Ijstijd?
Ik denk dat de meeste mensen nog niet eens doorhebben wat een ijstijd juist is Dat je naar Afrika zult moeten verhuizen omdat je je huis niet meer terug kan vinden onder 10 meter sneeuw
Kaart: Weer.nl
gezien de modelen iedere toch veranderd zou ik een vroege aprilgrap durven zeggen.
deze morgen was er bij ons op de radio de weerman van meteowing als ik me niet vergis en de presentator vroeg: ja, jij brengt ons de lente. Waarop de weerman zei, " ik zie in de kaarten voor de eerste 10 dagen geen enkel teken van enige lente. De reden is hiervoor dat de straalstroom veel te zuidelijk loopt en die heeft niet de neiging om veel naar het noorden te komen. Het zou naar eind volgende week wel iets zachter zijn, maar geen terrasjes weer.
De presentaror zei, volgende week zou het zonniger zijn had je ons eergisteren verteld, waarop de weerman zei: idd maar het grensgebied tussen de koude en iets minder koude ( lach ) komt dichter dan we vooropgesteld hadden, waardoor we eerder invloed krijgen van kleine laaggedruk gebieden die door frankrijk trekken, hierdoor krijgen we een oost tot noordoostelijke aanvoer van vochtige lucht en de zon zal het moeilijk krijgen.
En als ik mag voortgaan op de runs. De ene meer zon, dan weel geen zon, dan weer zon, de voorlaatste weer geen zon, en nu de laatste weer zon. tja ik denk dat ze het zelf nog niet goed weten. | Gewijzigd: 22 maart 2013, 12:00 uur, door orioner
Zaterdag: 's Avonds en 's nachts verwachten we geleidelijk overal sneeuwbuien, die in het hele land kunnen zorgen voor 1 tot 4 cm sneeuw.
Zondag: Het blijft zwaarbewolkt tot betrokken met lichte sneeuwval bij tussenpozen. Lokaal kan er enkele centimeters verse sneeuw vallen, vooral ten zuiden van Samber en Maas.
*Winterse neerslag Van tijd tot tijd lichte sneeuwval, waardoor het met name vanaf de avond plaatselijk glad kan worden. Er kan 3-5 cm sneeuw vallen. Geldig: zaterdag 23 maart 2013 vanaf ca 12 uur gedurende ca 20 uur
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg: 3 tot 5 cm
Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland: 1 tot 3 cm
Dat wordt weer (S)nowcasten.. Op 23 Maart | Gewijzigd: 22 maart 2013, 14:59 uur, door Stefanv
*Winterse neerslag Van tijd tot tijd lichte sneeuwval, waardoor het plaatselijk glad kan worden. Er kan 3-5 cm sneeuw vallen. Geldig: zaterdag 23 maart 2013 vanaf ca 18 uur gedurende ca 14 uur
wetter3.de geeft minder aan, meer in lijn met KMI.
Eens kijken waar liggen Gent en Wevelgem ook alweer?
Ben benieuwd wat het wordt, gaan we over mijn "laatste in het jaar sneeuwfoto" heen?
(25 maart 2008)
Citaat van Citaat van svenne, vrijdag 22 maart 2013, 9:38 uu rCitaat van sneeuw, donderdag 21 maart 2013, 22:18 uurOngelofelijk eigenlijk.. Wie had verwacht zo een pluim te zien op 21 maart:P
Svenne:
In putje winter zien we soms zelfs geen zo een koude pluim Soms? Vaker niet dan wel!
| Gewijzigd: 22 maart 2013, 13:17 uur, door jcroon
Wat is er zoveel anders aan als ik vragen mag?
Zoveel is er niet anders aan maar 3 tot 5 leest een stuk beter dan 1 tot 4 Welke model gebruikt KMI eigenlijk?
En ja GFS.. De run van 6 uur eerder zag er zo uit:
Benieuwd waar ze straks meekomen
* Jcroon mocht deze 00z run van GFS uitkomen zou je je record wel eens kunnen verbreken ja! | Gewijzigd: 22 maart 2013, 13:29 uur, door Stefanv
Wat is er zoveel anders aan als ik vragen mag?
Zoveel is er niet anders aan maar 3 tot 5 leest een stuk beter dan 1 tot 4 Welke model gebruikt KMI eigenlijk?
En ja GFS.. De run van 6 uur eerder zag er zo uit:
Benieuwd waar ze straks meekomen
* Jcroon mocht deze 00z run van GFS uitkomen zou je je record wel eens kunnen verbreken ja!
Dan zie ik tenminste ook nog wat sneeuw....
Edit Sanwa: Witregels verwijderd en plaatje uit het citaat verwijderd
| Gewijzigd: 22 maart 2013, 17:54 uur, door Sanwa
Moonboots kunnen de zolder op
Ik zou nog even wachten UKMO, JMA, GEM, navgem en COAMPS laten wel sneeuw zien. (alleen de 12z runs) Benieuwd waar Ec mee komt straks. | Gewijzigd: 22 maart 2013, 18:33 uur, door Stefanv
Van 23/03 01u tot 23/03 13u : Een storing bereikt vannacht het zuidwesten van het land en trekt dan langzaam door het land. De eerste neerslag valt onder de vorm van regen maar gaat nadien geleidelijk over in smeltende sneeuw of sneeuw. Plaatselijk kan de neerslag in de loop van de nacht aanvriezen waardoor de wegen glad kunnen worden. We volgen de situatie op en een eventuele aanpassing van de kleurcode is mogelijk in de loop van de nacht.
Verandering van kleurcode tijdens de nacht? Heb nog nooit geweten dat er daar iemand wakker bleef
Temperaturen lijken wel okee te gaan worden maar beter geen waterverf gebruiken om de eieren te schilderen:
tenzij je ze binnen verstopt maar dat is geen tip voor hondenbezitters..
(en onze hond is het levende bewijs dat chocolade niet per definitie giftig is voor een hond, misschien dat zilverpapiertjes neutraliserend werken)
storm op komst
http://www.meteociel.fr/modeles/gfs/storm-motion/180h.htm
http://www.meteociel.fr/modeles/gfs/storm-motion/186h.htm