Hieronder een niet alledaagse YouTube-video van Jonathan Fielding, die samen met zijn vrouw Kara, haar moeder en hun zeven maanden jonge zoontje Jacob eerder deze maand over Utah vloog. De vlucht was een verjaardagscadeautje van Jonathan voor zijn vrouw, die meteen haar luchtdoop maakte. Maar tijdens de vlucht liep het fout. De carburator van het vliegtuig bleek bevroren te zijn en de piloot maakte zich op voor een noodlanding. Moment waarop Jonathan niet in paniek schoot, maar wel zijn gsm pakte om het gebeuren te filmen.
Onder de video beschrijft Jonathan wat er gebeurde nadat de piloot het onheilspellende nieuws meldde. "Mijn eerste reactie was er wel degelijk een van angst. Ik was echt even onthutst. Maar daarna leek het wel alsof we allen bedwelmd werden met een gevoel van rust en vrede, terwijl we binnensmonds gebedjes prevelden. Ik trachtte te achterhalen of ik voor de vlucht soms een slecht gevoel had of 'waarschuwingen' gekregen had dat ik beter aan grond bleef. Je weet wel, dat innerlijke gevoel dat je soms hebt. Maar ik realiseerde me dat ik zo'n signaal niet gekregen had, waarna ik me sterk maakte dat het wel goed zou aflopen. Het luisteren naar die gevoelens en signalen van God hebben we als diepgelovige christenen meegekregen. God keek mee en beschermde onze familie."
13 uur
Achteraf blijkt dat de enige 'tragedie' uit dit verhaal is dat de piloot, een familievriend van de vrouw van Jonathan die de vlucht gratis had aangeboden, de verzekering van het vliegtuig was vergeten te vernieuwen. Zo verstreek de verzekering amper 13 uur voor de crash. "Ondanks het verlies van een vliegtuig van 40.000 dollar (30.000 euro, nvdr) en het pas verstrijken van de verzekering, bleef de piloot gelukkig en vrolijk", aldus Jonathan nog.
Bron: HLN