Op 850 hPa zegt gelukkig niets over de temperatuur op 2m. Van mij mag trouwens de winter zich weer terugtrekken richting het noorden. Maar misschien heeft deze lange koude winter invloed op de zomer en wordt die wel een stuk warmer dan normaal met veel onweersdagen. (hope so)
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Vanmorgen stonden ze er waarschijnlijk nog niet..geen tijd voor gehad maar dichterbij ook kansen.
Zondag
Natuurlijk zegt dat wel iets over de temperatuur op 2m.. Al eens een ijsdag gehad met +10 op 850hpa? | Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:30 uur, door Marga
| Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:30 uur, door Marga
ik denk wel dat het een warme zomer word,echter onbestendig met onweerskansen,door de zuidelijke straalstroom
Citaat van sneeuw, donderdag 14 maart 2013, 18:11 uurNatuurlijk zegt dat wel iets over de temperatuur op 2m.. Al eens een ijsdag gehad met +10 op 850hpa?
ik met +6 telt dat,mist natuurlijk dan blijft de temperatuut laag
Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:30 uur, door Marga
Iets meer informatie zou mooi zijn..
ik weet niet juist meer,vorig jaar denk ik in januari,was toen even een hogedrukgebied boven duitsland,tussen de WC door | Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:31 uur, door Marga
ik lees over onweers kansen.maar hopen dat er nog mooi vuurwerk komt.
en als er nog winterse neerslag bij zit is de stroom van de ontladingen ook sterker.
verder hou ik mijn hart vast, zodra de winterse ogemakken echt weg zijn dan draaid de straalstroom weer naar de verkeerde hoek.en krijgen we weer regen en regen en ja, wat komt er na regen?/nog meer regen .hoop dit voorjaar de straalstroom ons goed gezind is, want vorrigjaar kan je gewoon zeggen hebben we de lente/voorjaar overgeslagen en zelfs mei was te koud voor de tijd van t jaar.
ook afgelopen jaar was t raak. de zomer van uhm zomerse dagen dan 2012 stelde zwaar teleur.
ik hoop weer niet op de ene dag heet weer en de anderen dag weer de jas aan veel te koud dus.
het is een trent van de afgelopen zeker 3 jaar die gekke pieken en dalen erin.dus wat het voorjaar betreft laten we hopen op een keer een normaale lente/voorjaar....
Lijkt me niet.. Of het moet 1 van de laatste 3 dagen zijn geweest maar toen lagen de 850 hPa temperaturen onder 0.
http://www.weerstatistieken.nl/2012/januari
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsreaeur.html | Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:31 uur, door Marga
Vandaag hadden we een temperatuur van 850 hPa van ruim onder de -10 graden, maar de temperatuur is toch zo'n 4 graden boven 0 geweest. Ik snap wel wat je bedoelt maar als de temp. op 850 hPa -20 is betekend dat niet dat de temp. op 2m precies hetzelfde is, helemaal niet nu de zon steeds meer in kracht toeneemt. | Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:31 uur, door Marga
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
15-20 graden is leuk na de winter, maar na een tijd begint dat te vervelen, geef mij maar wat weerextremen
| Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:31 uur, door Marga
15-20 graden is leuk na de winter, maar na een tijd begint dat te vervelen, geef mij maar wat weerextremen
nou met dit kwakkelzooi gebeurt er vrij weinig als je het mij vraagt...met warm/heet weer krijg je je weerextremen, waar of niet ? | Gewijzigd: 15 maart 2013, 07:32 uur, door Marga
weather without storms is no weather at all.