HiRLAM:
GFS:
Volgens HiRLAM en GFS zit ik hier prima in zuid zeeland. 10/12cm
Ziet er geweldig uit en wat een hoeveelheden....:
Gaat een mooie dag worden!
Grtzz | Gewijzigd: 11 maart 2013, 08:28 uur, door Stefanv
Het behoort tot de mogelijkheden....de laaste runs dateren namelijk van 00z we zijn nou bijna 9uur verder
Van Duitsland naar benelux klik hier:
Van Frankrijk naar benelux klik hier:
Mvg Tatanka
Het behoort tot de mogelijkheden....de laaste runs dateren namelijk van 00z we zijn nou bijna 9uur verder
Van Duitsland naar benelux klik hier:
Van Frankrijk naar benelux klik hier:
Mvg Tatanka
Gebied boven Duitsland lost waarschijnlijk op. Het verpietert en komt niet veel verder lijkt het..
*Sneeuwt hier al goed door! Niet verwacht zo vroeg. | Gewijzigd: 11 maart 2013, 08:47 uur, door Stefanv
Wat een verschil zeg! Ik zit in Driel (ligt tegen Arnhem aan) en hier ligt idd wel een beetje sneeuw, maar een heel dun, bijna transparant laagje. En ik denk dat 40% van de grond bedekt is en de rest is sneeuwvrij. Sneeuwt ook maar heel licht. Zag net op buienradar (niet de betrouwbaarste, ik weet het) dat wij nog kans maken op wat sneeuw vanmiddag. Klopt dit?
Mvg Tatanka GFS toch iedere 6 uur "ververst", EC iedere 12 uur?
En met een vertraging van 6-8 uur te zien?
Nou temidden van deze ellende heb ik ook nog goed nieuws.Ik heb wat puimen van vorige week naar bovengetoverd:
Vandaag:
8 maart
7 maart
De vorst van betekenis houdt wat eerder op ( laatste vorst van betekenis van donderdag op vrijdag, op 7 maart was van van vrijdag op zaterdag, op 8 maart zelfs nog van zaterdag op zondag) en er wordt nog maar nauswelijk onder de -5 gedoken. Het is nog te koud als je het mij vraagt maar toch, ieder graadje minder koud is r 1. Alleen op de LT geven 7 en 8 maart wat hogere temperaturen aan, da's dan weer jammer.
[...]
Gaat een mooie dag worden!
Grtzz
Twee maal hetzelfde moment in Hirlam , dinsdag 06 u gisteren:
en vandaag
[...]
Gaat een mooie dag worden!Grtzz Twee maal hetzelfde moment in Hirlam , dinsdag 06 u gisteren:
en vandaagde tijden verschillen op je kaartjes. de bovenste is dinsdag 12 de onderste dinsdag 06
Zo klopt het;
Oud dinsdag 12;
Nieuw dinsdag 12;
Moet er wel bij zeggen dat ik alleen naar zeeland kijk
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 09:33 uur, door Stefanv
Maar wie denkt dat sneeuw in de eertse helft van maart uitzonderlijk is:
Zelfs in Zeeuws Vlaanderen
Maar wie denkt dat sneeuw in de eertse helft van maart uitzonderlijk is:
plaatje
Zelfs in Zeeuws VlaanderenDe hoeveelheden die ze voorspellen zijn zeker uitzonderlijk voor maart.. En nog eens 2 ijsdagen ook!
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 09:56 uur, door Stefanv
Vandaag ja, morgen misschien, overmorgen nee. De datum van de laatste ijsdag lijkt gevenaard te worden, de temperatuur van toen (de Bilt), -0,8, ik denk het niet.
WRF zit er op dit moment al naast.. Neerslag is al een stuk noordelijker.
Ook komt het model elke run met meer sneeuw noordelijk.
Ik weet nog wel dat ze 20 cm voor noord holland hadden ingetekend.. Viel alles in het oosten. | Gewijzigd: 11 maart 2013, 10:39 uur, door Stefanv
en supercells i.p.v. sneeuw. Bleghh heb het helemaal gehad met die winter.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1