Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Nee, deze sneeuw is nog een restant van een warmte front. In de late nacht komt pas het echte werk.
EDIT: volgens enkele modellen zou het vanaf deze nacht tot en met morgenavond non-stop gaan sneeuwen in België, WRF berekend alsook voor het noorden van België een goede 6cm sneeuwval. | Gewijzigd: 11 maart 2013, 14:57 uur, door Sneeuwlove
Nee, deze sneeuw is nog een restant van een warmte front. In de late nacht komt pas het echte werk.
Ja, dit is het deel waar we ons 'niets' van voor moesten stellen Als dit al meer dan 3 a 4 cm oplevert, dan belooft dat voor straks :O
EDIT: volgens enkele modellen zou het vanaf deze nacht tot en met morgenavond non-stop gaan sneeuwen in België, WRF berekend alsook voor het noorden van België een goede 6cm sneeuwval. Ok, bedankt voor het antwoord
Hier nog steeds matige sneeuwval, waar de wind naartoe blaast al een aardige gladde laag (net gemerkt hoe glad... )
en supercells i.p.v. sneeuw. Bleghh heb het helemaal gehad met die winter. ik heb ook dat gevoel ik zie eerder uit naar de eerste dag dat ik mijn tuinmeubelen naar buiten kan zetten plaas van die shit kou elke keer. is nu al de 5 e inval binnen aantal weken, heb t nu wel gehad ermee het is een lente topic en wat je lees allemaal sneeuw blegh.zo ieder het zijne natuurlijk!!
Ja het lijkt wel of de grens altijd rond de rivieren ligt. Net ten zuiden als het vanuit België komt en net ten noorden als het vanuit zee of Duitsland komt. Echt enorm weinig.
Wij willen lente!
De 'enkeling' die hoopt op lenteweer moet nog even geduld hebben.
Dat is wel heel erg genuanceerd...
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
De buien van nu stonden vanmorgen wel in de EC (ooZ run), alleen op een groter gebied dan nu in feit het geval is, ik bedoel volgens die kaarten zou het hier al vanaf vanmorgen vroeg hebbe moeten nseeuwen en meer dan af en toe een minimaal vlokje is het niet geweest.
Overigens hadden eerdere runs van EC gisteren (00 en 12Z) veel minder sneeuw in de kaarten staan, GFS had al meerdere runs afwisselend wat meer sneeuw voor midden Belgie staan.
Van alle modellen doet Hirlam het nog het beste. Volgens Hirlam ten zuiden van de taalgrens meet dan 20 cm, 10-20 cm voor het gebied tussen de lijn
Zeeuws-Vlaanderen - Midden-Limburg en boven de lijn Tholen-Winterswijk m.u.v.de Wadden waar ook nog een aantal centimeters gaat vallen
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 17:07 uur, door Marga
Hier dwarrelen al sinds vanmorgen vroeg vlokjes. Sinds de middag sneeuwt het soms vrij matig, met toch een wit dekentje tot gevolg.
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 17:07 uur, door Marga
*volgens die kaarten zou het hier al vanaf vanmorgen vroeg hebbe moeten nseeuwen en meer dan af en toe een minimaal vlokje is het niet geweest.*
Hier is het al aan het sneeuwen vanaf 7:40u en heeft dikwijls lichte tot matige sneeuw geweest, en dat zeiden ze gister niet, maargoed, aan al die kaartjes hecht ik geen belang, computers weten nog steeds niet hoeveel er valt de dag vandaag, dus zal hij dat deze keer ook niet doen.... Al is het in de positieve zin, dan hect ik er nog geen waarde aan zoals we al vele malen meegemaakt hebben loopt het dikwijls met een flop af, maar tegengesteld kan ook, en dat er nu wat meer sneeuw gaat vallen dan dat ze verwachten, dat denk ik momenteel... Kan er naast zitten, maar we wachten rustig af
Het gaat ook zeker boven de rivieren komen, maar hoever?
Èn die buien gaf HIRLAM ook aan maar als ik de verhalen mag geloven valt er daar nu wat meer dan aangegeven
Citaat van Citaat van svenne, maandag 11 maart 2013, 15:33 uur Waarschuwing KNMI voor Limburg:
Perioden met sneeuw, in de nacht en ochtend mogelijk 5-10, in het zuiden 10-15 cm Geldig: maandag 11 maart 2013 vanaf ca 15 uur gedurende ca 30 uur
Is veranderd denk ik?HIRLAM geeft ongeveer die hoeveelheden ( nou ja ik geloof dat er ergens een 16 staat) tot en met Woensdag voor Zuid-Limburg