| Gewijzigd: 11 maart 2013, 00:26 uur, door Ben47
Zie dit nieuwe kaartje voor Zaterdag.
Een nieuwe sneewdump voor heel nederland en mischien voor al het noorden van Nederland
Staat wel aardig wat neerslag op de kaart maar geen sneeuw gezien de minimale temperatuur en de 850hPa temp. Dus sneeuw zal het niet zijn. Leuk om in de gaten te houden, maar het is nog erg ver weg. Morgen is al lastig genoeg om te zeggen wat het gaat worden, want het verschilt per run en per model.
Kaartjes voor zaterdag met de temps.
Kaarten: Weer.nl
| Gewijzigd: 11 maart 2013, 00:34 uur, door Ries
Het is jullie gegund! Geniet ervan! En ik maak me niet druk sneeuw krijgen we morgen wel maar hoeveel... En zo niet.. we hebben afgelopen winter niks te klagen gehad hier!
Nog een stukje uit de KNMI Guidance;
NEERSLAG:
Met de noordoostelijke stroming hebben we in het noorden van het land te maken met een continue aanvoer van lichte sneeuw of sneeuwbuien die worden aangemaakt boven de Oostzee of de Duitse Bocht. Deze buitjes kunnen tot en met vanavond doorgaan, alhoewel ze wel geleidelijk minder actief worden. Boven de Noordzee komt ook regelmatig onderkoelde regen voor. Vanmiddag neemt in het zuiden en zuidoosten van het land de kans op sneeuw van het zuidwesten uit toe, Hirlam komt hiervoor met een duidelijk signaal. Voor de onzekerheden zie modelbeoordeling. Voorlopig gaan we uit van ongeveer 1-3 cm. Vervolgens wordt het tweede sneeuwgebied van belang dat in de nacht naar dinsdag en dinsdagochtend over het zuiden en zuidoosten van het land trekt. Deze neerslag oogt veel actiever dan de sneeuw van vanmiddag. Hirlam komt in de nanacht en vroege ochtend met hoge intensiteiten waarbij er 6-uur hoeveelheden van 5-10 cm berekend worden, net ten zuiden van onze landsgrenzen in België lokaal meer dan 10 cm in 6 uur. Harmonie heeft de neerslag ca. 40 km noordelijk waardoor ook een groter deel van Noord-Brabant en ook Zeeland met de sneeuw te maken krijgt. De hoeveelheden in Harmonie liggen zelfs nog iets hoger dan in Hirlam, het gebied met meer dan 10 cm in 6 uur wordt nu ook binnen onze landsgrenzen berekend. EC laat de sneeuw een stuk zuidelijker met alleen in de zuidelijke helft van Limburg 3-5 cm in 6 uur. Totaal tot en met dinsdagmiddag in Harmonie tot lokaal iets meer dan 20 cm, Hirlam komt 'slechts' tot 10-15 cm in Zuid-Limburg, EC nog minder met 5-10 cm.
Spannend hoor...!!
Nu gaan slapen gaat een lange dag worden morgen.
Grttz | Gewijzigd: 11 maart 2013, 01:32 uur, door Stefanv
Vanochtend is het glad door ijsplekken.In de loop van de dag gaat het sneeuwen. Er zijn vrij grote verschillen in de berekeningen maar een volgende tendens tekent zich af: hoe meer naar het noordwesten en de Nederlandse grens, hoe kleiner de hoeveelheden. Volgende sneeuwaccumulaties worden verwacht tussen 10u en dinsdag 13u, maar lokale afwijkingen zijn goed mogelijk:
West-Vlaanderen: 0-5 cm
Oost-Vlaanderen: 0-8 cm
Henegouwen: 5-10 cm
Antwerpen: 0-5 cm
Vlaams- en Waals-Brabant: 5-10 cm
Namen: 8-15 cm
Limburg: 1-8 cm
Luik: 8-15 cm
Luxemburg: 8-15 cm
Door de felle wind kunnen de sneeuwophopingen lokaal veel hoger zijn.
Bron: Meteoalarm
Wel al heel de nacht en morgend veel wind... :S Gaat straks meer op een sneeuwstorm ljken denk ik
EDIT: Bart, je mag die van mij weghalen, jou post vind ik wat overzichtelijker dan die van mij | Gewijzigd: 11 maart 2013, 06:59 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Zou kunnen. Maar de hoeveelheden voor de Ardennen tem woensdagmiddag gaan nergens boven de 30 mm. Ik denk zelfs dat je dit een vorige keer ook zei
Zou kunnen. Maar de hoeveelheden voor de Ardennen tem woensdagmiddag gaan nergens boven de 30 mm. Ik denk zelfs dat je dit een vorige keer ook zei
ja maar 15 cm is toch wel wat te weinig vind ik ikk zou gaan voor minimaal 20 cm | Gewijzigd: 11 maart 2013, 07:32 uur, door Jenss