het lijkt dat het neerslaggebied eerder naar het noorden trekt ookal voorspellen ze de meeste neerslag voor het westen. Volgens mij zal het eerder ten oosten van de lijn E17 blijven.Zoals eerder gemeld (ook door het KMI) zit er nogal een verschil op de modellen.
Wat vast staat is dat het geen storing is die gewoon doortrekt, hij zal boven ons land tot stilstand komen en uitsterven.
Dus kan het zijn dat er in Luik veel sneeuw valt of evengoed in De Panne
Als ik nu buienradar bekijk zouden we toch misschien nog een mooi laagje kunnen pakken. Nog even een duwtje naar het Noorden en we zitten in een mooi sneeuwgebied, hopelijk stagneert de zone nu niet!
Edit, het KMI moet ook weten wat het wil nog maar eens een verandering van de waarschuwing en terug naar code oranje.
Van 23/03 23u tot 24/03 18u : In de loop van de avond en nacht zal de sneeuw geleidelijk blijven liggen en wordt het glad door negatieve wegdektemperaturen. In het zuiden is er lokaal aanvriezende regen.
Volgende sneeuwaccumulaties worden verwacht tussen zondag 0u en
19u, waarbij plaatselijke afwijkingen goed mogelijk zijn, mede door
sneeuwophoping én uiteenlopende computerberekeningen :
West Vlaanderen: 1-6 cm
Oost Vlaanderen: 2-8 cm
Henegouwen: 0-5 cm
Vlaams- en Waals-Brabant: 1-5 cm
Antwerpen: 0-4 cm
Namen: 0-3 cm
Limburg: 0-3 cm
Luik: 0-5 cm
Luxemburg: 0-4 cm
Even 2 provincies in het vet, dit omdat dit voor mezelf toch belangrijk is. Antwerpen +2cm, Oost-Vlaanderen blijft gelijk (dit omdat stad Antwerpen op de grens met Oost-Vlaanderen ligt) | Gewijzigd: 23 maart 2013, 23:28 uur, door Sven
Nu overal code oranje
Van 23/03 23u tot 24/03 18u : In de loop van de avond en nacht zal de sneeuw geleidelijk blijven liggen en wordt het glad door negatieve wegdektemperaturen. In het zuiden is er lokaal aanvriezende regen.
Volgende sneeuwaccumulaties worden verwacht tussen zondag 0u en
19u, waarbij plaatselijke afwijkingen goed mogelijk zijn, mede door
sneeuwophoping én uiteenlopende computerberekeningen :
West Vlaanderen: 1-6 cm
Oost Vlaanderen: 2-8 cm
Henegouwen: 0-5 cm
Vlaams- en Waals-Brabant: 1-5 cm
Antwerpen: 0-4 cm
Namen: 0-3 cm
Limburg: 0-3 cm
Luik: 0-5 cm
Luxemburg: 0-4 cm
De trekrichting is van Zuidoost naar Noordwest. Dus allen die in de bui zitten krijgen wss echt veel sneeuw, de rest zo goed als geen.
Het West en Ooste blijven verlopig gespaard. | Gewijzigd: 24 maart 2013, 00:33 uur, door Sa'ke
De trekrichting is van Zuidoost naar Noordwest. Dus allen die in de bui zitten krijgen wss echt veel sneeuw, de rest zo goed als geen.
Het West en Ooste blijven verlopig gespaard. Ik woon ten zuiden van Brussel (Halle) en je woont ergens bij Leuven denk ik dus het is normaal. Straks heb je ook 5 cm
Tenzij het bij jou al voor middernacht viel? Want dan hebben ze het mis
Edit: toch wel duidelijk te zien op de buienradar dat de neerslagzone ter plaatse blijft trappelen. Kan veel sneeuw opleveren op sommige plaatsen (schuif aub nog wat noordelijker )
| Gewijzigd: 24 maart 2013, 00:40 uur, door Sven
Tenzij het bij jou al voor middernacht viel? Want dan hebben ze het mis Het sneeuwt hier al 2 uur, te controleren door mijn bericht om 22u13 Het bleef alleen niet onmiddlijk liggen.
Nu -0,8 graden, ukkel geeft -1 aan.
Edit: ook straten liggen hier al wit (nog voor de meeste sneeuw moet komen?)
| Gewijzigd: 24 maart 2013, 00:52 uur, door Sven
http://www.boomtv.be/2/
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1