Mvg
bui zal wel richting antwerpen komen denk ik,zal wel wat afzwakken maar zal toch nog flink wat sneeuw geven,ik weet niet hoeveel want die bui kan stagneren en dan valt er meer.zou toch graag eens zien hoe het eraan toegaat in die bui
| Gewijzigd: 23 maart 2013, 20:19 uur, door Jenss
Voorlopig beweegt de in Noordelijke richting dus het lijkt dat heel central België (Namen, Brabant, Antwerpen) zeker sneeuw zal krijgen.
code rood voor voetgangers en fietsers! Is 1 ijspiste hier! Waar de sneeuw niet bleef liggen is het water volledig bevroren nu!
Edit: waarneming KMI: Saint-Hubert -1,6 hevige regen, moet ook gezellig zijn met die temperatuur :O (verklaart mss ook de intensiteit van de neerslag op de buienradar) | Gewijzigd: 23 maart 2013, 20:36 uur, door Sven
code rood voor voetgangers en fietsers! Is 1 ijspiste hier! Waar de sneeuw niet bleef liggen is het water volledig bevroren nu!
Edit: waarneming KMI: Saint-Hubert -1,6 hevige regen, moet ook gezellig zijn met die temperatuur :O (verklaart mss ook de intensiteit van de neerslag op de buienradar)
ja,maar het zal nog steeds actief blijven hoor,voor sneeuwbegrippen toch
Komt afgezakt richting het centrum en noord-westen van Be wellicht?
denk het wel,dat is intensiteit van meer dan 10 cm per uur!!
Dat is nog gewoon regen en de temp op het 850hpa vlak ligt rond de -1 a -2. | Gewijzigd: 23 maart 2013, 21:15 uur, door marcuz
Van 23/03 20u tot 24/03 18u : In de loop van de avond en nacht zal de lokale sneeuw geleidelijk blijven liggen en wordt het glad door negatieve wegdektemperaturen. In het zuiden is er lokaal aanvriezende regen.
Volgende sneeuwaccumulaties worden verwacht tussen vanavond 19u en
zondag 19u, waarbij plaatselijke afwijkingen goed mogelijk zijn, mede door
sneeuwophoping én door uiteenlopende computerberekeningen :
West Vlaanderen: 2-8 cm
Oost Vlaanderen: 2-8 cm
Henegouwen: 2-8 cm
Vlaams- en Waals-Brabant: 0-5 cm
Antwerpen: 0-2 cm
Namen: 0-3 cm
Limburg: 0-2 cm
Luik: 0-5 cm
Luxemburg: 0-4 cm
1 zin onthoud ik uit hun tekst: verschillen zijn mogelijk door onder meer de verschillen in verwachting van de modellen.
Edit: KMI heeft zijn waarschuwing terug aangepast: overal code geel nu (geen oranje meer)
Edit 2: nieuwe pluim, oostenwind met zon en frisse nachten voor de boeg? (leid ik af van het kleine neerslagsignaal, niet al te warme maxima en frisse minima)
| Gewijzigd: 23 maart 2013, 22:10 uur, door Sven
Het gaat hier namelijk over een uitstervende neerslagzone die de grens is tussen koude en warme lucht, de koude lucht zal het uiteindelijk winnen. Die zit nu boven Nederland waardoor de storing niet ver raakt. Hoe ver is af te wachten.