Intussen iets meer sneeuw, maar nog steeds zo weinig dat je het verschil ziet tussen de stoeptegel zelf en het naadje, als je snapt wat ik bedoel.
Waar zit jij in noord?
Laten we erlijk zijn 15 of 20 cm komt niet zo vaak voor en dan alleen onder ideale omstandigheden en die zijn er nu niet, behalve sommige kleine delen van het land.
Toen vanmorgen zo snel het westen regen melde voelde ik al aan dat de verwachte sneeuw hoeveelheden wel eens behoorlijk tegen konden gaan vallen.
Nog steeds motsneeuw, wind is wat minder geworden - 1C nu.
De grote sneeuwbui scheurt en de activeert op het moment en ik verwacht er niet veel meer van hier.
Maar we zijn blij met alles wat er valt, mooi meegenomen tot nu toe in Februari waarvan velen blaten na de januari kou afliep dat het gedaaan was met de winter....
citaat van n.o 16.22
meesten gaven verwachtingen ,als dat zaauw kunnen ,zoals jij dat doet ,hebben we geen weermannen /vrouwen meer nodig.
niks onvoorspelbaarder blijft het weer . en denken wat er gaat komen ,is altijd spannend.
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 16:41 uur, door Debbieke
Intussen iets meer sneeuw, maar nog steeds zo weinig dat je het verschil ziet tussen de stoeptegel zelf en het naadje, als je snapt wat ik bedoel.
Waar zit jij in noord?
Momenteel Geitenkamp maar ik zie de naden echt niet meer van de stoeptegels Ik geef toe, de door mij verwachte 15 cm zal denk ik nergens gehaald worden maar er ligt toch wel een leuk tapijtje. Vlokken worden wel dunner maar nog steeds vrij stevige sneeuwval naar mijn mening
citaat van n.o 16.22
meesten gaven verwachtingen ,als dat zaauw kunnen ,zoals jij dat doet ,hebben we geen weermannen /vrouwen meer nodig.
niks onvoorspelbaarder blijft het weer . en denken wat er gaat komen ,is altijd spannend.Ik mag toch veronderstellen dat het hier gaat om realliteit!! Ik geef hier alleen maar mijn mening en probeer dit te onderbouwen. Als een lid anders denkt, neem ik hem dit niet kwalijk, dus doe dit dan mij ook niet.
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 17:09 uur, door Debbieke
De sneeuwwaarschuwing is er nu terug voor Zeeland:
Kans op gladheid door sneeuwval, hoeveelheid sneeuw 5-8 cm, lokaal wat meer. Kleine kans op ijzel of ijsregen. Geldig: donderdag 14 februari 2013 vanaf ca 16 uur gedurende ca 2 uur
Wie gaat er zijn sneeuwkanon aansteken?
Intussen iets meer sneeuw, maar nog steeds zo weinig dat je het verschil ziet tussen de stoeptegel zelf en het naadje, als je snapt wat ik bedoel. Momenteel Geitenkamp maar ik zie de naden echt niet meer van de stoeptegels Dan houden we het er op dat dit komt door het hoogteverschil tussen beide locaties! Het tikken van de ijsregen op het raam is opgehouden trouwens, nu alleen goeie kleine vlokjes die lekker blijven doorvallen.
ja hij trekt ook meer noord waarts waar door hier waarschijnlijk wat langer gaat sneeuwen. en sneeuwd hier nu wel lekker door.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 17:10 uur, door Debbieke
Volgens allerlij radarbeelden zou het moeten gaan regenen, cq ijsregenen, of sneeuwen. zo rond 16:00 uur. Het is nu 17:00 uur, maar er valt hier dus nog steeds niets.
Dit geeft dus duidelijk aan als het in Winschoten motsneeuwt dat er tussen Winschoten en Nieuwe Schans wat hemelsbreed maar een 16 km is toch wel een verdamping plaatsvind en het front aan het afbrokkelen is. Met andere woorden er is geen hoogte van te krijgen, en verwacht dan ook niet zoveel hier in het hoge Noorden. Laat het morgen weten mits het niet is weggedooid.