Ik denk dat dit een prima winter is geweest. Alle gezichten van het seizoen hebben we kunnen zien; sneeuw, ijs, (flinke) vorst en zelfs een periode met warmere temperaturen en stormachtige wind.
prachtig toch?
en is maar net als nederland erbij in valt ja of nee. of kou of warmte.
De naam van de weerman putto zijn de meeste niet veel over tespreken, maar kwa verwachtingen zit ie wel vaak goed ook op LT. maar dat is mijn mening
Of we komen op de kwakkel zone vanaf 1 maart of gaan de kou weer goed in of de winter verlaat ons en krijgen echt voorjaar.
Blijft dus allemaal spannend. maar er is nog veel mogelijk aankomende weken. | Gewijzigd: 19 februari 2013, 13:09 uur, door steffantje
Citaat van Citaat van steffantje, dinsdag 19 februari 2013, 13:03 uur nou schrijf de winter nog niet af maart kan ook wel eens flink koud worden heb berichten gelezen dat in maart zelfs koude golf mogelijk is in europa.
het kan zelfs in april nog flink koud worden maar om nou te zeggen dat het allemaal nog winter is, ik denk dat we het dan toch over weerverschijnselen hebben die in het voorjaar, de lente, voor kunnen komen. Als het in september heel mooi en warm is zeggen we toch ook dat het een buitengewoon mooie najaarsdag is en niet dat het opeens nog steeds zomer is?
Voor de goede orde: Hier op onweer-online houden we de meteorologische kalender aan. Dus de lente begint op 1 maart. We spreken dan niet meer over de winter (tenzij in een terugblik) maar van een lentedag met winterse trekjes | Gewijzigd: 19 februari 2013, 14:21 uur, door Marga
Ongeveer 8- 10 cm
| Gewijzigd: 19 februari 2013, 16:00 uur, door Stefanv
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37413/ben47-winterfotos/ | Gewijzigd: 19 februari 2013, 15:36 uur, door Ben47
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37413/ben47-winterfotos/
Ik bedoel meer aantal dagen sneeuwdek per winter(zonder de 1 tot 5 cm dekjes meegerekend).
Ook komend weekend mogen ze daar weer op een mooie laag extra rekenen. | Gewijzigd: 19 februari 2013, 15:54 uur, door Stefanv
Artikel is >> hier << te lezen
Ja zoals ik gisteren al schreef lijkt het weekend ons de meeste kans op sneeuw te geven, maar hou een slag om de arm.
GFS laat ook de 850hPa van -7 naar -4 stijgen en dat is met de temperaturen die op 2mtr rond de 2 graden zitten niet goed voor sneeuwval.
Anyway.. hier het laatste neerslag kaartje van GFS 12h
(In mijn vorige post is er iets meer uitleg van deze dag.)
| Gewijzigd: 19 februari 2013, 17:43 uur, door Callie-P
Ja zoals ik gisteren al schreef lijkt het weekend ons de meeste kans op sneeuw te geven, maar hou een slag om de arm.
GFS laat ook de 850hPa van -7 naar -4 stijgen en dat is met de temperaturen die op 2mtr rond de 2 graden zitten niet goed voor sneeuwval.
Anyway.. hier het laatste neerslag kaartje van GFS 12h
(In mijn vorige post is er iets meer uitleg van deze dag.)
sneeuw moet toch mogelijk zijn lijkt me,het kan wel beginnen als regen maar door neerslagafkoeling zal dat rap overgaan in sneeuw denk ik
Denk persoonlijk dat de mensen die graag lente willen hebben kunnen gaan wachten tot halverwege maart. maart kan ook nog wel eens voor veel sneeuw verrasingen gaan zorgen. (misschien maart 2005 herhaling?) wachten het allemaal af maar 1 ding is zeker blijft allemaal spannend. | Gewijzigd: 19 februari 2013, 22:39 uur, door steffantje
Het zal eerder andersom zijn.. eerst sneeuw en daarna regen..
En oei oei wat geeft GFS nou voor een max temp kaartje op 7 maart....hele gevaarlijke temperaturen voor de tuin.. dit hebben we al eerder meegemaakt waar we een week later ineens dik onder nul zaten een paar nachten met als gevolg dat veel planten hun knoppen kwijt raakten...
Reden waarom GFS denkt dat het zo warm wordt is een groot lagedruk gebied op de Atlantische oceaan dat ons een zuidoostelijke wind geeft die ons de warmte rechtstreeks uit Afrika doet toekomen.. ( je kan de 200hPa kaart er even bij pakken voor de details maar de zwarte lijn op de onderstaande kaart laat dat ook mooi zien)
Maar goed dit is extreem lange termijn en dit zal op deze wijze zeker niet uitkomen.. maar het is wel leuk om te zien dat we zomaar ineens ruim 15 graden kunnen hebben..en in het zuiden zelfs 17 graden...
| Gewijzigd: 19 februari 2013, 22:45 uur, door Callie-P
ik naar wat moeder natuur ons verteld. Wat ik in dit geval zie zijn de heggen in mijn voor en achtertuin
die ontpoppen en groen laten zien, vogels die meer fluiten en een heuse vlinder.
Ik weet dat we altijd nog een vorstperiode kunnen in gaan tot ijsheiligen maar ik ben er ook heilig van
overtuigd dat de dieren en vegetatie van moeder natuur veel beter een lente voelen aankomen dan
welke kaart of verwachting van mensen ook
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1