Volgens mij komt dat mooi deze richting op. Ben bang dat ik vannacht niet aan mr. Nachtrust kom en dat het lantaarnpaal staren word. Mijn schatting voor hier is toch zeker 10 cm. Want zitten wij hier deze winter toch op de perfecte plaats. Al verschillende malen meer dan 10cm. Maar ja, dat van vannacht moet nog eerst vallen.
Wat staat er bij een normale avondspits in België? In Zuid - Limburg loopt het ook langzaam vast.
normaal een klein 100km maar het is ondertussen al opgelopen tot bijna 300km | Gewijzigd: 11 maart 2013, 18:05 uur, door brugesboy76
Maandagnacht en een groot deel van dinsdag valt er sneeuw. In de loop van dinsdag wordt het droger vanaf het noorden en het noordwesten maar over het zuidoosten van het land valt er nog sneeuw tot dinsdagavond. Er zijn vrij grote verschillen in de berekeningen maar een volgende tendens tekent zich af: hoe meer naar het noordwesten en de Nederlandse grens, hoe kleiner de hoeveelheden.Volgende sneeuwaccumulaties worden verwacht tussen maandagavond 18u en dinsdag 18u (belangrijke afwijkingen zijn mogelijk):
West-Vlaanderen: 2-7 cm
Oost-Vlaanderen: 2-7 cm
Henegouwen: 5-15 cm
Antwerpen: 0-5 cm
Vlaams- en Waals-Brabant: 2-7 cm
Namen: 8-15 cm
Limburg: 2-7 cm
Luik: 8-15 cm
Luxemburg: 8-15 cm
Door de felle wind kunnen de sneeuwophopingen lokaal veel hoger zijn. Plaatselijk ontstaan er ijsplekken.
Citaat van jenssweerts, maandag 11 maart 2013, 18:49 uur kmi,pff,ze zeggen minder sneeuw als er mer berekent word
Och ze weten het zelf ook nie, andere weersites spreken wel over sneeuw over de noordelijke gebieden
Berichten samengevoegd door Bronk
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik wou dat mijn baas zoiets zei. persoonlijk ben ik toch van gedachte veranderd en ben ik bang dat ik net. 30-50 km te noordelijk zit. En dat we morgen teleurgesteld wakker worden hier met een cm of 2
Niet te vroeg juichen he, er wordt op sommige plaatsen op de radar sneeuw aangegeven terwijl er niks uitvalt. | Gewijzigd: 11 maart 2013, 19:10 uur, door laska119