Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Dec 2024 00:20:19

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Dec 2024 15:26:46

Er zijn de afgelopen 3 uur 500 ontladingen geregistreerd.

22 Dec 2024 10:16:43
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
pkd19
Lid
17 maart 2013, 10:18 uur | Bericht #390932
En ook in Damwâld valt nu sneeuw,blijft gelukkig niet liggen
jcroon
Lid
17 maart 2013, 10:59 uur | Bericht #390934
Citaat van Lesley, zondag 17 maart 2013, 0:28 uur Gisteren speciale dag meegemaakt maar vanaf nu mag het van mij wat opwarmen. Waarom was het gisteren zo speciaal voor ons? Ik kan binnen enkele jaren aan ons dochter vertellen dat ik half maart van haar bevallen ben terwijl ik door het raam keek en zei dat het aan het sneeuwen was!
Kijk, dat is nog eens goe dnieuws, daar kan geen sneeuw- of mooiweerbericht tegenop... Gefeliciteerd... Van hart... Alsik dit bericht vannacht gelzen had had ik er eentje op genomen...
Maar  het is nu 11 uur de volgende zondagochtend. 

Maar.. zeg nu zelf,  dat is toch geen excuus om er niet eentje op te nemen?

Niet dat ik een vlok sneeuw gezien heb trouwens. Sterker nog gisteren hadden we een  redelijk normale maart dag, droog en  maar een graadje onder gemiddeld.

Waarom deze advertentie?
jcroon
Lid
17 maart 2013, 11:09 uur | Bericht #390935
Citaat van sneeuw, zaterdag 16 maart 2013, 12:34 uur Je houdt geen rekening met Neerslag intensiteit(Dus Neerslagafkoeling), Dauwpunt, 850 hPa temperatuur en 2m temperatuur op moment van vallen.

Grtzzz
Ik wil de `strijdbijl` maar begraven, niet dat ik geen zin heb in een gezonde discussie  maar wegens drukte de afgelopen dagen (en dat blijft nog even zo)  lijkt het er steeds op dat als we willen reageren we  een nieuwe run met  nieuwe kaarten hebben.... Voor de eerlijkheid moet je dan weer terug naar een eerdere run maar dan reageer je weer op iets achterhaalds....  Dat heeft niet zo veel zin.

Verdere vooruitzichten, langzaamaan gaat het de goede kant op, als ik alle gemiddelden, controls  en opers zo bekijk  wijken we afgezien van de komende week niet zo heel veel af van de  gemiddelden En de komende week is het ook maar een graadje of 5 kouder..... Als dat niet toevallig nachtvorst zou betekenen zou er minder ophef over  zijn denk ik. Het gaat alleen niet zo snel als velen ( en ikzelf eerlijk gezegd ook)  zouden willen, we zijn gewoon verwend met een paar heel lekker dagen eerder deze week en dat is opeens onze maatstaf geworden, niet wat maart doorgaans  kan doen. 

Citaat van Citaat van jurrie, zaterdag 16 maart 2013, 20:12 uur de flora en fauna regelt zichzelf welJa en nee. Weer is ook een natuurlijk proces en flora en fauna  regelen het inderdaad zelf wel. We hebben al gezien  dat er afgelopen winter  vrijwle geen boomvruchten waren,   voedsel voor veel beesten.
Een paar jaar terug hadden we  een reeks van hele milde winters.. En opeens zie  ik op een vijver een eind verderop in de straat  ijsvogels....
Na een paar jaar  van ijsvogels kijken kregen we de eerste van de 4 echte winters... Weg ijsvogels, nooit meer terug gekomen. Tja, het si een vorm van  `regelen`maar of we daar blij mee zijn.

Edit
En daar is de zon!!!!!!

| Gewijzigd: 17 maart 2013, 11:15 uur, door jcroon
Stefanv
Moderator
17 maart 2013, 11:39 uur | Bericht #390938
Dit hoeft voor mij ook niet.. Dat gekwakkel. Of nog even een paar winterse dagen of gewoon lekker de lente in..
15 graden moeten we volgens deze pluim voorlopig nog niet op rekenen. Het gemiddelde tikt op het einde de 10 graden nog net niet aan..

Sanwa
Lid
17 maart 2013, 12:08 uur | Bericht #390944
Lente of winter?

Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
jcroon
Lid
17 maart 2013, 12:14 uur | Bericht #390945
Citaat van sneeuw, zondag 17 maart 2013, 11:39 uur Dit hoeft voor mij ook niet.. Dat gekwakkel. Of nog even een paar winterse dagen of gewoon lekker de lente in..
15 graden moeten we volgens deze pluim voorlopig nog niet op rekenen. Het gemiddelde tikt op het einde de 10 graden nog net niet aan..

En de gemiddelde maxima voor die tijd  liggen  rond de 11 graden (laatste 10 dagen in maart  10,6, eerste 10 van april 11,6 ofzo iets, maar ik even 11 van voor het gemak).
Nu ben ik zomerliefhebber maar van 1-1,5 graad onder het langjaarlijks gemiddelde schiet ik niet meteen  in de "wanneer wordt het nou eens voorjaar?"stress...

het wordt nog wat kouder, dat geloof ik ook wel maar het lijkt niet zo dramatisch achter te lopen als  we wel eens gezien hebben.

Citaat van Citaat van Sanwa, zondag 17 maart 2013, 12:08 uur Lente of winter?gewoon voorjaar, lichte nachtvorst kunnen we de komende anderhalve, twee maand nog wel verwachten.

Dit weekend, werd er niet regen verwacht? En was er eind vorige week geen sprake van een "sneeuwdump"dit weekend? (naast de sneeuwval  afgelopen week) op dit forum? Ik meen dat dat woord een paar keer voorbij gekomen is (niet zo heel lang overigens, die vooruitzichten verdwenen al snel als sneeuw voor de zon).

| Gewijzigd: 17 maart 2013, 12:27 uur, door jcroon
Sa'ke
Lid
17 maart 2013, 13:09 uur | Bericht #390946
Voor de geïntresseerden: er vanavond/vannacht  kans op poollicht in België.
Alhoewel het echt zelden tot hier komt, moet het in Friesland toch zeker te zien zijn, denk ik zo. Als het tenminste niet bewolkt is.

Edit Sanwa: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37699/vanavond-kans-op-poollicht-aan-belgische-hemel/  ;) | Gewijzigd: 17 maart 2013, 17:23 uur, door Sanwa
Sa'ke
Lid
17 maart 2013, 13:21 uur | Bericht #390947
Citaat van jcroon, zondag 17 maart 2013, 11:09 uur ...
Citaat van Citaat van jurrie, zaterdag 16 maart 2013, 20:12 uur de flora en fauna regelt zichzelf welJa en nee. Weer is ook een natuurlijk proces en flora en fauna  regelen het inderdaad zelf wel. We hebben al gezien  dat er afgelopen winter  vrijwle geen boomvruchten waren,   voedsel voor veel beesten.
Een paar jaar terug hadden we  een reeks van hele milde winters.. En opeens zie  ik op een vijver een eind verderop in de straat  ijsvogels....
Na een paar jaar  van ijsvogels kijken kregen we de eerste van de 4 echte winters... Weg ijsvogels, nooit meer terug gekomen. Tja, het si een vorm van  `regelen`maar of we daar blij mee zijn.

Edit
En daar is de zon!!!!!!

Hier nog geen straaltje zon gezien:(. Echt grijs, grijzer, grijst. Sneeuw en regen vindt ik persoonlijk nog leuker weer.

