Bron: niederschlagsradar | Gewijzigd: 22 februari 2013, 09:10 uur, door Ries
De Uitvoer is zeer consistent. Maandag bereikt ons van het oosten uit minder koude lucht. Er is zondag nog een grote kans op sneeuw, maandag neemt de fractie sneeuw als gevolg van de temperatuurstijging snel af. De hoeveelheden zondag vallen meestal in de klasse 1-3 cm, alleen in het ZO is er een 40% kans op meer dan 3 cm. Accumulatie zal in het algemeen niet groot zijn omdat de maximumtemperatuur rond 2 graden ligt. Alleen in het zuidoosten zou enkele cm sneeuw kunnen vallen. Het hoog dat zich na het weekeinde boven de Britse Eilanden vormt is een warm hoog, zodat de temperaturen met een zwakke aanlandige stroming geleidelijk verder stijgen. Het aantal Leden met vorst in de nacht neemt in de tweede helft, wanneer de stroming weer aflandig wordt, weer toe naar ongeveer 40%. Op de lange termijn zijn er 2 oplossingen, 1: een hoog boven Oost-Europa met een sturend laag op de Oceaan (circa 60% van de Leden) 2: een sturend koud laag boven de noordelijke Atlantische Oceaan met een blokkerend hoog bij Groenland waarbij er boven het Noordzeegebied meestal een zadelgebied ligt. De cyclonale invloed neemt wel toe, de dagelijkse neerslagkans ligt vanaf het weekeinde van 2 maart rond 60%.
Kaarten: KNMI | Gewijzigd: 22 februari 2013, 14:55 uur, door Ries
Nee hoor die gaat wel lukken hoor(wind draait naar zw).. Willen jullie me trouwens eens uitleggen over die koude plaklaag? Als de wind uit zw gaat blazen is dat kleine beetje vorst binnen een paar uur weg hoor.. | Gewijzigd: 22 februari 2013, 17:53 uur, door Stefanv
Nee hoor die gaat wel lukken hoor(wind draait naar zw).. Willen jullie me trouwens eens uitleggen over die koude plaklaag? Als de wind uit zw gaat blazen is dat kleine beetje vorst binnen een paar uur weg hoor..
wind waait nog een tijd uit het noordoost maar met een omweg word warmere lucht meegevoerd,volgens mij is dat alleen warmte op hoogte
\
Kaarten: KNMI Gelderland,Overijsel,Drenthe,Groningen en Friesland doen mee vanaf zaterdag avond Limburg en Brabant nou vanaf zaterdag middag.