tja en dan ga je nog even tanken met je scooter en pats! flinke schade
Vanaf medio februari is er nog geen sprake van lente maar als ik buiten loop, naar buiten kijk, m'n neus gebruik, mijn oren gebruik , dan voel je gewoon dat de overgang naar het voorjaar niet ver af meer is... En ja, tot in mei is er kans op nachtvorst en dat is een heel normaal voorjaarsverschijnsel, dat is echt geen "winterweer"meer.
(Let op, ik zeg dat de overgang niet ver af meer is, niet dat we die nu al hebben, voor het geval iemand de bovenstaande woorden een beetje verkeerd interpreteert).
Zo na de sneeuw van gisteren en koude wind, hebben we nu het weerbeeld dooi en mist.
Voelt aangenaam nu buiten het is ook helemaal niet koud. Vogels beginnen weer vollop tefluiten. Maar om eerlijk tezijn ben ik dit weer nu alweer zat.
De pluim geeft weer mooie winterse setting maar heel extreem koud zal het niet meer worden. Misschien volgend weekend nog schaatsen op een onder gelopen weiland of ijsbaan. Dat zal wel leuk zijn. Als ik de boel beetje allemaal goed bekeken heb. de kaarten pluimen enz. denk ik dat het kwakkel wintertje om het zo maar even tezeggen beetje door zet tot eerste week maart. Een WC zit er voorlopig niet in. Maar echt extreem koud ook niet. misschien als er een sneeuw dekje volgende week ergens ontstaat. dat de kans op -8 tot -10 plaatselijk nog haalbaar is nacht.(als het langdurig opklaard) overdag rond de 2 graden in de plus en dan heb ik het over pas volgende week woensdag en de dagen erna. lange termijn dus
We kunnen het niet echt winter noemen maar ook nog geen lente. Overdag met de zon voelt het alsof de lente langzaam komt, maar snachts weer de winter. Nu zitten we vooral in grijse sombere weer en ben er nu al weer flauw van. laat het dan maar lekker door kwakkelen als afgelopen weken. Strak blauwe luchten zonnetje erbij dan dit sombere weer.
En me complimenten aan iedereen op deze site. hoe gezellig het hier nu is. en hoe leuk er gediscuseerd word.
Ik ben ook geen weerman. maar vind leuk om teleren en leer ook nog een boel op deze site. ik zit ook wel met de verwachtingen verkeerd. en dat is juist leuk dat er hier over gediscuseerd word. De een denkt er anders over dan de andere. En dat maakt het juist zo leuk aan deze site dat je je meningen kan delen.
Dus me complimeten voor ieder en helemaal voor de genen die deze site draaiende houden.
| Gewijzigd: 15 februari 2013, 12:29 uur, door steffantje
Goede post.....
Vanaf medio februari is er nog geen sprake van lente maar als ik buiten loop, naar buiten kijk, m'n neus gebruik, mijn oren gebruik , dan voel je gewoon dat de overgang naar het voorjaar niet ver af meer is... En ja, tot in mei is er kans op nachtvorst en dat is een heel normaal voorjaarsverschijnsel, dat is echt geen "winterweer"meer.
(Let op, ik zeg dat de overgang niet ver af meer is, niet dat we die nu al hebben, voor het geval iemand de bovenstaande woorden een beetje verkeerd interpreteert).
De vogeltjes (mussen en merels) zijn inderdaad zn best aan het tjilpen. Ik heb een aan hooikoorts gerelateerde astma en ik begin de laatste tijd ook wat meer naar lucht te happen. Het enige dat ik nog mis zijn de krokussen en de narcissen die uit de grond schieten. Heb wel al hier en daar een paastak in bloei zien staan.
Het is ook zoetjes aan mooi geweest met dat winterweer Zo lang als dat we er nu al van mogen genieten. Veel sneeuw, mooie vorst periode, nog meer sneeuw, weer een korte vorstperiode en wederom sneeuw.
Toch nog wel vrij wintere pluim voor de komende week/weken er is zelfs 1 lid die denkt dat we rond 1 maart over de 15 graden heen gaan
Overdrijven is ook een kunst denk ik dan.
Waarom is dat overdreven, temperturen kunnen gemakkelijk 15+ halen in maart (zelfs in februari) dus het is best mogelijk. Sterker nog de hoogst gemeten februari temperatuur in Nederland ooit staat op 20,1 graden in Maastricht wat een officiele warme dag is, ook al was dit bijna een eeuw geleden. Het is wel degelijk mogelijk om 15 plussers te halen in februari en is ook niet echt zeldzaam te noemen.
Tenzij je juist bedoeld dat de actuele pluim er winters uitziet, ja het is wat je winters noemt.....
Nou ik bedoel eigenlijk iets wat er tussenin zit, ik zou het geen echte winterse pluim willen noemen maar zo één lid dat er boveuiit steekt is wat overdreven, nog een geluk dat het niet net de control zou zijn, dan kreeg je ook nog es maffe kaarten
Nou ik bedoel eigenlijk iets wat er tussenin zit, ik zou het geen echte winterse pluim willen noemen maar zo één lid dat er boveuiit steekt is wat overdreven, nog een geluk dat het niet net de control zou zijn, dan kreeg je ook nog es maffe kaarten
Ja dat is waar en inderdaad wel wat raar dat er zo'n uitschieter op staat. Maar goed wanneer staan er geen uitschieters op de pluimen, dan bedoel ik koude als warmere uitschieters. Als je de pluim mag geloven zou ik winters weer gedurende de laatste 10 dagen van februari, persoonlijk spreek ik over (licht) wintersweer als de verwachte temperturen onder gemiddeld zijn. Wat op dit moment de pluim voor een groot gedeelte aangeeft.
We gaan het zien
Echt steenkoud zal het zo te zien niet worden, en zeker overdag begint de kracht van de zon al merkbaar te worden, de kans op ijsdagen neemt nu snel af.