitterrisiko-karte
| Gewijzigd: 2 mei 2013, 14:17 uur, door Tatanka
Dat kun je wel stellen, kom maar hier heen onweer. XD
'We regret that until further notice no forecasts are issued due to a technical problem. We are working to resolve it as soon as possible. The ESTOFEX team.'
Zal dus misschien nog wel even kunnen duren
Staat hier: http://www.estofex.org/
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Niet veel tis allemaal drempelwaarde onweer als je het mij vraagt...die vraagt om een goede trigger( geen tijd voor @ moment om uit te zoeken) 18z even afwachten...en morgen duidelijk nowcasten.
Meeste kans zuiden zuiden-oost: http://www.wetteronline.de/gewitterrisiko-karte
Je had gelijk, de kans is helemaal verdwenen. Ik hou nu maandag in de gaten, op dit moment is de kans wel redelijk. | Gewijzigd: 4 mei 2013, 22:51 uur, door Bronk
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Momenteel een zeer klein kansje. Maar het is nog ver weg. We houden het in de gaten.
Ook maandag is het spannend of we onweer activiteit krijgen. | Gewijzigd: 4 mei 2013, 22:51 uur, door Bronk