zit er ook niet op te wachten de sneeuw, al genoeg gehad.
maar voor anderen veel plezier ermee.ps:iemand nog een kaartje wat
de temps gaan doen de komende dagen.want het is allemaal sneeuw en nog eens sneeuw hier. maar niemand houd zich nog bezig met de lente.dus iemand een run voor de komende dagen?? bedankt alvast.
Het gaat er om spannen. Gaat het in De Bilt vandaag een ijsdag worden dan evenaart het de tot nu toe laatste ijsdag die dateert van 12 maart 1947. Maar ja, dat was dan ook een zeer strenge winter (op een nachtvorstje na wat Hellmanngetal betreft gelijk aan 1963). De maximumtemperatuur moet dan vandaag in de Bilt onder 0 blijven. Als de zon doorkomt zal dat moeilijk worden. Het minimum vandaag in de Bilt is tot nu toe -3,6 en ligt 0,4 warmer dan in 1947. Maar vanavond zou de temperatuur snel dalen en halen we die -4,0 misschien ook nog wel. En als het vandaag onder 0 blijft dan liefst onder de -0,8 van 12 maart 1947. Als het 12 maart 1947 record dan toch moet sneuvelen dan maar gelijk een ijsdag met ook een record aan alle temperaturen voor die dag.
Gisteren was het een ijsdag in De Bilt. Sinds lange tijd niet zo koud op 11 maart geweest. Alleen 11 maart 1928 was kouder.
Meetstation Zeeplatform F-3 had gisteren een ijsdag. Uniek te noemen! Zie hiervoor: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/36311/hellmann-getal-van-alle-knmi-stations-20122013/389449/#message390483 | Gewijzigd: 12 maart 2013, 10:45 uur, door Ben47
De straten liggen dicht.
Edit: Alle hellingen zijn afgesloten. Ik heb juist van iemand gehoord die er 1u30 met de auto over gedaan heeft van Leuven naar Heverlee.
Te voet en met mooi weer ongeveer 45min stappen. | Gewijzigd: 12 maart 2013, 10:50 uur, door Sa'ke
Zijn bijna de laatste vlokjes denk ik In Leuven was het uur geleden ook wat minder, maar nu is het weer goed aan het sneeuwen.
Misschien komt dat ook nog naar Antwerpen.
Zijn bijna de laatste vlokjes denk ik In Leuven was het uur geleden ook wat minder, maar nu is het weer goed aan het sneeuwen.
Misschien komt dat ook nog naar Antwerpen.Nee nee, wordt nu droger vanaf het noord-westen zoals ook voorspeld.
Is hier toch meer gevallen dan dat ik persoonlijk verwacht had.
Zon komt er meer en meer door, wordt nog een mooie dag
kasseien+hellingen+sneeuw: bijna geen verkeer mogelijk en steeds auto's die dwars staan.
Het Noorden zou minder sneeuw krijgen, maar er is hier minstens 10cm gevallen, en daar is geen enkele cm van gelogen Laatste runs gisteren gaven wel 6 tot 10cm aan hoor
En het noorden heeft wel minder sneeuw gekregen dan de rest zoals aangegeven
Edit: het is gestopt met sneeuwen | Gewijzigd: 12 maart 2013, 11:46 uur, door Sven
Edit Sanwa: plaatje verwijderdlente is nog onzeker,op de kaarten staat ook een mogelijkheid voor nieuwe blokkades waardoor t vrij koud blijft..ligt aan wat de storing gaat doen dit weekend(ligging etc.)
| Gewijzigd: 12 maart 2013, 11:56 uur, door Sanwa
Edit Sanwa: plaatje verwijderdlente is nog onzeker,op de kaarten staat ook een mogelijkheid voor nieuwe blokkades waardoor t vrij koud blijft..ligt aan wat de storing gaat doen dit weekend(ligging etc.)
Ja idd
Piet Paulusma verwacht ook dat het weekend warmer word maar volgende week weer kouder word.
Langere termijn:
Op de langere termijn lijkt de zachte lucht in het weekend met regenachtig weer het roer over te nemen. Ik verwacht dat de koude lucht volgende week alweer de tegenaanval inzet.
HIRLAM gaf mij 5 à 6 cm
en de sneeuwgrens zou ook noordelijker uitkomen dan wat er nu gebeurd is.