Hier is het al aan het sneeuwen vanaf 7:40u en heeft dikwijls lichte tot matige sneeuw geweest, en dat zeiden ze gister niet, maargoed, aan al die kaartjes hecht ik geen belang, computers weten nog steeds niet hoeveel er valt de dag vandaag, dus zal hij dat deze keer ook niet doen. Oh, dan is het goed, dan gaat het voor het weekend misschien toch weer naar de 15-20 graden....
Citaat van Citaat van Roxiejh, maandag 11 maart 2013, 15:48 uur pis ik dan net naast de pot?
Zoals het er nu naar uit ziet kunnen alleen de heren ten zuiden van de grote rivieren hun naam in de sneeuw pi.... | Gewijzigd: 11 maart 2013, 15:54 uur, door jcroon
Records laatste ijsdag in de lente?
Eén record wordt denk ik wel zeker gebroken. Een ijsdag op Meetstation zeeplatform F3 in de Noordzee is in de winter al zeldzaam, maar het ziet er nu naar uit dat die vandaag ruimschoots behaald wordt. Vanmorgen werd daar rond 10u een minimum temperatuur aangetikt die vele winters niet is voorgekomen. -4,5 graden! en het is er nu nog -2,4 graden.
Het ziet er ook naar uit dat De Bilt vandaag de op één na laatste ijsdag ooit behaald in de lente gaat krijgen. De maximum temperatuur is nog niet boven 0 geweest (even -1,3) en bedraagt thans -1,5 graden. Het lijkt er best goed uit te zien dat het tot 01 uur vannacht onder nul blijft.
Maar gaat De Bilt morgen het record laatste ijsdag ooit in de lente van 1947 evenaren of in de dagen daarna zelfs verbeteren?
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 15:56 uur, door Ben47
Dat kan allemaal idd
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Al wat ik hier heb is kou.
Kom nu met grote vlokken,
Anders blijf ik hier zitten mokken.
Geef mij dan de zomer maar,
Met zijn warme dagen, dat is waar.
Maar de afkoeling, ja die komt,
in afwachting op een onweersfront.
Als het zover is, reuzeblij
Want met nowcasten, ben ik erbij.
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 16:40 uur, door victordebruyn
Volgende de laatste Hirlam mag ik hier 6cm verwachten en valt er een goeie 20km zuidelijker 10cm.
Kan hier zomaar 10cm worden of 3cm...
er kan een pak meer vallen denk ik,ze voorspellen nog 30 mm in west frankrijk maar daar ligt al 30 cm terwijl ze 40 voorspelt hadden,en het hevige moet daar ook nog komen
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 17:08 uur, door Marga
Dit is de zone waar ze het gisteren over hadden en toen zeiden dat dit met weinige betekenis ons land via het O-NO zou verlaten en dat pas vannacht de "echte'" zone ons zou naderen, alleen zou ik niet weten hoe deze overtrekt, recentere en ook oudere modellen laten al een hele tijd tussen 5 en 10 cm zien zoals je zegt, maar verwacht toch ook uitzonderingen( zowel positief als negatief) Want moet maar 50 km naar onder of boven gaan en we pissen gezamelijk naast de pot, of we worden gezamelijk in de watten gelegd Momenteel op de kaarten dus zowat van beide vind ik
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Goed gezien keesie, alles ging langs ons heen inderdaad. Ik als sneeuwliefhebber baal er van;) | Gewijzigd: 11 maart 2013, 17:08 uur, door Marga