Nou het is de spagaat waarin ze zitten ( waar ik al eerder over schreef) ze doen het nooit goed.....
Inderdaad die spagaat....
Maar er al uitgebreid gewaarsschuwd voor ijzel, niet dat er kans is op ijzel maar toch meer dat er ook echt ijzel zou gaan komen. Nu nog es een fase hoger gaan zitten voegt niks toe. Hier nu ook ijzel trouwens..
Ik heb vandaag gasten en die wisten toen ze om 9 uur binnen kwamen al dat er ijzel zou komen en die hebben al voorzieningen getroffe,n, ze blijven gewoon wat langer en blijven nu ook eten, dan kunen ze veel rustiger naar huis rijden.
Qua pluimen, ook de "koude runs"worden langzaamaan steeds warmer. Niet dat er geen nachtvorst meer aan kan komen maar dat kan zelfs nog tot eind maart, begin april, wat zeg ik, tot aan ijsheiligen, al hebben we dan vaak overdag wel lekkerder temps dan nu.
| Gewijzigd: 14 februari 2013, 12:02 uur, door Marga
Van uitstel komt.........Zou toch kunnen kloppen aangezien de meeste neerslag in de namiddag valt en de luchttemperatuur bij intensiteit redelijk kan dalen. We zullen het moeten afwachten.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
- Op de A4 net voorbij de afit #Wateringen in de richting van Den Hoorn is een auto met aanhanger geschaard. 2 rijstroken afgsloten
- Inmiddels is op alle snelwegen in de regio een snelheidsbeperking van kracht, 50 km/u of 70 km/u !
- Op bijna alle rijstroken op de fly-over van het Prins Clausplein staan aanrijdingen door de gladheid. Snelheidsbeperking aldaar 50 km/u !
- Danny geeft door dat het op de Maasdijk in 's-Gravenzande spekglad is! Meerdere voertuigen van de weg afgegleden
- De politie rijdt inmiddels met 4 wiel aangedreven strandjeeps op de snelweg ivm de gladheid
- Op de #A20 Hoek van Holland <> Gouda geldt tussen Westerlee en knp. Kethelplein een tijdelijk ingestelde max. snelheid i.v.m. gladheid
Het tuinmeubilair en mijn auto zitten onder een laag glazuur, maar het verkeer rijdt met tempo langs.
Ik nie snap nie.op de snelwegen hier wordt redelijk normaal gereden. Lijkt er op dat op de drukke wegen de ijzel geen kans krijgt zich vast te zetten en meteen wordt weggereden.
Ik moet zeggen dat de hoeveelheden hier redeljk meevallen, zelfs in een zomerse motregenbui is meer neerslag.
Citaat van Citaat van sneeuw, donderdag 14 februari 2013, 12:21 uur En nog steeds geen weeralarm.. Ongelofelijk. Hier ligt een halve cm ijs op de weg. Buiten is niemand maar dan ook echt niemand te zien zelfs geen auto's... Dan heb je ook geen weeralarm meer nodig . Ervaring is toch dat ook bij weeralarm van alles mis gaat, nu geen weeralarm maar gewoon GBV en iedereen bljift binnen. Zo hoort het ook eigenlijk.
(GBV= Gezond BoerenVerstand)