Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Bierset is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:45

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

8 Jan 2025 13:25:33

7 Jan 2025 22:19:57
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 maart 2013, 06:34 uur | Bericht #390451
Citaat van jenssweerts, dinsdag 12 maart 2013, 6:34 uur gaat hard nu hier,sneeuwdek dikt snel aan
hier ook  is nu ook niet zo raar Melsbroek en Mechelen liggen nu ook niet zo ver van elkaar he

onweersdagen 2016 (0)
Silvato
Lid
12 maart 2013, 06:42 uur | Bericht #390452
Het valt hier tot nog toe toch vies tegen. Als ik zo na buiten kijk verwacht ik 4 cm. Maar ja de dag is nog lang volgens mij krijgen wij nog wel wat voor de kiezen.
Waarom deze advertentie?
Jenss
Moderator
12 maart 2013, 06:44 uur | Bericht #390453
we naderen hier de 10 cm

kmiheeft haar waarschuwing verhoogd naar code rood voor wallonie,maar ik vind ze nog steeds te voorzichtig voor het noorden,ze verwachten 1 tot 3 cm tot vanavond,als ik  zo de radar zie gaat er meer vallen

Berichten samengevoegd door Debbieke
12 maart 2013, 06:58 uur | Bericht #390456
Hier in zeeuwsch Vlaanderen tot nu toe 9 cm, het sneeuwt nog licht. kan me deze afgelopen winter niet zo veel sneeuw herinneren.
Silvato
Lid
12 maart 2013, 07:03 uur | Bericht #390457
Begint hier nu ook weer hevig te sneeuwen dikke vlokken. Ik sta muurvast in het normaal zo rustige 'centrum' van Venray. De wegen zijn hier niet schoon gemaakt of wat dan ook.
doppie
Lid
12 maart 2013, 07:25 uur | Bericht #390458
Citaat van Silvato, dinsdag 12 maart 2013, 6:42 uur Het valt hier tot nog toe toch vies tegen. Als ik zo na buiten kijk verwacht ik 4 cm. Maar ja de dag is nog lang volgens mij krijgen wij nog wel wat voor de kiezen.
hm, hier zo'n 20 kilometer verderop ligt toch wel meer dan 4, minstens 6 (hoewel moeilijk te meten aangezien alles wegwaait) en het valt nog flink dus die 10 gaan we hier ook wel halen denk ik!

Citaat van Silvato, dinsdag 12 maart 2013, 7:03 uur Begint hier nu ook weer hevig te sneeuwen dikke vlokken. Ik sta muurvast in het normaal zo rustige 'centrum' van Venray. De wegen zijn hier niet schoon gemaakt of wat dan ook. dat is ook precies de reden waarom ik vanochtend thuis werk, bij venray wordt altijd zo slecht gestrooid (moet naar Horst).

Berichten samengevoegd door Debbieke
Jenss
Moderator
12 maart 2013, 07:39 uur | Bericht #390461
het sneeuwt hier opeens heeel hard met enorme vlokken
gaat nog een pak vallen denk ik | Gewijzigd: 12 maart 2013, 07:40 uur, door Jenss
Kaj
Lid
12 maart 2013, 08:09 uur | Bericht #390471
lente ver te zoeken ik ben wintergek maar zelfs  dit is te veel van het goeie heerlen licht nu toch weer compleet bedekt met wit.

heb niet gemeten maar schat toch al snel 5 cm en ijzig koud.
 veel wind dus stuif sneeuw en sneeuwt grote vlokken door

Stefanv
Moderator
12 maart 2013, 08:18 uur | Bericht #390472
Wooow ik ging slapen met 2cm en ik kijk net uit het raam en er is een pak sneeuw gevallen nog nooit zo lekker wakker geworden:D En het sneeuwt nog steeds lekker door! De wind blaast alle sneeuw door de straten! Ongelofelijk het is half maart maar zo winters als nu is het heel de winter nog niet geweest haha. Er worden in zeeuws-vlaanderen sneeuwduinen gemeld tot 40cm hoogte! Ik ga zo maar eens een mooie wandeling maken! | Gewijzigd: 12 maart 2013, 08:34 uur, door Stefanv
Silvato
Lid
12 maart 2013, 08:21 uur | Bericht #390473
Citaat van doppie, dinsdag 12 maart 2013, 7:27 uur Citaat van Silvato, dinsdag 12 maart 2013, 7:03 uur Begint hier nu ook weer hevig te sneeuwen dikke vlokken. Ik sta muurvast in het normaal zo rustige 'centrum' van Venray. De wegen zijn hier niet schoon gemaakt of wat dan ook. dat is ook precies de reden waarom ik vanochtend thuis werk, bij venray wordt altijd zo slecht gestrooid (moet naar Horst).

Ik moet ook altijd in horst collega ophalen daarom moet ik binnendoor. Ben inmiddels wel in Venlo. Snelweg is nog goed begaanbaar. Al sneeuwt hier hier nu wel serieus stevig door het laatste half uur.
keesie
Lid
12 maart 2013, 08:32 uur | Bericht #390474
Hier ligt verwaarloosbaar weinig en het gebied begint al waar naar het zuiden weg te trekken...
keesje
Stefanv
Moderator
12 maart 2013, 08:34 uur | Bericht #390475
Citaat van keesie, dinsdag 12 maart 2013, 8:32 uur Hier ligt verwaarloosbaar weinig en het gebied begint al waar naar het zuiden weg te trekken...
Ik plaats zo een fototje.. Erg grote verschillen in zeeland...

Gisterenavond:

Vanochtend

Er ligt hier op dit moment ongeveer tussen de 8 en 12 cm sneeuw en hier in de buurt duintjes tot 25cm.
Matige sneeuwval tact -3.8  | Gewijzigd: 12 maart 2013, 08:46 uur, door Stefanv
jcroon
Lid
12 maart 2013, 08:43 uur | Bericht #390478
Citaat van keesie, dinsdag 12 maart 2013, 8:32 uur Hier ligt verwaarloosbaar weinig en het gebied begint al waar naar het zuiden weg te trekken...
Hier is  zo  lijkt het sinds gisteravond niks meer bij gevallen, nog steeds rond 1 cm (in tegenstelling tot de 5 a 6 c m die HIRLAM ons gaf. OP de Euroepese buienradar zie je de  sneeuwbui ook naar het oosten wegtrekken, ik dnek dat het met een paar uur voor de meestan van ons wel is afgelopen
Cerb
Lid
12 maart 2013, 08:49 uur | Bericht #390479
Maastricht staat vast. sneeuwt goed door. tot 10cm denk. moeilijk meetbaar. in de ommuurde tuin  20-25. Veel sneeuwhopen.
Sven
Moderator
12 maart 2013, 08:58 uur | Bericht #390480
2e poging dit jaar: prachtige afsluiten van de winter
Wat een zalig weer

Edit: zal wel ng even doorgaan | Gewijzigd: 12 maart 2013, 09:03 uur, door Sven
Stefanv
Moderator
12 maart 2013, 09:05 uur | Bericht #390482
Ongelofelijk... Bar en boos hier in Zeeuws-Vlaanderen..
Stefanv
Moderator
12 maart 2013, 09:42 uur | Bericht #390484
We kunnen wel stellen nu dat WRF niet in de buurt is gekomen van de realiteit..:P HiRLAM heeft deze situatie redelijk goed in kaart gebracht.

Romana
Lid
12 maart 2013, 10:10 uur | Bericht #390485
Citaat van Wittekerst, dinsdag 12 maart 2013, 6:58 uur Hier in zeeuwsch Vlaanderen tot nu toe 9 cm, het sneeuwt nog licht. kan me deze afgelopen winter niet zo veel sneeuw herinneren.

9cm? Groot verschil met Graauw; denk hier max 2,5-3cm!

Citaat van sneeuw, dinsdag 12 maart 2013, 9:05 uur Ongelofelijk... Bar en boos hier in Zeeuws-Vlaanderen..
*foto*

Da's die file bij Zaamslag zeker?
Dat is volgens mij ruim 15 jaar geleden dat daar eens een file was haha

Berichten samengevoegd door Sanwa
Ries
Lid
12 maart 2013, 10:19 uur | Bericht #390487
KNMI Guidance voor vandaag.

WIND:
HiRLAM kan gevolgd worden, actueel seinen 6 tot 7 Bft. De krachtige wind in het Waddengebied zorgt ervoor dat de sneeuw op de Wadden gaat stuiven. Vannacht neemt ook boven land de wind nog wat verder toe, in Zeeland 6 Bft, Brabant en Limburg 5 Bft, aandachtspunt in combinatie met de sneeuwval vannacht en komende ochtend. Op nadering van de rug afnemend, het laatst in het zuidwestelijk kustgebied.

BEWOLKING:
Het actuele wolkenbeeld wordt door de diverse modellen goed weergegeven. Op veel plaatsen in het midden en zuiden Sc-bewolking, in het noordelijk kustgebied ook Cu-bewolking die boven de Noordzee wordt aangemaakt. In de loop van de nacht neemt de onstabiliteitsdiepte af op nadering van de rug. Frontaal wolkenpakket over het zuiden van het land gekoppeld aan bovengenoemde frontale zone. Tegelijkertijd in de noordelijke helft van het land meer opklaringen, deze opklaringen breiden overdag zich langzaam zuidoostwaarts uit, in Limburg duurt het tot woensdag middernacht voordat het opklaart. In aanhoudende sneeuw toenemende kans op St, Hirlam geeft m.i. een te optimistisch beeld in de aanhoudende sneeuw. Op de zwakke frontale trog van morgen Cu/Sc tot FL100.

NEERSLAG:
In het Waddengebied nog lichte sneeuwbuien, afnemend in activiteit op nadering van de rug. Belangrijkste aandachtspunt is echter de langdurige sneeuwval boven Limburg, Noord-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen. Overschrijdingskansen voor >3 cm/uur en >10 cm vers sneeuwdek in 6 uur zijn het grootste in het midden en zuiden van Limburg en in zuidoostelijk Brabant. De uiteindelijke totalen komen in Hirlam tot 10-15 cm lokaal in Midden en Zuid-Limburg, orde 5-10 in het zuidoosten van Brabant. Ook in Zeeland lokaal 5-10 cm. Intensiteiten zij i.h.a. 1-2 cm/uur, hier en daar wat meer. Door de wind op veel plaatsen opwaaiend tot sneeuwduinen. De activiteit van de trog voor de nacht naar woensdag is niet heel groot. Enkele meest lichte sneeuwbuien, direct aan de kust mogelijk natte sneeuw.

ZICHT:
Goed, in sneeuw matig tot slecht. Woensdagnacht boven sneeuw mogelijk aanvriezende mist(banken).

TEMPERATUUR:
Overdag door instraling en minder wind hogere maxima dan gisteren, Tx iets boven nul en in het zuiden en zuidoosten waar sneeuw ligt en nog bewolking aanwezig is -1 tot -2 graden. Tmin woensdag boven de sneeuw in het zuidoosten het laagst, mogelijk beneden de -10 graden.
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Ries
Lid
12 maart 2013, 10:29 uur | Bericht #390488

Kaart: KNMI
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.891 topics, welke bij elkaar 448.537 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.611 leden.
Het nieuwste lid is Sneeuwschuiver57.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 62 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 62, lezen 6 mensen het topic "Discussiepagina winter 2024-2025".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden