die ondertussen toch een mooi laagje begint te creëeren. De wegen blijven voorlopig wel gespaard .
temp blijft hier trouwens steken op 0.6 graden na de sneeuw,hij stijgt niet echt Waar zie jij die dan hangen? Of bedoel je het gedeelte ten zuiden van de Ardennen? Want dat zal niet voor hier zijn denk ik.
Ik dacht trouwens dat het 1 storing was die hier over België zou blijven hangen en hier al zijn intensiteit gaat verliezen.
En de temperatuur zal nu ook niet meer gaan stijgen denk ik, wordt opletten op de weg!!!
Edit: stevige sneeuwval nu en een temperatuur van -0,3. Kan je direct zien buiten, sneeuw krijgt het makkelijker om te blijven liggen. Behalve op de wegen die goed nat zijn.
Edit: stevige sneeuwval nu en een temperatuur van -0,3. Kan je direct zien buiten, sneeuw krijgt het makkelijker om te blijven liggen. Behalve op de wegen die goed nat zijn.
nee daar ten zuiden van de ardennen,die zal waarchijnlijk wel minder noordelijk komen,tot de grens of zo
Volgens mij sneeuwt het hier gewoon uit, is wel goed voor mij
Ook de daken zijn wit, op de weg ziet het op sommige plaatsen ook wit.
Opletten voor wie de baan op moet want het vriest hier licht.
Edit: update KMI:
Vanavond valt er vooral winterse neerslag ten zuiden van Samber en Maas. Later vannacht valt er ook elders sneeuw die zal blijven liggen. Het gaat overal vriezen met minima tussen -2 en -6 graden. De meeste sneeuw wordt nu verwacht in het westen van het land. Er staat bovendien een matige tot vrij krachtige en aan zee soms een krachtige oosten- tot oostnoordoostenwind met rukwinden tot 60 km/u. | Gewijzigd: 23 maart 2013, 17:28 uur, door Sven
Vanaf 21uur tot 10 uur morgenvroeg zou er hier 5cm moeten vallen. We gaan het zien
Noord-west belgie en west zeeland zullen het mooiste dek krijgen vanavond/ vanacht 10cm moet heel plaatselijk wel mogelijk zijn lijkt me.
Is ook wat het KMI zegt, Westen krijgt meeste sneeuw.
Vanaf 21uur tot 10 uur morgenvroeg zou er hier 5cm moeten vallen. We gaan het zien
Noord-west belgie en west zeeland zullen het mooiste dek krijgen vanavond/ vanacht 10cm moet heel plaatselijk wel mogelijk zijn lijkt me.
Is ook wat het KMI zegt, Westen krijgt meeste sneeuw.
wel een vreemde KNMI guidance:
NEERSLAG:
In het zuiden af en toe lichte sneeuw. Harmonie en EC zitten iets te zuidelijk, Hirlam heeft de positie goed maar heeft te hoge intensiteiten (mogelijk veroorzaakt doordat Hirlam de horizontale advectie van vallende sneeuw niet meeneemt). Vanavond en vannacht blijft dit ook liggen, maar de hoeveelheden zijn erg gering en hinder lijkt het niet op te leveren. De activiteit gaat er ook nog eens steeds meer uit en morgenmiddag is het volgens de modellen droog. Mogelijk dat door opglijding het nog iets langer aanhoudt dan verwacht en de sneeuwval tijdelijk juist iets intensiveert.
Om 17:08.. Weet niet hoelaat hun de run van EC hebben..
NEERSLAG:
In het zuiden af en toe lichte sneeuw. Harmonie en EC zitten iets te zuidelijk, Hirlam heeft de positie goed maar heeft te hoge intensiteiten (mogelijk veroorzaakt doordat Hirlam de horizontale advectie van vallende sneeuw niet meeneemt). Vanavond en vannacht blijft dit ook liggen, maar de hoeveelheden zijn erg gering en hinder lijkt het niet op te leveren. De activiteit gaat er ook nog eens steeds meer uit en morgenmiddag is het volgens de modellen droog. Mogelijk dat door opglijding het nog iets langer aanhoudt dan verwacht en de sneeuwval tijdelijk juist iets intensiveert.
Om 17:08.. Weet niet hoelaat hun de run van EC hebben..Hmm, lees toch enkele onzekerheden in hun guidance. Met sneeuw is toch steeds snowcasten. We zien wel morgenvroeg