14 feb. 16:00 hour
Fef. 18:00 hour
rond 15 feb in de nacht.
Verwacht zeker geen grote hoeveelheden. 2 a 3 cm op z'n hoogst als het al blijft liggen.
hier de laatste situatie van het buienfeestje..Maastricht is er bijna uit... Hier in Den Haag is het nu droog en de temperatuur is aan het stijgen.. ( is net boven nul nu)
ik ben zeer benieuwd wat de hoeveelheid sneeuw in het noorden gaat worden.. dat kan best wel eens gaan oplopen..
EDIT,.. kijk eens bij deze radar van het KNMI.. buien lossen op.... noorden dadelijk ook geen sneeuw ??
http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.php
Hier ligt denk ik nu 3mm sneeuw en 1 cm ijs
Hieronder ook een HIRLAM kaart die we gisteren al geplaatst hebben.. deze klopt tot nu toe uitstekend !
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 16:15 uur, door Callie-P
en dat terwijl de afstand tussen Beuingen en Arnhem maar 15 km is. Over lokale verschillen gesproken.
Hier hoor je de neerslag echt vallen, alsof het hagel is.
Ik weet niet hoe je plaatjes hierop kan plaatsen vanaf mobiel. Sneeuwt nu matig.
ik ben zeer benieuwd wat de hoeveelheid sneeuw in het noorden gaat worden.. dat kan best wel eens gaan oplopen......
Edit Sanwa: Plaatjes verwijderd Als ik kijk naar de voorgaande kaartjes welke ik plaatste, denk ik dat de activiteit kwa neerslag er duidelijk uitgaat. Ik zie geen activering van het front, maar kan dit natuurlijk mis hebben. Gezien ook hier de temp rond NUL is verwacht ook ik zelfs hier onderkoelde regen. Maar dat is dan nog even afwachten. Voorlopig valt er hier nog niets.
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 16:12 uur, door Marga
Waar zit je als ik vragen mag?
Kijk ik naar het eind van de buienlijn dan komt er misschien nog een 1./2 cm bij, oogst is dan al 1 hele cm sneeuw.
Moet ik nog zien gebeuren ook, de buien activiteit minderd en ook de bui zelf wordt kleiner.
Van de buitjes op de Noordzee verwacht ik niks eigenlijk, dit is het wel...
Waar zit je als ik vragen mag? Weet niet aan wie je vraag is gerelateerd?
Edit Sanwa: Die vraag is denk ik voor stewart, aangezien hij ingaat op een citaat van hem
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 16:15 uur, door Sanwa
Kijk ik naar het eind van de buienlijn dan komt er misschien nog een 1./2 cm bij, oogst is dan al 1 hele cm sneeuw.
Moet ik nog zien gebeuren ook, de buien activiteit minderd en ook de bui zelf wordt kleiner.
Inderdaad valt zwaar tegen in het noorden!!
Inderdaad valt zwaar tegen in het noorden!!
Dit had ik min of meer ook voorspeld in eerderen berichten, maar een ieder blijkt zich rijk te rekenen. Je ziet het front alleen maar afbrokkelen. Dus friesland motsneeuw, Eer het aan de grens Duitsland is blijft er nog weinig over. Misschien nog enige activatie in de avond, maar verwachten doe ik niets. Dat is mijn visie. En dan heb ik mijzelf nog overschat met 2 to 5 cm sneeuw, zie in dit topic my uitleg.
Nu begint toch weer harder tesneeuwen. wel mot sneeuw maar toch. wachten het af . 7 tot 10 cm gaan we echt niet meer halen wat ik verwachte maar kleine 3 cm ga ik nog steeds vanuit.
Nu begint toch weer harder tesneeuwen. wel mot sneeuw maar toch. wachten het af . 7 tot 10 cm gaan we echt niet meer halen wat ik verwachte maar kleine 3 cm ga ik nog steeds vanuit. Kijk naar mijn hierboven geplaatste kaartje en je kunt duidelijk zien dat de activiteit er uit gaat. Maar de wonderen zijn natuurlijk niet de wereld uit. Ik verwacht eigenlijk niets van wat ik allemaal lees. Het is nu half 5 en er is nog geen druppel( laatstaan sneeuw hier gevallen dan wel gezien). Morgen zal ik kort het vele aantal cm sneeuw hier vermelden . Maar ik zeg ik verwacht helemaal niets hier. Omgeving Nieuwe Schans.