Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Dec 2024 00:20:19

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Dec 2024 15:26:46

Er zijn de afgelopen 3 uur 500 ontladingen geregistreerd.

22 Dec 2024 10:16:43
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Ben47
Lid
13 maart 2013, 13:03 uur | Bericht #390652
Laten we eerst maar even de ontwikkelingen voor vandaag en morgen in de gaten houden. Er is veel onstabilitiet en zelfs onweer is mogelijk. Vanavond en vannacht komen trogjes over ons land wat sneeuwbuien tot gevolg heeft. Vandaag en vannacht meest langs de kust. Morgen ook in binnenland.

Er ontwikkelt zich een lijlaagje (door invloed Noorse bergen) ten zuiden van Noorwegen op de Noordzee dat onze kant op komt. Wat gaat dat ons vanavond en vannacht geven? Er wordt daarbij 6 Bft boven de wadden verwacht. Sneeuwjacht?

| Gewijzigd: 13 maart 2013, 13:04 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Jenss
Moderator
13 maart 2013, 13:06 uur | Bericht #390653
hopelijk trekt het langs de kust naar het zuiden,blijft het mooi actief,en geeft het hier misschien ook sneeuw
Waarom deze advertentie?
Ries
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2013, 13:19 uur | Bericht #390654
Citaat van jenssweerts, woensdag 13 maart 2013, 12:52 uur
begin volgende week nieuwe vorstperiode?

Dat nog net niet volgens de LT guidance, maar echt warm lente weer zit er voorlopig ook niet in.

Synoptische ontwikkeling
Hoogtetrog vanaf Scandinavië naar onze omgeving trekt donderdag oostwaarts en wordt gevolgd door een rug, die vrijdag op zaterdag passeert. Zaterdag en zondag wordt een afsnoerend hoogtelaag van belang. Het nadert van het noordwesten uit de Britse Eilanden en snoert daar verder af. Maandag is er dan sprake van een langgerekte gordel van lage druk, die zich uitstrekt van de Noorse Zee naar Portugal. De rest van de week blijft de as van de lage druk min of meer stationair, waarbij aan de oostflank van het laag van tijd tot tijd enkele troggen onze omgeving passeren.

Modelbeoordeling en onzekerheden
Tot en met vrijdag zien we weinig spreiding in de EPS-pluim. Vanaf het weekeinde zien we verschillen optreden in de mate en de snelheid waarmee het laag oostwaarts trekt. Onder invloed van de toenemende cyclonaliteit zien we in het weekeinde de neerslagkansen sterk toenemen. Daarbij is er met het binnendringen van de zachtere lucht nog vrij grote kans op (natte) sneeuw, met name voor het noorden en oosten op zaterdag. In de meeste leden zien we begin volgende week het grondlaag dichtbij of ten westen van het land, waarbij er weliswaar minder koude lucht binnendringt, maar de echte zachtere lucht ook nog niet wil doordringen. De gehele periode liggen de temperaturen in meer of mindere mate beneden de normale waarden.

Samenvatting meerdaagse-periode:
Winters weertype met in de nachten eerst lichte tot matige vorst en ook overdag temperaturen ruim beneden normaal. Vanaf het weekeinde toenemende kans op regen, mogelijk ook (natte) sneeuw en vooral in de nachten minder koud.

Samenvatting EPS-periode:
Grote kans (70-80%) op het aanhouden van het vrij koude weer met geregeld neerslag. De kans op een overgang naar zacht lenteweer is vooralsnog klein.

Bron: KNMI | Gewijzigd: 13 maart 2013, 13:20 uur, door Ries
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Ben47
Lid
13 maart 2013, 13:28 uur | Bericht #390655
Citaat van jenssweerts, woensdag 13 maart 2013, 13:06 uur hopelijk trekt het langs de kust naar het zuiden,blijft het mooi actief,en geeft het hier misschien ook sneeuw Hier kan je het blijven volgen:

http://wolken.buienradar.nl/gb?ir=False
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Jenss
Moderator
13 maart 2013, 13:45 uur | Bericht #390656
klopt het dat ik daar boven noord nederland een sneeuwspoor zie van de buien die daar onstaan zijn,kan dit
Jenss
Moderator
13 maart 2013, 15:05 uur | Bericht #390660
ik hoor zo wienig reacties dat er sneeuw wordt gemeld,daarom twijfel ik of het wel sneeuw is,en misschien geen regen?
gre
Lid
13 maart 2013, 15:10 uur | Bericht #390661
Vandaag af en toe een sneeuwbui/ korrelsneeuw assen
13 maart 2013, 15:15 uur | Bericht #390663
Gelukkig geen sneeuw hier. Heerlijk dat zonnetje.
Ries
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 maart 2013, 15:59 uur | Bericht #390667
Hier in Breda net een beste sneeuwbui... 8|

Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Roxiejh
Lid
13 maart 2013, 16:18 uur | Bericht #390668
Mooie sneeuwbuien al gehad. Verder lekker zonnetje en dan erg aangenaam buiten. :D
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Sven
Moderator
13 maart 2013, 16:23 uur | Bericht #390669
En nu ook hier sneeuw
Laat sneeuwbuien uit Breda maar komen

Sneeuw die verticaal valt :O lang geleden
Sneeuwt toch ook wel best door hier! | Gewijzigd: 13 maart 2013, 16:28 uur, door Sven
saswar
Lid
13 maart 2013, 16:28 uur | Bericht #390670
het wordt steeds erger volgende week:
13 maart 2013, 16:30 uur | Bericht #390671
Deze weekoverzicht wat het weer betreft in Groningen stad voor de komende week is toch wel weer opvallend koud
Het overzicht komt van de site YR.NO (Noorwegen weer site)

jcroon
Lid
13 maart 2013, 17:11 uur | Bericht #390673
Citaat van Ries, woensdag 13 maart 2013, 15:59 uur Hier in Breda net een beste sneeuwbui... 8|

Grappig, die bui was hier aan de andere kant van de stad   lang niet zo spannend maar  ik durf hardop te zeggen dat wat er nu valt de  zwaarste  sneeuw  is van de afgelopen weken en maanden  die ik gezien heb. Misschien dat het snachts wel eens harder gesneeuwd had maar dat zag ik niet, geen lantaartnpaal  bij mijn huis  gelukkg smelt het meteen weer weg.
Citaat van Citaat van jenssweerts, woensdag 13 maart 2013, 15:05 uur ik hoor zo wienig reacties dat er sneeuw wordt gemeld,daarom twijfel ik of het wel sneeuw is,en misschien geen regen?
 volgens de schneeradar inderdaad allemaal regen of natte sneeuw, op een klein beetje na
http://www.niederschlagsradar.de/schneeradar-schnee-in-Deutschland.aspx

Citaat van Citaat van Arnhemnoord, woensdag 13 maart 2013, 15:15 uur Gelukkig geen sneeuw hier. Heerlijk dat zonnetje.

oh, we hebben ook wel zon gehad hier en het was ook even lekker. ik geloof dat landelijke de teepraturen vandaag  hoger lagen dan    verwacht.

Majeure Edit:
het blijft nu wel liggen, niet omdat het zo is afgekoeld maar omdat er zo veel valt.... 1 cm in een kleine 20 minuten, geen rekening  gehouden met wat er al weggesmolten is.

en alweer een edit er bovenop:
de zon  schijnt alweer!! | Gewijzigd: 13 maart 2013, 17:27 uur, door jcroon
Sven
Moderator
13 maart 2013, 17:43 uur | Bericht #390675
Citaat van Ries, woensdag 13 maart 2013, 15:59 uur Hier in Breda net een beste sneeuwbui... 8| Net ook die bui hier gepasseerd, zat er aan de rand van, dus het zwaarste niet gehad.
Wel nog tamelijk stevige sneeuwval gehad.

13 maart 2013, 17:45 uur | Bericht #390676
Zit ook echt niet op sneeuw te wachten van een paar buitjes. Laat nu ook maar lekker wegblijven. Het was een heerlijke dag op 2 vlokjes na
13 maart 2013, 17:53 uur | Bericht #390677
sneeuw in dilbeek nu,dikke vlokken..
Ben47
Lid
13 maart 2013, 17:55 uur | Bericht #390678
Het lijkt Maasticht te lukken om er vandaag toch nog een ijsdag uit te slepen. Maximum was vanmiddag -0,1 graden. maar zakt alweer.

EDIT: stijgt weer. Nu -0,4 graden, was net -0,8.. Blijft spannend voor Maastricht    :D | Gewijzigd: 13 maart 2013, 18:04 uur, door Ben47
markietje
Lid
13 maart 2013, 18:08 uur | Bericht #390679
zo wat te gek dit!! effe in 10 minuten de hele omgeving weer wit. 
Toch nog wat sneeuw gehad deze week!!
AukeDr88
Lid
13 maart 2013, 18:39 uur | Bericht #390680
Same here :p vanmiddag alles mooi weggesmolten door de zon en nu ist weer wit \o
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.888 topics, welke bij elkaar 448.499 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 176 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 176, lezen 3 mensen het topic "Het grote onweer kletstopic 2018".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden