spanning, bag.
veel te somber, koud en nat geweest. heef mij maar helder en zonnig vriesweer en daarna lekkere lente temperaturen met behoorlijk wat zon.
als ik nu de kaarten bekijk voor de komende 2 weken heb ik eerder het gevoel dat het herfstweer zal worden.
| Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:32 uur, door Marga
Kansen liggen hoger terwijl ik minder Cape zie... :/
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Kansen liggen hoger terwijl ik minder Cape zie... :/
CAPE en LIfted geven niet aan dat het daadwerkelijk gaat onweren op die dagen, het geeft alleen een indicatie waar de buien het zwaarst kunnen uitpakken. Maar de kansen op zondag liggen volgens mij een stuk hoger dan op de woensdag, ook dynamisch gezien is zondag de beste dag. Qua neerslag is het op beide dagen ongeveer hetzelfde. Hier een kaartje van de Low Level Shear (0-1km m/s) op de zondag, waardes zijn in de ochtend het hoogst;
| Gewijzigd: 15 maart 2013, 09:46 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Citaat van Citaat van Viktor Peters, vrijdag 15 maart 2013, 9:40 uur Toch komt er lichte verandering in het weerbeeld orioner heet voor de komende week wel een betje gelijk, al is het niet zo erg dat ik denk dat menen nu ook gaan roepen om het "herst 2013- topic"maar vast te openen.
En ik ben het eens met Viktor, er is een verandering op komst:
Misschien wel meer dan een "lichte verandering" vanaf volgende week zaterdag vind ik de temperaturen behoorlijk overeen komen met de langjaarlijkse gemiddelden voor de laatste 10 dagen van maart: Gemiddeld max van 10,6 graden en gemiddeld minimum van 3,4.
Het valt alleen een beetje tegen na die paar recordwarme dagen maar de realitiet is dat we in nederland tussen een gure winter en een mooi voorjaar een belaapde overgangsperiode hebben waarin het allemaal net niets is.
Kortom:
Citaat van Sam Cooke It's been a long, a long time coming
But I know a change gonna come, oh yes it will
http://www.youtube.com/watch?v=gbO2_077ixs
Zou leuk zijn, de eerste keer sneeuw op me verjaardag hahaha zeg, zullen we een keer kappen met die sneeuw? Ik heb zin in een voorjaars-achtige pasen, geen witte pasen!
Zou leuk zijn, de eerste keer sneeuw op me verjaardag hahaha
Is al eerder op 30 maart het geval geweest:
Citaat van Meteolink weerhistorie
Ook op 30 maart 1952 was het bar en boos buiten de deur. Een vliegende sneeuwstorm uit het noordoosten en in de avond lag er in de Bilt een sneeuwdek van 9 cm.
Op 30 maart 1955 werd in De Bilt een vochtigheid van 18% gemeten.
30 maart 1964 was het Tweede Paasdag. Ook toen viel er lokaal nog sneeuw in ons land.
Extremen De Bilt
Koudst: -6.1 (1922)
Warmst: 21.8 (1911)
Natst: 14.6 mm (1961)
Zonnigst: 12.0 uren (1977) Geef mij maar die 21,8, kun je tenminste nog buiten een biertje drinken op je verjaardag.
http://www.meteolink.nl/maart-historie.html
Zou leuk zijn, de eerste keer sneeuw op me verjaardag hahaha zeg, zullen we een keer kappen met die sneeuw? Ik heb zin in een voorjaars-achtige pasen, geen witte pasen!
Nee joh! Lekker pak sneeuw bij Pasen, gezellig!
Sneeuwt hier nu trouwens matig in Assen, en het blijft al liggen!
Edit: de vlokken hebben minimaal een diameter van 1-2 cm. | Gewijzigd: 15 maart 2013, 17:21 uur, door reedtimmer