dank je wel ries, ik hoop het ook vind dit niet leuk meer. maar anderen wel respect!!
| Gewijzigd: 12 maart 2013, 16:00 uur, door Marga
Ik woon in het plaatsje Zeeland noord-oost brabant bij Uden
| Gewijzigd: 12 maart 2013, 13:33 uur, door Marga
Ik zie gewoon nog grassprieten omhoog komen.... Maar ja KNMI geeft ook een dun sneeuwdek aan... allemaal weggeblazen en voor de deuren terechtgekomen.
Speciaal voor jou dan.....:
60cm.. Nog nooit gezien hier!!
Nee. of het nou opgewaaid is of niet, dat is toch redelijk uitzonderlijk.. De hoogste opwaaihoogte hier heb ik genoteerd op een wereldschokkende 4 cm. En ja op het KNMI sneeuwhoogtekaartje staat Hulst en omgeving als eenzame sneeuwberg, en half Zeeuws Vlaanderen nog meer dan 4 cm. Jij kunt weer een paar jaar vooruit.
Hoe zie ik nu de situatie?
Sneeuwgrens minder naar het noorden verplaatst dat ik dacht dat het zou gaan, m.u.v. Zuid-ooste Brabant minder sneeuw dan ik op basis van HIRLAM, GFS en noem ze allemaal maar op had verwacht, als zag ik het gisteravond toenik klaar was met mijn werk wel aankomen dat dat zou meevallen omdat ik meende te zien dat alles meer naar het oosten zou afbuigen naarmate het noordelijker kwam. In Zuid-oost Brabant en Limburg viel het voor het grooste deel denk ik op zich wel mee, ware het niet dat net op een paar plekken en geheel zuid Limburg wel veel is gevallen, in Brabant Zuid-Oost soms meer dan op de kaarten stond , in Zuid Limburg kan ik het niet goed inschatten, de laatste HIRLAMs die hier gepost zijn zijn verzamelkaarten tot aan woensdagochtend, de sneeuwhoogte van vanmorgen heeft dat nog niet bereikt maar daar sneeuwt het volgens de radar nog wel dus dat komt wel goed.
OP zich zijn in Zuid - Oost Brabant de hoeveelheden niet echt schokkend (minder dan ik op 24/25 maart 2007 in mijn tuin had liggen bijvoorbeeld,) maar ik denk dat met name de combinatie met de wind voor veel problemen gezorgd heeft..
Ohja, geen ijsdag vandaar , de Bilt is even boven de 0 grade, geweest:
| Gewijzigd: 12 maart 2013, 16:00 uur, door Marga
Edit Sanwa: KNIP
| Gewijzigd: 12 maart 2013, 17:04 uur, door Sanwa
Citaat van Citaat van sneeuw, vrijdag 8 maart 2013, 17:05 uur GFS12z laat het meeste als regen vallen ook in het noorden van het land. Pas tegen zondagochtend wat sneeuw in het noord-oosten(2 tot 7cm).
Hirlam en UKMO ook niet echt goed. Oke op naar de lente AUB
| Gewijzigd: 12 maart 2013, 15:35 uur, door jcroon
Citaat van Citaat van sneeuw, vrijdag 8 maart 2013, 17:05 uur GFS12z laat het meeste als regen vallen ook in het noorden van het land. Pas tegen zondagochtend wat sneeuw in het noord-oosten(2 tot 7cm).
Hirlam en UKMO ook niet echt goed. Oke op naar de lente AUB
Wat probeer je nou? Dat ging over de sneeuw afgelopen weekend in het noorden en die is inderdaad vooral als regen gevallen. En tegen een sneeuwdump zeg ik nooit nee als winterliefhebber.. En nu mag het inderdaad lente worden tenzij er weer een sneeuwdump op de kaarten komt te staan.. Al snap ik het ook wel.. Het is ook zuur jij met code oranje 4cm en ik met code geel 60cm. En dat nog wel in Zeeland!
| Gewijzigd: 12 maart 2013, 17:23 uur, door Stefanv