Je houdt geen rekening met Neerslag intensiteit(Dus Neerslagafkoeling), Dauwpunt, 850 hPa temperatuur en 2m temperatuur op moment van vallen.. Een paar dagen geleden was ook een mooi voorbeeld met die sneeuwbuien. Door de intensiteit viel de temperatuur hier terug van +4 naar +1.2 graden en bleef alles na een paar minuutjes liggen.
En helaas ze laten ook nog steeds sneeuw zien..
Grtzzz | Gewijzigd: 16 maart 2013, 13:27 uur, door Stefanv
ik niet .hoop op nog een keer wintertje 2013 ,tot half april ,
| Gewijzigd: 16 maart 2013, 15:06 uur, door jurrie
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
En heeft iemand een idee hoe het zit met de wilde dieren? Er waren dit jaar zeer weinig noten, zaden en bessen door de combinatie van de het warme winter tot eind januari, de ijskoude periode daarna en het natte en koude voorjaar. Voor veel dieren moet de combinatie van lange winter en weinig voedsel nogal wat problemen geven. Heeft iemand al iets gehoord van abnormale sterftes of zo?
helemaal juist!!ik hoor mijn buurman er ook al over. hij brengd ook bloemen rond vanuit het westland.
voorlopig nog maar even wachten met de tuin.koi s zitten ook nog tegen de grond daar warmer. maar als de temp wat stjgd dan merk ik dat gelijk.dan worden ze actiever. voor rest vandaag met de wind voelde het kouder aan dan anders.
En heeft iemand een idee hoe het zit met de wilde dieren? Er waren dit jaar zeer weinig noten, zaden en bessen door de combinatie van de het warme winter tot eind januari, de ijskoude periode daarna en het natte en koude voorjaar. Voor veel dieren moet de combinatie van lange winter en weinig voedsel nogal wat problemen geven. Heeft iemand al iets gehoord van abnormale sterftes of zo?
de flora en fauna regelt zichzelf wel
en wat die kweekbloemen betreft ,dat komt wel goed
kerst sterren worden ook in september al verkocht
hmz de kreet te koud voor tijd van het jaar komt steeds vaker voor de afgelopen 3 jaren.
eer vorrige lete/voorjaar sloegen we dat doodleuk over.dus in 2011 gene lente.
het jaar eropzomer 2012 weer geen zomer alleen maar zomerse dagen. wat is er aan de hand boven ons koppie?????
Edit Sanwa: Plaatje uit citaat verwijderd
| Gewijzigd: 16 maart 2013, 20:16 uur, door Sanwa
Edit Sanwa: Je kunt nu op de link klikken | Gewijzigd: 16 maart 2013, 20:17 uur, door Sanwa
hmz de kreet te koud voor tijd van het jaar komt steeds vaker voor de afgelopen 3 jaren.
eer vorrige lete/voorjaar sloegen we dat doodleuk over.dus in 2011 gene lente.
het jaar eropzomer 2012 weer geen zomer alleen maar zomerse dagen. wat is er aan de hand boven ons koppie?????
Edit Sanwa: Plaatje uit citaat verwijderd
Een paar jaar geleden was het nog het tegenovergestelde ,hete en droge lente en zomers
nu precies andersom,koude en natte lente en zomers!
De reden van mijn verontrustheid is: De seizoenkwekers (van maart tot Augustus) hebben alles dusdanig gekweekt op lente/zomer dat ze geen koud weer kunnen gebruiken want elke kap is een seizoen. Nou is het zo dat er rond pasen / pinksteren / Moederdag (2 maanden) het meest verkocht/geveild wordt. Zo ongeveer 7000 karren per dag voor Rijnsburg. Dit was vorigeweek op de drukke dag *Waarschuwing dit is schrikken* Slechts 2000 karren *5000karren minder*
Dit betekend voor de betreffende seizoenkwekers een grote financiele strop waardoor ze falliet kunnen gaan. Ook de prijzen van de veiling zijn lager dan met warme temperaturen. Bij mij in de vrachtwagen zijn vorige week met de verwarming aan (Webasto) toch nog 12 karren met planten bevroren en die zijn doorgedraait.
Maar van mij mag de winter nog wel effe blijven. Beter als het regenachtige gekwakkel.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
natte sneeuw valt er momenteel uit ,dikke vlokken .
Citaat van BjornOnweer, zaterdag 16 maart 2013, 22:43 uur Nog even ietwat offtopic over de bloemen.
De reden van mijn verontrustheid is: De seizoenkwekers (van maart tot Augustus) hebben alles dusdanig gekweekt op lente/zomer dat ze geen koud weer kunnen gebruiken want elke kap is een seizoen. Nou is het zo dat er rond pasen / pinksteren / Moederdag (2 maanden) het meest verkocht/geveild wordt. Zo ongeveer 7000 karren per dag voor Rijnsburg. Dit was vorigeweek op de drukke dag *Waarschuwing dit is schrikken* Slechts 2000 karren *5000karren minder*
Dit betekend voor de betreffende seizoenkwekers een grote financiele strop waardoor ze falliet kunnen gaan. Ook de prijzen van de veiling zijn lager dan met warme temperaturen. Bij mij in de vrachtwagen zijn vorige week met de verwarming aan (Webasto) toch nog 12 karren met planten bevroren en die zijn doorgedraait.
Maar van mij mag de winter nog wel effe blijven. Beter als het regenachtige gekwakkel.
eerder de crissis de boosdoener
veel oudere en middenmoot bevolking gaan of zijn er al tientallen eu erop achteruit gegaan
jullie als chauffeurs moeten net als duizenden meer gewoon even met de trucks ,heel nederland even plat leggen
dan te beginnen in den haag.
word alleen maar erger
dus weer niet de schuld geven ,die draait al eeuwen zo ??
nederland is ikke ikke ikke en de rest kan ?????
Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 17 maart 2013, 09:14 uur, door jurrie
natte sneeuw valt er momenteel uit
was voorspelt voor noordwest duitsland,is dus iets westelijker dan verwacht
ja okee ,duitsers gaven sneeuwval door
gaat nu echt stevig sneeuwen hier in delfzijl{ begin van nederland} | Gewijzigd: 17 maart 2013, 09:42 uur, door jurrie