Die 2e neerslagzone is al bijna voorbij ons hoor
Knmi heeft niet voor niks (eindelijk) de waarschuwing van 5 tot 8cm weggehaald. Kijk even op de buienradar van KMI, daar kan je duidelijk zien dat we hier in Antwerpen nog een neerslagzone krijgen.
Dank! Stuk duidelijker.. Maar ik denk dat ik wel al weet wat daar uit ga vallen.. | Gewijzigd: 14 februari 2013, 13:26 uur, door Marga
Plus ik had op sommige sites gelezen dat er eerst ijzel zou vallen en dan erna eventueel sneeuw...
We zullen afwachten en dan zien we wel
Btw, keek net even naar de waarschuwing van KNMI en er viel mij iets op:
Kans op gladheid door sneeuwval, hoeveelheid sneeuw 5-8 cm, lokaal wat meer. Kleine kans op ijzel of ijsregen. Geldig: donderdag 14 februari 2013 vanaf ca 18 uur gedurende ca 8 uur
Vanavond pas???? Iemand die wat meer info kan geven want dit snap ik niet
Dit is trouwens geldig voor de provincie Noord-Brabant.
Ik ben heel benieuwd of er dadelijk snelwegen afgesloten gaan worden.. Prins Claus plein is spekglad...A4 zou wel eens een kandidaat kunnen worden... staat nu 142km file !!
Edit @ Hens: mooi foto's !!!
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 13:28 uur, door Callie-P
Met de stevige wind gaat het vaak horizontaal de ramen voorbij....
Callie-P zijn kaartje te zien zitten we hier net goed voor de droge sneeuw
Hebben we ook eens geluk.
Utrecht dus ook niet bijzonder hoor, jammer!
Zeker als je ziet wat we het jaat ervoor wel hadden;)
Utrecht lijkt het nu droog te zijn...
Ja inderdaad, december 2010 was het helemaal gekkenhuis, toen hadden we het weekend voor kerst 25 cm sneeuw verdeeld over vrijdag en zaterdag.
Maar goed dat ik niet gelezen heb, zojuist even op pad gemoeten, ja gemoeten, voor mijn gasten. Ik denk nog "voorzichtig rijden" maarr....
Wegen hier verbazingwekkend goed te doen, heel dun laagje van haast papperige ijzel, als je de eerste bent op een weg pech maar zeker op wegen waar redelijk veel gereden wordt eigenljk geen problemen. Ijslaagje is in veel gevallen ook niet echt vastgevroren.
ook geen stoere ijspegels te zien en zo.
Met de stevige wind gaat het vaak horizontaal de ramen voorbij....
leeuwarden hetzelfde weerbeeld, het beetje sneeuw dat er is jaagt door de straat
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37459/berichtgeving-ijzel-en-sneeuw-op-valentijnsdag/
veel ongelukken | Gewijzigd: 14 februari 2013, 14:21 uur, door Marga