Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Dec 2024 00:20:19

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Dec 2024 15:26:46

Er zijn de afgelopen 3 uur 500 ontladingen geregistreerd.

22 Dec 2024 10:16:43
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
babraaf
Lid
19 maart 2013, 13:36 uur | Bericht #391135
Weeronline blijft ' mooi weer spelen '
Jenss
Moderator
19 maart 2013, 16:12 uur | Bericht #391138
de regen vannacht zou wel eens rapper over kunnen gaan in sneeuw dan men denkt,er zijn nu al veel opklaringen en dat zal nog meer worden als het afkoelt
Waarom deze advertentie?
jcroon
Lid
19 maart 2013, 16:45 uur | Bericht #391139
Citaat van sneeuw, dinsdag 19 maart 2013, 11:30 uur Citaat van jcroon, dinsdag 19 maart 2013, 8:53 uurTekst Het is een feit dat EC beter presteert dan GFS. Ukmo scoort ook beter dan GFS

We kijken er niet eens meer van op hier in het zuiden:P :

Moet je de mensen eens horen als EC geen en GFS wel flinke onweerskansen geeft......  :D

Maar wat een doemverhalen zeg....
Citaat van nu.nl 'Rest van de maand maart koud' En dat  terwijl zowel EC als GFS eindeljk SAMEN  een  beweging omhoog laten zien, naar, jawel, normal ewaarden voor de tijd van het jaar. Niet alleen meer GFS maar ook EC. EC  weliswaar wat later maar de spreiding  omhoog neemt bij EC  flink toe  op het moment dat GFS  naar omhoog gaat.

We blijven vrolijk en optimistisch en gaan gewoon een weekje op winterslaap, dromend van de korte rokjes die we echt nog wel gaan zien.

Terusten allemaal

PS,  ik zie  gelukkig ook  bijna geen berichten  met de woorden "winter"en "winters". Alleen PP heeft het nog over een "winterse"week....

| Gewijzigd: 19 maart 2013, 16:49 uur, door jcroon
Stefanv
Moderator
19 maart 2013, 16:49 uur | Bericht #391141
Citaat van jcroon, dinsdag 19 maart 2013, 16:45 uur Citaat van sneeuw, dinsdag 19 maart 2013, 11:30 uur Het is een feit dat EC beter presteert dan GFS. Ukmo scoort ook beter dan GFS.

Moet je de mensen eens horen als EC geen en GFS wel flinke onweerskansen geeft......  :D
Citaat van nu.nl 'Rest van de maand maart koud' En dat  terwijl zowel EC als GFS eindeljk SAMEN  een  beweging omhoog laten zien, naar, jawel, normal ewaarden voor de tijd van het jaar. Niet alleen meer GFS maar ook EC. EC  weliswaar wat later maar de spreiding  omhoog neemt bij EC  flink toe  op het moment dat GFS  naar omhoog gaat.
We blijven vrolijk en optimistisch en gaan gewoon een weekje op winterslaap, dromend van de korte rokjes die we echt nog wel gaan zien.
Terusten allemaal

Wat de mensen zeggen maakt mij niet uit. Het gaat om de feiten;) En ja we hebben wel al vaker kans op lente gezien in UGKB.. Nee hoor voorlopig geen lente.

Zet de sneeuwschuiver maar weer klaar Jcroon! :P

GFS 12Z : Tot 7cm in Zeeland en Antwerpen

Mc heeft het over Lentekou: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37562/berichtgeving-lente-2013/390672/#message391119 ;)

Edit Sanwa: Witregels van de citaten verwijderd | Gewijzigd: 19 maart 2013, 19:05 uur, door Sanwa
Sven
Moderator
19 maart 2013, 18:15 uur | Bericht #391145
Citaat van jcroon, dinsdag 19 maart 2013, 16:45 uur

Als ik korte rokjes lees wil ik ook plots warm weer

Jenss
Moderator
19 maart 2013, 18:33 uur | Bericht #391146
Citaat van sneeuw, dinsdag 19 maart 2013, 16:49 uur Citaat van jcroon, dinsdag 19 maart 2013, 16:45 uur Citaat van sneeuw, dinsdag 19 maart 2013, 11:30 uur Het is een feit dat EC beter presteert dan GFS. Ukmo scoort ook beter dan GFS.

