Allensinds mooie kaarten in de vooruitzichten, nu alleen nog praktisch
Edit: 'Spanisch plume' op de LT- Kaarten van GFS ?( Plaats de kaartjes niet meer omdat ze 1, seffens worden geüpdated en 2, nog te ver vooruit is om nu op het forum te zetten( is om geen valse hoop te geven ) | Gewijzigd: 18 april 2013, 23:15 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Het blijft allemeel inderdaad veel te vroeg om al te gaan bepalen of we nu wel of niet convectief weer gaan krijgen... de ene dag tonen de kaarten 2500 J/kg cape, de andere dag komen ze niet boven de 250 uit...
Je kan pas echt bepalen of er onweer komt ten vroegste een dag of 4 op voorhand, en dan nog
Citaat van buccauw.siebren, woensdag 17 april 2013, 22:03 uur ik kan niet wachten, ben benieuwd wanneer het eerste onweer hier gaat zijn, en hoop op fel onweer
Je zal er nog een tijdje op mogen wachten vrees ik... der is momenteel in de verste verte nog niks echt op komst...
Berichten samengevoegd door Bronk
Je kan pas echt bepalen of er onweer komt ten vroegste een dag of 4 op voorhand, en dan nog
Je zal er nog een tijdje op mogen wachten vrees ik... der is momenteel in de verste verte nog niks echt op komst...
Berichten samengevoegd door Bronk Daarom is er ook een onweerskansen algemeen topic geopend omdat er op lange en korte termijn kansen/kansjes voordoen. Waar men naar hartelust zijn kaartjes kan posten(en kan discussieren) ongeacht hoe groot de kans ook is. Wordt het serieus wordt er geswitched naar de specifieke topic van die data. Om maar even aan te geven kleine kansen worden hier ook besproken, en zal niet snel een topic worden aangemaakt. Zie deze topic als een appeltje voor de dorst.
Mvg Tatanka | Gewijzigd: 21 april 2013, 15:12 uur, door Tatanka
Mvg Tatanka
Hoop doet leven zeggen ze... hou het voorlopig maar bij een eventuele onweerskans voor nu vrijdag dan | Gewijzigd: 22 april 2013, 19:37 uur, door Marga
Zie met nog een aantal dagen liever een marginaal kansje wat groeid, dan een grote kans wat met nieuwe runs marginaal wordt.
Trouwens, op andere dagen ook mogelijke kansen maar deze springt er zeg maar zowat uit
| Gewijzigd: 27 april 2013, 00:03 uur, door thunderstorms_4ever
Trouwens, op andere dagen ook mogelijke kansen maar deze springt er zeg maar zowat uit
Rond die dagen staat er al meerdere runs onweer op de kaarten, het verschuift alleen steeds, de ene keer het hele weekend en het andere keer op een dag (steeds anders) maar leuk om te blijven volgen. | Gewijzigd: 27 april 2013, 00:18 uur, door Ries
Ik denk dat het dan gewoon te koud is, waardoor er te weinig updraft is. | Gewijzigd: 27 april 2013, 12:55 uur, door michaelvr
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Momenteel dus weinig tot geen kansen voor de meesten, maar als je dan kijkt hoeveel CAPE er in onze buurt is dan kunnen we eigenlijk nog alle kanten op. Als zo'n groot gebied er blijft opstaan dan kan het goed mogelijk zijn dan hij ons ook meepikt
Neerslag is op dat moment dan weer niet ver te zoeken dus dat is al geen probleem
In ieder geval toch weer 'iets' te zien op de kaarten ipv dat er gewoonweg geen kans in heel europa is.... | Gewijzigd: 27 april 2013, 13:04 uur, door thunderstorms_4ever
Maar ik denk dat de noordelijke koude luchtstromen de kans op onweer in de weg zit. Ik wacht op een spaanse pluim met een mooi koufront.
De runs zijn bedroevend, maar we zien steeds meer cape uit het zuiden naar ons land toebewegen.