Er is ook alleen nog maar sprake van vorst in het oostlijk/zuidelijk deel van NL.
Hieronder de pluim van GFS en EC waarbij de control van EC weer eens de weg kwijt is. De hoeveelheid leden geeft denk ik wel aan welke richting het kan opgaan de komende tijd..
Er is ook alleen nog maar sprake van vorst in het oostlijk/zuidelijk deel van NL.
Hieronder de pluim van GFS en EC waarbij de control van EC weer eens de weg kwijt is. De hoeveelheid leden geeft denk ik wel aan welke richting het kan opgaan de komende tijd..
Hier sneeuwt het nog steeds maar de sneeuw verdwijnt nu sneller dan dat het er bij komt, het gras is nu groener dan het vanmorgen was. Die enorme lap neerslag die er nog aan komt vertoont hier e daar ook sporen van open breken.
Controls zijn wel vaker de weg kwijt, zou me iks verbzen als we 1 van de komend edgae nog eens een control zien van meer dan 15 graden in de plus. En ik ben bang dat dat op een teleurstelling uit zal gaan draaien.
Historische weergegevens laten zien dat het in het verleden rond deze tijd van het jaar zowel minima van -15 als maxima van + 15 graden op heeft kunnen leveren. Eigenlijk is morgen, 25 februari, een omslagpunt. Vanaf 25 februari steken de maxima meer boven de 0 uit dan de minima onder de 0. (Op 25 februari was het laagste ooit in de Bilt -15,1, het hoogste ooit +15,1)
Een perfecte afsluiting van een mooie (lange, koude en sneeuwrijke)winter! | Gewijzigd: 24 februari 2013, 12:34 uur, door Stefanv
http://www.knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/index.cgi | Gewijzigd: 24 februari 2013, 13:05 uur, door Callie-P
de zon krijgt meer en meer kracht, en de dagen lengen al flink.
vaarwel winter 2012-2013 welkom lente 2013
Morgenvroeg komen er nieuwe winterse- en sneeuwbuien opzetten vanuit het oosten met zo'n 3cm verse sneeuw op sommige plaatsen. In het westen overgaand in regen. Tegen volgend weekend zou de kans op winterse neerslag opnieuw toenemen, aldus het kmi. | Gewijzigd: 24 februari 2013, 13:45 uur, door Sneeuwlove
Morgenvroeg komen er nieuwe winterse- en sneeuwbuien opzetten vanuit het oosten met zo'n 3cm verse sneeuw op sommige plaatsen. In het westen overgaand in regen. Tegen volgend weekend zou de kans op winterse neerslag opnieuw toenemen, aldus het kmi.
Ik vind het na vandaag eerlijk gezegd wel genoeg.. Ondertussen weeral 13 uur sneeuwval hier en het begint allemaal een beetje te vervelen.. Zoveel sneeuw zijn wij zeeuwen niet gewend( Al kunnen we de laatste jaren goed mee) | Gewijzigd: 24 februari 2013, 14:02 uur, door Stefanv