Terusten allemaal

Wat de mensen zeggen maakt mij niet uit. Het gaat om de feiten;) En ja we hebben wel al vaker kans op lente gezien in UGKB.. Nee hoor voorlopig geen lente.
Zet de sneeuwschuiver maar weer klaar Jcroon! :P
GFS 12Z : Tot 7cm in Zeeland en Antwerpen
Mc heeft het over Lentekou: http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/33d6b2cb8761e761eacf24db29332691/article/lentekou_verscherpt_volgende_week.html
van mij mag het voor 1 keer niet,heb moorgen examen wiskunde,en anders ben ik afgeleid:P;):|
Edit Sanwa: Witregels van de citaten verwijderd

| Gewijzigd: 19 maart 2013, 19:06 uur, door Sanwa
Silvato
Lid
19 maart 2013, 18:35 uur | Bericht #391147
Ik ben alweer een kleine week niet meer online geweest op op het forum. (Schandalig eigenlijk ) maar als ik het zo globaal doorlees kunnen wij ik het ZO vannacht/morgen weer een aantal cm's verwachten of is dat wat optimistisch?
Jenss
Moderator
19 maart 2013, 18:36 uur | Bericht #391148
Citaat van Silvato, dinsdag 19 maart 2013, 18:35 uur Ik ben alweer een kleine week niet meer online geweest op op het forum. (Schandalig eigenlijk ) maar als ik het zo globaal doorlees kunnen wij ik het ZO vannacht/morgen weer een aantal cm's verwachten of is dat wat optimistisch?

denk het wel,zeker in de limburgse heuvels | Gewijzigd: 19 maart 2013, 18:36 uur, door Jenss
Jenss
Moderator
19 maart 2013, 19:35 uur | Bericht #391151
temp daalt hier als een zot,2 graden eraf in 1 uur,nu 3 graden | Gewijzigd: 19 maart 2013, 19:38 uur, door Jenss
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 maart 2013, 19:43 uur | Bericht #391152
Citaat van jenssweerts, dinsdag 19 maart 2013, 19:35 uur temp daalt hier als een zot,2 graden eraf in 1 uur,nu 3 graden
ik vind het wel opvallend dat er op de lange termijn nog genoeg leden veel te koud zitten 
zijn dit soort kaarten in april nog mogelijk??
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded

Jenss
Moderator
19 maart 2013, 19:46 uur | Bericht #391153
Citaat van onweerwoudenberg, dinsdag 19 maart 2013, 19:43 uur Citaat van jenssweerts, dinsdag 19 maart 2013, 19:35 uur temp daalt hier als een zot,2 graden eraf in 1 uur,nu 3 graden
ik vind het wel opvallend dat er op de lange termijn nog genoeg leden veel te koud zitten 

ja,maar zeer zelden,ik neem mij te herinneren een winte in 1800 en zoveel die duurde van december tot half april,ik had dat toch ergens gelezen
| Gewijzigd: 19 maart 2013, 19:46 uur, door Jenss
Sa'ke
Lid
19 maart 2013, 19:50 uur | Bericht #391154
...
Citaat van nu.nl 'Rest van de maand maart koud' En dat  terwijl zowel EC als GFS eindeljk SAMEN  een  beweging omhoog laten zien, naar, jawel, normale waarden voor de tijd van het jaar. Niet alleen meer GFS maar ook EC. EC  weliswaar wat later maar de spreiding  omhoog neemt bij EC  flink toe  op het moment dat GFS  naar omhoog gaat.

-pluim-
-pluim-

...

