e 4 cm sneeuw en daar dan Peter-Paul?
hier nu centimeter of 2 op de auto's en gras en op de straat 1 centimeter en het blijft hard door sneeuwen afwachten maar
het zou idd leuker zijn als anderen in groningen en omgeving ook zouden melden hoeveel sneeuw ze hebben
Maar ik ga nu slapen benieuwd wat er zal liggen als ik wakker word | Gewijzigd: 18 maart 2013, 01:03 uur, door Peter-Paul
zomaar uit het niets
morgen grotere sneeuwkansen ,en ???????? .
toch gemeen /vies/ grillig / te koud wintertje volgens voorspellers/weersmannen die dit vorig voorspelden
en we zijn er nog niet eens klaarmee ,
EC
FGS
Stijgende lijnen en aan het eind van de maand temperaturen zoals ze eind maart moeten zijn als we naar gemiddelde kijken en boven gemiddeld als we naar de control kijken.
En een stralend strakblauwe lucht boven me... Lekker wakker worden is dan, ongeacht wat er vandaag nog aan nattigheid komt
De modellen geven iedere keer aan op het einde dat er licht aan de tunnel is maar iedere dag wordt alles minstens 1 dag opgeschoven. Zolang we ballanceren op het grensvlak tussen de warmere lucht ( begin van de lente ) en de koudere lucht in het noorden ( nog steeds winter ) zie ik niet veel verandering. als het een troost mag zijn, we zijn niet alleen.
joachim
| Gewijzigd: 18 maart 2013, 10:39 uur, door orioner
Als je wat lijntjes op de kaart kliedert bij de toppen en gemiddelde temperatuur zit er een kleine stijgende lijn in. Maar er gaan inderdaad ook nog heel wat modellen voor kou tot het einde van de maand. En met zo een grote onzekerheid kan het alle kanten op vanaf het weekend.
Als je wat lijntjes op de kaart kliedert bij de toppen en gemiddelde temperatuur zit er een kleine stijgende lijn in. Maar er gaan inderdaad ook nog heel wat modellen voor kou tot het einde van de maand. En met zo een grote onzekerheid kan het alle kanten op vanaf het weekend.
Ik heb even de gegevens niet bij de hand, maar in mijn herinnering bleef het in het voorjaar van 2010 ook heel lang ontzettend koud, Volgens mij werd het toen pas eind april / begin mei een beetje aangenaam buiten, in elk geval de ochtend temperaturen. Ik kan me nog herinneren dat ik toen op de fiets naar mijn werk elke ochtend zat te bibberen bij een graad of 2 a 3... ik hoop in elk geval dat dat zich dit jaar NIET herhaald!
Ik heb even de gegevens niet bij de hand, maar in mijn herinnering bleef het in het voorjaar van 2010 ook heel lang ontzettend koud, Volgens mij werd het toen pas eind april / begin mei een beetje aangenaam buiten, in elk geval de ochtend temperaturen. Ik kan me nog herinneren dat ik toen op de fiets naar mijn werk elke ochtend zat te bibberen bij een graad of 2 a 3... ik hoop in elk geval dat dat zich dit jaar NIET herhaald!
vrees van wel! ook nog veel te koel in het zuiden en tegen dat die boel is opgewarmt zijn we weer wat verder.
Dit is wat ik over 2010 in het KNMI archief dr over kan vinden wat betreft maart en april.
Kaarten: KNMI