Momenteel is het hier rond een graad of 1, vannacht dus veel kans op gladheid. Goed uitkijken dus voor ijsplekken!
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Kaarten: Buienradar
| Gewijzigd: 21 maart 2013, 09:29 uur, door Ries
Vooruitzichten voor donderdag 28 maart tot woensdag 03 april
De hogedrukzone over het noorden van Europa verzwakt en de Atlantische depressies zetten opnieuw koers naar de Britse Eilanden en stuwen over onze regio zachtere maar dikwijls gestoorde zeelucht. De temperaturen stijgen naar de normalen van het seizoen met waarden rond 12 graden.
bron:http://kmi.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?region=belgium&period=15daysmaxtemp
Ik hoop dat het uitkomt, ik begin zelfs al te verlangen naar een sterke westcirculatie, alles is goed zolang die temperaturen omhoog gaan.
Edit Ries: Link klikbaar gemaakt. | Gewijzigd: 21 maart 2013, 10:41 uur, door Ries
jcroon jij zou moeten weten dat je op deze termijn nog niet naar de details moet kijken.
Ja maar ik kijk eigenlijk maar met een scheef oog naar komen weekend. Ik concentreer me liever op de langere termijn als de temperaturen omhoog "schieten"....
Jij zou moeten weten dat me dat veel meer interesseert . Helaas zijn er geen verwachtingen om het met dat warmere weer ook meteen zonnig is te gaan zien, het lijkt er op dat je de paaseieren het beste met watervaste verf kunt gaan kleuren.
Maar je hebt gelijk, in grote lijnen blijft het beeld voor zaterdag hetzelfde, vooral ten zuid van de grote rivieren maar de details (hoeveel en waar het meeste) verschuiven nogal.
(let op, ook na 18:00 nog sneeuw maar dit is ter vergelijking met de andere 18:00 kaarten, zondag om 18u is alles wel gevallen wat er gevallen zou moeten zijn)
edit om 13:07, "verkeerde"kaartje, andere run per ongeluk, niet goed vergelijkbaar, nu gecorrigeerd
| Gewijzigd: 21 maart 2013, 13:08 uur, door jcroon
tekst
Zeggen ze al een week lang dat het op het einde warmer wordt, schuift nu toch al een tijd op.
Wat me wel op valt is dat er tot donderdag zo goed als geen spreiding is in de pluimen. Pas vanaf de aanval op het hogedrukgebied komt er spreiding in. Al zijn er maar heel weinig leden die daarna niet omhoog gaan. Het merendeel van de leden gaan dus wel voor een verzwakking van het hogedrukgebied.
Wat me wel op valt is dat er tot donderdag zo goed als geen spreiding is in de pluimen. Pas vanaf de aanval op het hogedrukgebied komt er spreiding in. Al zijn er maar heel weinig leden die daarna niet omhoog gaan. Het merendeel van de leden gaan dus wel voor een verzwakking van het hogedrukgebied.Haalde ik gisteren ook al aan dat er geen spreiding is tussen de leden. Daarna valt af te wachten wat er zal gebeuren.
Van mij mag het wel winters blijven en anders maar direct 25 graden en onweer