En over de fauna:
Het is me opgevallen dat de dieren nu massaal uit het bos naar de tuinen komen: reeën, kleine vogels, roofvogels, everzwijnen bij daglicht in de weides... Zeker in de omgeving van Leuven en Meerdaelwoud/doode bemde. In het bos vinden ze geen eten meer, maar in de tuinen wel. Als je dieren wilt spotten is het nu de Lente voor de bomen en struiken bladeren krijgen altijd het beste moment. De dieren worden ook steeds brutaler, minder schuw. In Heverlee moest je vorig jaar opletten dat je geen eekhoorns omver fietste. Ze zaten gewoon een meter van een druk gebruikt fietspad op de grond  te knabbelen en als er even een gat viel van een meter of 20 sprintte ze naar de overkant. Dit jaar is het wel nog te vroeg voor de eekhoorns maar je ziet overal sporen van reeën die tot onder de gebouwen/afdakjes komen schuilen.

Stormcell
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 maart 2013, 13:48 uur | Bericht #390950
Citaat van Sa'ke, zondag 17 maart 2013, 13:09 uur Voor de geïntresseerden: er vanavond/vannacht  kans op poollicht in België.
Alhoewel het echt zelden tot hier komt, moet het in Friesland toch zeker te zien zijn, denk ik zo. Als het tenminste niet bewolkt is.

bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/16037/Sneeuw/article/detail/1597932/2013/03/17/Vanavond-kans-op-poollicht-aan-Belgische-hemel.dhtml

Ik vrees er een beetje voor, of 't zou al heel lang moeten duren (tot 4u morgenvroeg)

Wat Friesland betreft: er zullen maar weinig gelukkigen zijn, want het gat in de bewolking gaat weer vrij snel dicht

StormCell Belgium - Stormverwachtingen en -fotografie, Gratis elke 6 uur nieuwe professionele GFS weermodellen op onze website!
17 maart 2013, 15:35 uur | Bericht #390956
Fikse buien boven Frankrijk zo te zien
Jenss
Moderator
17 maart 2013, 18:17 uur | Bericht #390965
vannacht winterse buienin frankrijk word sneeuw en hagel gemeld
Sven
Moderator
17 maart 2013, 19:47 uur | Bericht #390967
Even niet echt on topic: gisteren tussen parijs en rijsel gepasseerd met de wagen.
Dinsdag en woensdag hebben daar enkele duizenden mensen vast gezeten.

Dit is nu nog te zien aan de sneeuwmuren die tot 2,5m hoog zijn op de pechstrook! Ze waren nog steeds met zware bulldozers alles aan het ruimen.
Ries
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 maart 2013, 20:17 uur | Bericht #390968
Blergh 12Z run van GFS weer weinig leuks kwa lente weer. Laatste kaartje geeft nog net lente temperaturen. Maar das pas 2 april... Zullen nog even geduldig moeten wachten. :|

Kaart: Weer.nl
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
17 maart 2013, 23:08 uur | Bericht #390975
winschoten matige   sneeuw !!!
17 maart 2013, 23:44 uur | Bericht #390976
Ook hier in Nieuw-Roden gaat de regen over in sneeuw het is goed glad buiten hopelijk ligt er morgen een leuk laagje.

17 maart 2013, 23:50 uur | Bericht #390977
als  dit zo  door gaat???  de   temperaturen waren ook  ech veel lager hier  vandaag,  wij  zijn  volgens mij niet  boven de  2,5  graden uit  gekomen inpv  de  6  a7
17 maart 2013, 23:55 uur | Bericht #390978
hebben wij niet  een waarsch
uwing nodig  voor hier????  sneeuwt  echt  goed,   en   word  echt  goed  wit iv m  gladheid???  weer  zo raarrrrr  dit pfffff
Avandes
Lid
18 maart 2013, 00:09 uur | Bericht #390979
Het is niet veel, maar het is iets!

18 maart 2013, 00:13 uur | Bericht #390980
hier nu ook matige sneeuwval het blijft alleen liggen op de auto's en het gras jammer genoeg
pkd19
Lid
18 maart 2013, 00:15 uur | Bericht #390981
En Damwoude begint het nu ook weer te sneeuwen,temp bleef inderdaad ver achter bij wat er opgegeven was.
Hier niet boven de 5 graden geweest.op het moment nu +1,5C.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.890 topics, welke bij elkaar 448.500 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 142 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 142, lezen 3 mensen het topic "Elfstedentochtkoorts Topic Discussie".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden