Sinds een aantal jaar ben ik hier al lid ,wel
veranderd van profiel, maar een groot fan van onweer-online. Onweer is
1 van mijn grootste hobby's en ik vroeg me af of ik via jullie een
topic mag openen. Ik wil namelijk voor dit voorjaar en de zomer een
chase team samenstellen met een 8 tal mensen in een vast team die
onweer gaan jagen door Nederland en België en misschien zelfs
Duitsland.
Lijkt mij geweldig voor de berichtgeving op deze site om
andere steden die door noodweer getroffen gaan worden op tijd te
waarschuwen en voor de pracht van moeder natuur en het onderzoek.
Daarnaast is het ook mooie reclame als we onze foto's, video's en data
delen met RTL en NOS voor deze prachtige website. Mijn liefde voor
onweer is begonnen na mijn angst. Vroeger als kind was ik er doodsbang
voor maar nu vind ik het prachtig en ben al sinds jaren bezig onweer
te begrijpen, kaarten te lezen en nog veel meer. Het lijkt mij een
geweldig initiatief en hopelijk zijn jullie even enthousiast.
Ik ben opzoek naar een minimum van 3 mensen en een maximum van 7.
Mijn insteek is om met 2 auto's te chasen. Vergelijk het een beetje met wat Reed Timmer
in Tornado Alley doet alleen doen wij het met onweer en zonder een dominator
van een half miljoen euro
Ik ben opzoek naar 2 bestuurders inc. auto, 1 cameraman (ik ben zelf de 2de),
2 mensen met verstand van kaarten, data, radarbeelden en wolkenluchten die dat
tijdens de chase in de gaten houden en als laatste maar zeker niet minst belangrijkste
2 mensen voor de navigatie die kiezen welke route we het beste kunnen nemen om op
tijd bij de chase te zijn.
Logischerwijs maak ik geen onderscheid in sexe dus zowel dames als heren zijn welkom.
Stuur mij een bericht met je kennis en motivatie. Ik hoop snel een team vastgesteld te hebben
zodat we kunnen chasen dit voorjaar/deze zomer. Uiteraard is het voor de thrill en het verzamelen
van de mooiste foto's en video's. Het is no budget dus tijdens een chase betalen we allemaal
mee met de bestuurder z'n auto en is het ieder voor zich met eten en drinken.
Met vriendelijke groet,
Viktor
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Ik hoop dat je mensen gaat vinden die met jou de jacht op onweer of ander noodweer willen gaan maken.
Mocht je in de buurt van Alkmaar komen dan mag je mij gerust een keer oppikken om mee te gaan, als je een plekje over hebt ;)
Hebzelf een prima hd-videocamera maar helaas geen verstand van kaarten, ik kijk meer naar de wolken en trek daar mijn conclusie uit.
Succes en zoals Reed Timmer altijd zegt: Never Stop Chasing ;)
Ik hoop dat je mensen gaat vinden die met jou de jacht op onweer of ander noodweer willen gaan maken.
Mocht je in de buurt van Alkmaar komen dan mag je mij gerust een keer oppikken om mee te gaan, als je een plekje over hebt ;)
Hebzelf een prima hd-videocamera maar helaas geen verstand van kaarten, ik kijk meer naar de wolken en trek daar mijn conclusie uit.
Succes en zoals Reed Timmer altijd zegt: Never Stop Chasing ;)
Ik heb voor de 2de wagen nog een camera man nodig. Dus als de aanmeldingen genoeg zijn en we hebben
2 auto's kan jij ook filmen naast ik zelf. Ik film namelijk vanuit de eerste wagen
Ik zal je in gedachten houden.
Heb je andere expertises. Zoals bijvoorbeeld navigeren (iemand die de wegen in NL en België goed kent)
of heb je veel verstand van kaarten en data?
Probleem in Nederland zijn en blijven de enorme verkeersopstoppingen, zeker tegen het einde van de middag en begin van de avond - en dat is uigerekend de tijd waarop onweerscellen/gebieden het meest actief zijn en/of worden. Duitsland is dan soms gunstiger, zeker op de binnenwegen en zeker als er - maar dat is jammergenoeg niet zo vaak het geval - sprake is van 'Ostgewitter'. Dat zijn, in termen van elektriciteit, niet zelden de mooiste exemplaren en ze houden soms urenlang stand.
Maar heb eventueel auto, camera, laptop met internet.. Dus als het zover is, (en ik vrij ben) ben ik van de partij...
Uiteraard. Ik heb zelf ook een baan dus ik kan ook lang niet altijd van de partij zijn.
In ieder geval ben ik blij dat je hebt gereageerd en ik zal je op het lijstje zetten
Mee eens. Het beste onweer dat in Nederland kan verwacht worden komt eigenlijk zo goed als altijd vanuit Frankrijk en Spanje.
Hete lucht vanuit Spanje botst namelijk met de veel koudere lucht in de Noordelijke landen waardoor de atmosfeer explodeerd.
Voed daar een lekkere cape aan toe, een shear trigger en het feest kan beginnen.
Ik wil weleens me ter kennismaking en daarna verder kijken Klinkt goed. Heb je een tijd dat je in de chat komt?