Hier vanmiddag een beetje dooi gehad(meeste wel blijven liggen op de straat en stoepen) Op de plaatsen waar het een beetje was weg gedooit blijft het nu weer liggen
Morgen naar de hoge venen , een benieuwd hoeveel daar werkelijk gaat liggen , en ik zie op het kmi dat daar makkelijk nog 5 cm bij kan komen dus, gaat een leuke schoolreis worden
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Morgen naar de hoge venen , een benieuwd hoeveel daar werkelijk gaat liggen , en ik zie op het kmi dat daar makkelijk nog 5 cm bij kan komen dus, gaat een leuke schoolreis worden
Mooi! 30/35 cm zit er wel in daar volgens mij.... Veel plezier in iedergeval maar dat zal wel gaan lukken denk ik haha.
Grtzz | Gewijzigd: 24 februari 2013, 21:02 uur, door Stefanv
Grtzz
Thnx,
zal de laatste sneeuwpret zijn van deze winter naar mijn gevoel, alleen zal de nachtvorst er wel moeilijk uitgaan, wens iedereen nog veel geluk met de sneeuw die morgen komt, of zou moeten komen, en tot volgend weekend, dan ben ik terug
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Citaat van Kat Mandu, vrijdag 8 februari 2013, 11:59 uur
Ik houd ook van 30 cm sneeuw of meer, maar dan zal ik toch naar de Alpenlanden of iets dergelijks moeten gaan...Eigenlijk hebben we gewoon een echte goede Hollandse winter te pakken (met alles erop en eraan).
Ben er best tevreden over en dat al voor de 4e keer op rij (4 redelijk goede winters achter elkaar)!
Zal volgend jaar hoogst waarschijnlijk wel weer 3 maanden herfstachtig weer worden...
Nou, het is sindsdien alleen nog maar beter geworden!
En hoewel "sneeuw" het toen nog geen echte goede Hollandse winter vond, kunnen we (m.i.) inmiddels toch wel stellen dat we inderdaad weer een echte goede Hollandse winter te pakken hebben.
Ben nu al benieuwd wat de winter 2013 - 2014 gaat brengen...
Citaat van Kat Mandu, vrijdag 8 februari 2013, 11:59 uur
Ik houd ook van 30 cm sneeuw of meer, maar dan zal ik toch naar de Alpenlanden of iets dergelijks moeten gaan...Eigenlijk hebben we gewoon een echte goede Hollandse winter te pakken (met alles erop en eraan).
Ben er best tevreden over en dat al voor de 4e keer op rij (4 redelijk goede winters achter elkaar)!
Zal volgend jaar hoogst waarschijnlijk wel weer 3 maanden herfstachtig weer worden...
Nou, het is sindsdien alleen nog maar beter geworden!
En hoewel "sneeuw" het toen nog geen echte goede Hollandse winter vond, kunnen we (m.i.) inmiddels toch wel stellen dat we inderdaad weer een echte goede Hollandse winter te pakken hebben.
Ben nu al benieuwd wat de winter 2013 - 2014 gaat brengen...
Vandaag was de druppel! Nog steeds mooi wit hier trouwens overal. Tact 0.3 | Gewijzigd: 24 februari 2013, 22:09 uur, door Stefanv
Nu nog maar even een wandeling maken in de witte wereld! | Gewijzigd: 24 februari 2013, 23:02 uur, door Stefanv
De rest van de week blijft het guur weer met temperaturen van max 5 graden en in het weekend weer naar beneden gaand.
Beslist nog geen lente gevoel te bespeuren...
De rest van de week blijft het guur weer met temperaturen van max 5 graden en in het weekend weer naar beneden gaand.
Beslist nog geen lente gevoel te bespeuren... Dat lentegevoel komt wel, de vogels zijn er al mee bezig....
Inderdaad de winter van het zuiden maar die sneeuw va gisteren was althans in dit deel van het zuiden ook niet echt de moeite, de hele dag blubbersneeuw en te weinig om echt van een sneeuwlandschap te spreken.
Verder was het vooral sneeuw die eigenlijk heel snel zijn fotografische charme verloor. Eigenlijk de eerste van de afgelopen 4 winterse wnters dat de sneeuw er nooit langer dan een dag mooi winters bij gelegen heeft, althans hier.
De Bilt zat gisteren op 65.5 en dat is een krappe top 50 notering. Hij komt hier dan ook maar net aan de norm "normaal" <100. Terwijl een "zachte" winter <40 is.
bron knmi.
Nu het eind van de meteorologische winter in zicht komt en de pluim (thnx winter, nu hoef ik hem niet meer te plaatsen) laat zien dat het de komende dagen toch echt gedaan lijkt met de koude. Kunnen we concluderen dat het al met al reuze meevalt met de winter. Qua koude, maar ook qua sneeuw/neerslag. Toch vreemd dat menig één het gevoel heeft dat de winter maar voortduurt.
| Gewijzigd: 25 februari 2013, 12:01 uur, door Ossekop