Dit keer kan het werkelijk uitkomen, maar het is me opgevallen dat de pluimen op de (zeer) lange termijn altijd naar de gemidelde temperaturen gaan. In 2011toen het een warme Decembermaand was, gingen de pluimen op de lange termijn altijd naar de beneden. Uiteindelijk bleef dit uitgesteld tot eind Januari toen we voor 2weken echt de diepvries ingingen. Ook toen ging de lange termijn steeds voor 'normale' waarden en werd de dooi steeds uitgesteld. Het is me nog al opgevallen maar ik kan ze niet direct meer herinneren. Ik weet niet of dat automatisch in de berekeningen zit, maar ik denk vooral een gevolg is van de spreiding/onzekerheden. Als een deel van de leden voor koud gaan, een ander deel voor warm en dan nog een groep voor normale temperaturen zal het gemiddelde steeds rond de normale waarden hangen. UIteraard zal slechts één van de 3 groepen gelijk krijgen, maar het is niet aan het gemiddelde te zien de welke. Gevolg:  Als pluimen dus op lange termijn naar het gemiddelde neigen, geef ik er tegenwoordig geen waarde meer aan. Het kan wel dat ze gelijk hebben, maar ik begin ze pas te geloven op middellange termijn.

Persoonlijk denk ik dat het nog een tijdje te koud zal zijn voor de tijd van het jaar. De Noordzee is ook veel kouder dan normaal:

Copyright © De MeteoPagina

Normaal bereikt de watertemperatuur het 'dieptepunt' midden Februari en vanaf maart warmt het goed op. Dit jaar blijft de watertemperatuur echter hangen. Als de wind van het Westen komt, zal het water dus een verkoelend effect hebben. Wat de gevolgen daarvan zijn op (middel)lange termijn weet ik wel niet. Iemand?
joris put
Lid
19 maart 2013, 20:48 uur | Bericht #391155
Waneer de watertemps achterblijven en dit voor een wat langere tijd aanhoud kan dit (mijn mening) gaan zorgen voor meer neeslag in het voorjaar.
driver01
Lid
19 maart 2013, 20:53 uur | Bericht #391156
2 april word een dag des doods einde wereld dus geen zomer geen lente 
19 maart 2013, 20:53 uur | Bericht #391157
Citaat van onweerwoudenberg, dinsdag 19 maart 2013, 19:43 uur Citaat van jenssweerts, dinsdag 19 maart 2013, 19:35 uur temp daalt hier als een zot,2 graden eraf in 1 uur,nu 3 graden

April doet nog steeds wat hij wil
Tot aan ijsheiligen kunnen dit soort weersverschijnselen nog voorkomen.
Dus ja al zouden we na ijsheiligen (11 tot 15 mei) nog steeds dit weertype hebben
zou je kunnen gaan denken aan een ijstijd haha maar ik denk dat het wel mee
gaat vallen. Elke tuinier van plantjes in de tuin planten adviseerd daarom ook pas na
ijsheiligen de plantjes in de tuin te zetten
Aantal onweersdagen 2020
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Ries
Lid
19 maart 2013, 21:26 uur | Bericht #391158
Jeejjjjj GFS geeft in 12z run iets van hoop over 264 uur. Althans hoop.. Iets zachtere temperaturen dan. :P

Kaart: Weer.nl
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
19 maart 2013, 21:56 uur | Bericht #391159
Weer een koude pluim van het ECMWF

Noorden:

Midden:

Neerslag om in de gaten te houden voor volgende week vooral het noorden

Noordoosten:

Neerslag Midden:

| Gewijzigd: 19 maart 2013, 22:04 uur, door Peter-Paul
markietje
Lid
19 maart 2013, 21:57 uur | Bericht #391160
Kan iemand mij laten zien wanneer we morgen sneeuw krijgen?
Sven
Moderator
19 maart 2013, 22:18 uur | Bericht #391163
Citaat van markietje, dinsdag 19 maart 2013, 21:57 uur Kan iemand mij laten zien wanneer we morgen sneeuw krijgen? KNMI: Door sneeuwval kan het plaatselijk glad worden  Geldig: woensdag 20 maart 2013 vanaf ca 05 uur gedurende ca 7 uur

Waarschuwing is trouwens beperkt geworden tot enkel de zuidelijke provincies

19 maart 2013, 22:19 uur | Bericht #391164
Morgenvroeg moet er in het noorden van België en het uiterste zuiden van Nederland rekening gehouden worden met sneeuwval, het kan tijdelijk toch glad worden door smeltende sneeuw of zelfs sneeuw. 3, zelfs 5 cm is goed mogelijk.
| Gewijzigd: 19 maart 2013, 22:25 uur, door Sneeuwlove
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.890 topics, welke bij elkaar 448.500 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 340 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 340, lezen 4 mensen het topic "Herfst discussietopic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden