kmiheeft haar waarschuwing verhoogd naar code rood voor wallonie,maar ik vind ze nog steeds te voorzichtig voor het noorden,ze verwachten 1 tot 3 cm tot vanavond,als ik zo de radar zie gaat er meer vallen
Berichten samengevoegd door Debbieke
hm, hier zo'n 20 kilometer verderop ligt toch wel meer dan 4, minstens 6 (hoewel moeilijk te meten aangezien alles wegwaait) en het valt nog flink dus die 10 gaan we hier ook wel halen denk ik!
Citaat van Silvato, dinsdag 12 maart 2013, 7:03 uur Begint hier nu ook weer hevig te sneeuwen dikke vlokken. Ik sta muurvast in het normaal zo rustige 'centrum' van Venray. De wegen zijn hier niet schoon gemaakt of wat dan ook. dat is ook precies de reden waarom ik vanochtend thuis werk, bij venray wordt altijd zo slecht gestrooid (moet naar Horst).
Berichten samengevoegd door Debbieke
Ik moet ook altijd in horst collega ophalen daarom moet ik binnendoor. Ben inmiddels wel in Venlo. Snelweg is nog goed begaanbaar. Al sneeuwt hier hier nu wel serieus stevig door het laatste half uur.
Ik plaats zo een fototje.. Erg grote verschillen in zeeland...
Gisterenavond:
Vanochtend
Er ligt hier op dit moment ongeveer tussen de 8 en 12 cm sneeuw en hier in de buurt duintjes tot 25cm.
Matige sneeuwval tact -3.8 | Gewijzigd: 12 maart 2013, 08:46 uur, door Stefanv
Hier is zo lijkt het sinds gisteravond niks meer bij gevallen, nog steeds rond 1 cm (in tegenstelling tot de 5 a 6 c m die HIRLAM ons gaf. OP de Euroepese buienradar zie je de sneeuwbui ook naar het oosten wegtrekken, ik dnek dat het met een paar uur voor de meestan van ons wel is afgelopen
9cm? Groot verschil met Graauw; denk hier max 2,5-3cm!
Citaat van sneeuw, dinsdag 12 maart 2013, 9:05 uur Ongelofelijk... Bar en boos hier in Zeeuws-Vlaanderen..
*foto*
Da's die file bij Zaamslag zeker?
Dat is volgens mij ruim 15 jaar geleden dat daar eens een file was haha
Berichten samengevoegd door Sanwa
WIND:
HiRLAM kan gevolgd worden, actueel seinen 6 tot 7 Bft. De krachtige wind in het Waddengebied zorgt ervoor dat de sneeuw op de Wadden gaat stuiven. Vannacht neemt ook boven land de wind nog wat verder toe, in Zeeland 6 Bft, Brabant en Limburg 5 Bft, aandachtspunt in combinatie met de sneeuwval vannacht en komende ochtend. Op nadering van de rug afnemend, het laatst in het zuidwestelijk kustgebied.
BEWOLKING:
Het actuele wolkenbeeld wordt door de diverse modellen goed weergegeven. Op veel plaatsen in het midden en zuiden Sc-bewolking, in het noordelijk kustgebied ook Cu-bewolking die boven de Noordzee wordt aangemaakt. In de loop van de nacht neemt de onstabiliteitsdiepte af op nadering van de rug. Frontaal wolkenpakket over het zuiden van het land gekoppeld aan bovengenoemde frontale zone. Tegelijkertijd in de noordelijke helft van het land meer opklaringen, deze opklaringen breiden overdag zich langzaam zuidoostwaarts uit, in Limburg duurt het tot woensdag middernacht voordat het opklaart. In aanhoudende sneeuw toenemende kans op St, Hirlam geeft m.i. een te optimistisch beeld in de aanhoudende sneeuw. Op de zwakke frontale trog van morgen Cu/Sc tot FL100.
NEERSLAG:
In het Waddengebied nog lichte sneeuwbuien, afnemend in activiteit op nadering van de rug. Belangrijkste aandachtspunt is echter de langdurige sneeuwval boven Limburg, Noord-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen. Overschrijdingskansen voor >3 cm/uur en >10 cm vers sneeuwdek in 6 uur zijn het grootste in het midden en zuiden van Limburg en in zuidoostelijk Brabant. De uiteindelijke totalen komen in Hirlam tot 10-15 cm lokaal in Midden en Zuid-Limburg, orde 5-10 in het zuidoosten van Brabant. Ook in Zeeland lokaal 5-10 cm. Intensiteiten zij i.h.a. 1-2 cm/uur, hier en daar wat meer. Door de wind op veel plaatsen opwaaiend tot sneeuwduinen. De activiteit van de trog voor de nacht naar woensdag is niet heel groot. Enkele meest lichte sneeuwbuien, direct aan de kust mogelijk natte sneeuw.
ZICHT:
Goed, in sneeuw matig tot slecht. Woensdagnacht boven sneeuw mogelijk aanvriezende mist(banken).
TEMPERATUUR:
Overdag door instraling en minder wind hogere maxima dan gisteren, Tx iets boven nul en in het zuiden en zuidoosten waar sneeuw ligt en nog bewolking aanwezig is -1 tot -2 graden. Tmin woensdag boven de sneeuw in het zuidoosten het laagst, mogelijk beneden de -10 graden.