Hier de ec pluim.. ( ELK lid is vergelijkbaar met de GFS oper.)
Zo een signaal kun je toch niet negeren?
Voor zuid-west.. 100% op 3cm of meer..( voor oost 75%)
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 22:22 uur, door Stefanv
We zullen het wel zien en snowcasten morgen, ik ben 's avonds toch naar leeuwarden als ik het enigszins vertrouw.
Warme deken in de auto, inklapbare sneeuwschep, sleeptouw en ANWB lid en telefoon mee.
Kalm rijden, afstand bewaren en defensief rijden.
ik denk ,dat we 79 tafarelen gaan meemaken, voor noord nederland
maar dat moeten we gewoon afw888ten.
ook WEER spannend
met vlokken als ouderwetse guldens /misschien wel rijksdaalders
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 22:39 uur, door jurrie
Heb deze 2 maanden al 5 bloedneuzen 's nachts gehad. Gewoon door de afwisseling van koud en warm. Van mij mag het eigenlijk wel zomer worden. Maar deze kaarten lijken super voor de echte sneeuwliefhebbers.
Krijgt het zuidoosten morgen ook kans op sneeuw?
1979, de barre winter.
26 november 1978. Zware onweersbuien overvielen het zuiden van het land.
De buien werden gevolgd door een plotseling invallende nachtvorst die tot 8 december duurde.
De dooi viel in met ijzelbuien, groot deel van nederland veranderde in een ijsvlakte, zwaarste ijzel sinds 1966.
17 december. Matige vorst van noord tot zuid.
22 december. Noorden weer gebukt onder gladheid, dooi.
Vlak voor de jaarwisseling een nieuw koufront met sneeuw, vorst die streng was, in de nacht van 1 naar 2 januari 1979 meer als 10 graden vorst. Even later drong de dooi weer door, voordat op 5 januari opnieuw de kou weer toesloeg, waarden van -20 graden werden op diverse plaatsen genoteerd.
Eigenlijk bleef het vriezen en tijdelijk dooi, op 25 januari lag er op veel plaatsen meer als 20cm sneeuw, 11-stedentocht zat er daardoor niet in.
De Leeuwarder Courant met een speciale sneeuweditie
Eigenlijk bleef het vriezen en tijdelijk dooi, op 25 januari lag er op veel plaatsen meer als 20cm sneeuw, 11-stedentocht zat er daardoor niet in.
Zondag 11 februari. Viel een centimeter sneeuw, temperatuur enkele graden beneden nul, heftige gevechten tussen zacht en de kou, die zich afspeelde over het midden van het land.
Zuidelijke gebieden regen en ijzel, ten noorden sneeuw.
Verwachting op maandag 12 februari; Zwaar bewolkt met kans op neerslag, hoofdzaak sneeuw.
Maandagmiddag viel er opnieuw sneeuw en ijzel.
Er werd niet meer gestrooid, het verkeer moest zich maar redden.
Ah ok ik dacht 4!? haha, dankje Svenne
Ja je hebt gelijk man bij de expertkaarten op weeronline.nl staan 4 verschillende uren voor GFS ja
De temperaturen morgen in de late namiddag zijn overal nog rond het vriespunt, het is pas tegen de late avond dat de 1°C bereikt zal worden. De kans op ijzel schat ik dus zeer hoog in!
Verwachting van het (eventuele) sneeuwdek omstreeks 16:00 (tussen de 5 en 10cm)
De temperatuur op 850hPa is omstreeks 16:00 -1 tot 0°C, bij hoge intensiteit zal dit naar mijn weten genoeg kansen geven voor sneeuwval?*
*Droge sneeuw: sneeuw bij een luchttemperatuur van beneden 0 graden Celsius
Ik schat morgen dus volgens deze GFS kaarten de kansen op sneeuwval vrijwel groot in! 5 cm als gemiddelde waarde moet toch zeker haalbaar worden. Echter blijft die temperatuur op hoogte veel parten spelen.
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 23:11 uur, door Sneeuwlove
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Misschien dat iemand een actueel gifje of plaatje heeft? Ben erg benieuwd namelijk
Ik denk dat Zeeland rond 7 uur in de sneeuw zal zitten.