Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de kaarten al wel wat aan het volgen ben en met toch enig ongeloof deze omslag gade sla.
Ik heb echt scenario’s bekeken waarbij ik een gebiedje iets meer liet opschuiven dan de modellen berekenen of de jetstream ietsje harder aangezet..
maar ik kan er eigenlijk niet omheen... met deze situatie wordt het gewoon koud volgende week. Zelfs al schuift een laag iets meer naar het noorden of het hoog naar het zuiden... het maakt niet uit zoals de kaarten nu zijn, zijn ze voor het komende weekend echt geschud.. ( hetgeen ook wel in de pluim te zien is aangezien alle leden bijna op dezelfde lijn zitten.)
Hieronder een klein voorbeeldje dat aangeeft dat er weinig ruimte is voor iets anders..
| Gewijzigd: 6 maart 2013, 20:36 uur, door Callie-P
komt er toch nog een staartje met winter .???
ik heb echt geprobeerd om een eigenwijs Callie-p verhaal te maken dat het warm blijft of zo.. maar hoe ik de kaarten ook bespeelde ik denk dat je gelijk hebt..
een klein(?) staartje
| Gewijzigd: 6 maart 2013, 21:22 uur, door Callie-P
En ook leuk: Hoewel het nog steeds winter was, hadden vele hier op het forum met een brok in de keel al afscheid van elkaar en de winter genomen. Maar aangezien het weer precies doet waar het zelf zin in heeft, laat de winter even weten dat er niet valt te sollen met hem...
Daarom zeg ik (ook al is het voor korte duur), open topic Winterverwachting 2012 - 2013 Deel 7 !
komt er toch nog een staartje met winter .???
ik heb echt geprobeerd om een eigenwijs Callie-p verhaal te maken dat het warm blijft of zo.. maar hoe ik de kaarten ook bespeelde ik denk dat je gelijk hebt..
een klein(?) staartje
toch wel weer lekker ,om op deze verwachting eventjes weer online te zijn .
tis tenslotte maart , en maart roert zijn staart ?
en wie weet wat april nog heeft .
op.m,n dochters geboorte dag op 30 maart 1987 . hadden we in nederland een ijzel storm
en stonden we die week ervoor nog op het ijs op het damsterdiep .
dus schiet de winter nog niet weg ??
dit extreem weertje van de laatste 2 dagen is wel lekker ,voor de mens
maar niet goed voor moedertje natuur .
kunnen we eind dit jaar weer dure fruit en groentes betalen ?
wat zijn dat voor rare vlekjes op buien radar
zijn net vlooien of wegtrekkende vogeltjes?/
*Knip en plak van Buienradar*
Vooral boven de Noordzee, maar ook boven land kunnen soms valse echo`s voorkomen. Herkenbaar aan een rommelig stippeltjes patroon. Dit komt vaak voor tijdens een inversie. Een inversie is een dunne laag in de atmosfeer waarbij de temperatuur met de hoogte toeneemt in plaats van daalt. Er hangt dan als het ware een denkbeeldige deksel boven ons hoofd. De radarstralen worden dan door de atmosfeer afgebogen en veroorzaken de verstoring.
Dus uhm... wintertopic deel ... 7? dan maar! | Gewijzigd: 7 maart 2013, 07:31 uur, door Floris
wat zijn dat voor rare vlekjes op buien radar
zijn net vlooien of wegtrekkende vogeltjes?/
*Knip en plak van Buienradar*
Vooral boven de Noordzee, maar ook boven land kunnen soms valse echo`s voorkomen. Herkenbaar aan een rommelig stippeltjes patroon. Dit komt vaak voor tijdens een inversie. Een inversie is een dunne laag in de atmosfeer waarbij de temperatuur met de hoogte toeneemt in plaats van daalt. Er hangt dan als het ware een denkbeeldige deksel boven ons hoofd. De radarstralen worden dan door de atmosfeer afgebogen en veroorzaken de verstoring.
dank voor je mooie uitleg
Zaterdag
Zondag
Kaarten Weer.nl
Ff kaartje van woensdag de kou gaat zelfs tot diep in Spanje en Portugal (Lange termijn dus onbetrouwbaar)...
boven land,snachts zal het dan weer boven zee zijn dat de buien ontstaan