delfzijl zwaar in de mist .nog paar dagen ,weer winters?? Met dat hogeluchtdrukgebied in onze omgeving met weinig lagedruk in de buurt wordt de de kans op mist alleen nog groter.
delfzijl zwaar in de mist .nog paar dagen ,weer winters??
Hier depressief grijs weer met temperaturen van 7/8 graden om 17u.
Ik smolt weg. Dus eigenlijk totaal geen interessant weer en zo te zien blijft het zo to volgende week donderdag. Een WC met een goede winterstorm/mist/... is al veel leuker als er tenminste iets gebeurt.
Voorlopig gaan de pluimen wel weer voor kouder weer vanaf woensdag/donderdag met nachtvorst maar dat lijkt ook niet lang te duren.
p.s. Ik kijk naar de pluim voor Brussel, het kan zijn dat Friesland een stuk kouder is | Gewijzigd: 15 februari 2013, 21:22 uur, door Sa'ke
| Gewijzigd: 15 februari 2013, 22:54 uur, door Ben47
ook heerlijk ,kunnen we weer bruin wordenGezien de verwachte neerslag die 28e zal het meer van verroesten bruin worden dan van de zon.
1 ding scheelt krijgen toch nog een week winter | Gewijzigd: 16 februari 2013, 11:58 uur, door steffantje
EDIT Ben47: Welkom namens de gehele crew. Veel plezier op O-O. | Gewijzigd: 16 februari 2013, 09:25 uur, door Ben47
welkom op o.o
ja ,zo ieder zijn beleving op de 4 seizoenen die er zijn.
ik hou van winter/ zijn winters voor
ik hou van de lente / zijn lente,s voor
ik hou van de zomer /zijn de zomers voor
ik hou van de herfst zijn stormen voor en dan ist jaar weer voorbij .
delfzijl nu weer in dikke dook gehuld maar vooruitzichten zijn weer leuk .licht winters .
maar je weet maar nooit ,weer blijft weer .
Verwachting temperatuur op 1500m hoogte woensdag 01u -11 graden. (Maandag 0 tot +2 graden op die hoogte!). Een lekker windje uit noordelijke richting, vooral op de Wadden. Neerslag zou vooral op de wadden best wel een een lekker potje sneeuw kunnen worden.
| Gewijzigd: 16 februari 2013, 09:35 uur, door Ben47
GFS heeft nog steeds last van een bult aan het einde van de pluim. Onmogelijk is het niet, net zoals het niet onmogelijk is dat het lid met de laagste temperatuur gelijk krijgt.
Voorts weinig verandering. Komende week kouder volgens meeste leden in beide modellen. Spreiding vanaf halverwege MT is normaal te noemen.
| Gewijzigd: 16 februari 2013, 10:40 uur, door Ben47
Verwachting temperatuur op 1500m hoogte woensdag 01u -11 graden. (Maandag 0 tot +2 graden op die hoogte!). Een lekker windje uit noordelijke richting, vooral op de Wadden. Neerslag zou vooral op de wadden best wel een een lekker potje sneeuw kunnen worden.
laat het dan ook even goed sneeuwen in friesland. haha We wachten het af zal leuk zijn.
Ondanks dat het lange termijn is blijven de modellen herhaaldelijk terug komen met hogere temperaturen in de laatste week van februari. Of we hierna de Lente in gaan ( sowieso datum en misschien ook temp technisch) zullen we gewoon moeten afwachten.
Komende week is in ieder geval een weekje met lagere temperaturen en met de huidige run zie ik met name aan het einde van de week neerslag kansen in de vorm van sneeuw van betekenis.
De mogelijke neerslag die gezien wordt door Ben47 voor a.s. dinsdag/woensdag komt uit een klein lagedruk gebiedje wat vanaf de Oostzee richting het zuiden trekt.
Hoe dit precies uit gaat pakken is wel aardig om te volgen aangezien het pad van dit gebiedje in elke run varieert.
Het volgende weekend is een wat makkelijkere situatie om te beoordelen aangezien we dan op de rand lijken te komen van het hoog en een behoorlijk groot laag wat van west naar oost trekt.
In eerste instantie lijkt met name België wel het één en ander te kunnen verwachten. Leuk om te zien is de 850hPa met een koude put tot aan Parijs..
Persoonlijk denk ik dat deze situatie ons de meeste kans zal geven op sneeuwval. Het verschil met afgelopen donderdag zit hem vooral hierin dat het gebied met neerslag afgekoeld wordt door de vele malen koudere 850hPa ( tot aan -10)
Het fenijn zit hem erin hoe ver het laag naar het noorden zal reiken.. met de huidige run heeft met name het zuiden in dat weekend kans op sneeuw maar goed kan ook zijn dat het laag ons helemaal niet bereikt..
Echter op maandag lijkt het dan weer afgelopen en lijkt de temperatuur te gaan stijgen richting veel hogere waardes maar goed dat is weer de LT waar we in de loop van komende week zeker meer inzicht in zullen gaan krijgen hoe realistisch deze verwachting gaat worden
Maar terug naar het heden.. deze week nog wat winterse temperaturen en volgens met name GFS af en toe kans op wat lichte sneeuwval. En dan denk ik ( mits dat laag netjes langs trekt) niet eerder dan woensdagnacht aangezien de 850hPa dan pas volgens EC fatsoenlijk onde nul komt.
Anyway.. er is deze weeek nog genoeg te zien en te doen.. en al is het geen diepvries..volgens Nederlandse begrippen Wintert het deze week in ieder geval nog
| Gewijzigd: 16 februari 2013, 14:49 uur, door Callie-P
Wat nachtvorst wat lichte sneeuw misschien, en dat blijft het wel.
Maar wat een winter dit jaar, geweldig toch?
;)
Ja dit laatste stukje van de winter zal niet echt spectaculair zijn met diep koude temps maar goed vergelijk het maar eens met afgelopen winter waar we maar 2 weken vorst hadden en alle hellmanpunten in die periode gehaald werden..
Maar ik ben het met je eens dat dit een prima winter is tot nu toe ( maar de echte eindconclusie zullen we pas per 1 mtr kunnen maken ) | Gewijzigd: 16 februari 2013, 17:29 uur, door Callie-P
| Gewijzigd: 16 februari 2013, 19:12 uur, door Ben47