We kijken er niet eens meer van op hier in het zuiden :
Moet je de mensen eens horen als EC geen en GFS wel flinke onweerskansen geeft......
Maar wat een doemverhalen zeg....
Citaat van nu.nl 'Rest van de maand maart koud' En dat terwijl zowel EC als GFS eindeljk SAMEN een beweging omhoog laten zien, naar, jawel, normal ewaarden voor de tijd van het jaar. Niet alleen meer GFS maar ook EC. EC weliswaar wat later maar de spreiding omhoog neemt bij EC flink toe op het moment dat GFS naar omhoog gaat.
We blijven vrolijk en optimistisch en gaan gewoon een weekje op winterslaap, dromend van de korte rokjes die we echt nog wel gaan zien.
Terusten allemaal
PS, ik zie gelukkig ook bijna geen berichten met de woorden "winter"en "winters". Alleen PP heeft het nog over een "winterse"week....
| Gewijzigd: 19 maart 2013, 16:49 uur, door jcroon
Moet je de mensen eens horen als EC geen en GFS wel flinke onweerskansen geeft......
Citaat van nu.nl 'Rest van de maand maart koud' En dat terwijl zowel EC als GFS eindeljk SAMEN een beweging omhoog laten zien, naar, jawel, normal ewaarden voor de tijd van het jaar. Niet alleen meer GFS maar ook EC. EC weliswaar wat later maar de spreiding omhoog neemt bij EC flink toe op het moment dat GFS naar omhoog gaat.
We blijven vrolijk en optimistisch en gaan gewoon een weekje op winterslaap, dromend van de korte rokjes die we echt nog wel gaan zien.
Terusten allemaal
Wat de mensen zeggen maakt mij niet uit. Het gaat om de feiten En ja we hebben wel al vaker kans op lente gezien in UGKB.. Nee hoor voorlopig geen lente.
Zet de sneeuwschuiver maar weer klaar Jcroon!
GFS 12Z : Tot 7cm in Zeeland en Antwerpen
Mc heeft het over Lentekou: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37562/berichtgeving-lente-2013/390672/#message391119
Edit Sanwa: Witregels van de citaten verwijderd | Gewijzigd: 19 maart 2013, 19:05 uur, door Sanwa
Terusten allemaal
Wat de mensen zeggen maakt mij niet uit. Het gaat om de feiten En ja we hebben wel al vaker kans op lente gezien in UGKB.. Nee hoor voorlopig geen lente.
Zet de sneeuwschuiver maar weer klaar Jcroon!
GFS 12Z : Tot 7cm in Zeeland en Antwerpen
Mc heeft het over Lentekou: http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/33d6b2cb8761e761eacf24db29332691/article/lentekou_verscherpt_volgende_week.html van mij mag het voor 1 keer niet,heb moorgen examen wiskunde,en anders ben ik afgeleid
Edit Sanwa: Witregels van de citaten verwijderd
| Gewijzigd: 19 maart 2013, 19:06 uur, door Sanwa
denk het wel,zeker in de limburgse heuvels | Gewijzigd: 19 maart 2013, 18:36 uur, door Jenss
ik vind het wel opvallend dat er op de lange termijn nog genoeg leden veel te koud zitten
zijn dit soort kaarten in april nog mogelijk??
ik vind het wel opvallend dat er op de lange termijn nog genoeg leden veel te koud zitten
ja,maar zeer zelden,ik neem mij te herinneren een winte in 1800 en zoveel die duurde van december tot half april,ik had dat toch ergens gelezen
| Gewijzigd: 19 maart 2013, 19:46 uur, door Jenss
Citaat van nu.nl 'Rest van de maand maart koud' En dat terwijl zowel EC als GFS eindeljk SAMEN een beweging omhoog laten zien, naar, jawel, normale waarden voor de tijd van het jaar. Niet alleen meer GFS maar ook EC. EC weliswaar wat later maar de spreiding omhoog neemt bij EC flink toe op het moment dat GFS naar omhoog gaat.
-pluim-
-pluim-
...
Dit keer kan het werkelijk uitkomen, maar het is me opgevallen dat de pluimen op de (zeer) lange termijn altijd naar de gemidelde temperaturen gaan. In 2011toen het een warme Decembermaand was, gingen de pluimen op de lange termijn altijd naar de beneden. Uiteindelijk bleef dit uitgesteld tot eind Januari toen we voor 2weken echt de diepvries ingingen. Ook toen ging de lange termijn steeds voor 'normale' waarden en werd de dooi steeds uitgesteld. Het is me nog al opgevallen maar ik kan ze niet direct meer herinneren. Ik weet niet of dat automatisch in de berekeningen zit, maar ik denk vooral een gevolg is van de spreiding/onzekerheden. Als een deel van de leden voor koud gaan, een ander deel voor warm en dan nog een groep voor normale temperaturen zal het gemiddelde steeds rond de normale waarden hangen. UIteraard zal slechts één van de 3 groepen gelijk krijgen, maar het is niet aan het gemiddelde te zien de welke. Gevolg: Als pluimen dus op lange termijn naar het gemiddelde neigen, geef ik er tegenwoordig geen waarde meer aan. Het kan wel dat ze gelijk hebben, maar ik begin ze pas te geloven op middellange termijn.
Persoonlijk denk ik dat het nog een tijdje te koud zal zijn voor de tijd van het jaar. De Noordzee is ook veel kouder dan normaal:
Copyright © De MeteoPagina
Normaal bereikt de watertemperatuur het 'dieptepunt' midden Februari en vanaf maart warmt het goed op. Dit jaar blijft de watertemperatuur echter hangen. Als de wind van het Westen komt, zal het water dus een verkoelend effect hebben. Wat de gevolgen daarvan zijn op (middel)lange termijn weet ik wel niet. Iemand?
April doet nog steeds wat hij wil
Tot aan ijsheiligen kunnen dit soort weersverschijnselen nog voorkomen.
Dus ja al zouden we na ijsheiligen (11 tot 15 mei) nog steeds dit weertype hebben
zou je kunnen gaan denken aan een ijstijd haha maar ik denk dat het wel mee
gaat vallen. Elke tuinier van plantjes in de tuin planten adviseerd daarom ook pas na
ijsheiligen de plantjes in de tuin te zetten
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Waarschuwing is trouwens beperkt geworden tot enkel de zuidelijke provincies
| Gewijzigd: 19 maart 2013, 22:25 uur, door Sneeuwlove