was ik ook al aan het denken,hirlam gaf op dat front ook al wat lichte neerslag aan vannacht,vooral ijzel
wow de post hierboven,veel sneeuw Zeker het noorden gaat het zwaar krijgen
Neerslag intensiteit is vrij groot
Berichten samengevoegd door Sanwa
Van 14/02 06u tot 14/02 21u : Donderdag trekt een sneeuw-en ijzelzone van west naar oost. Morgenochtend bereikt de zone de kust en in de namiddag de Ardennen. Later regent het.
Voorziene sneeuwaccumulaties tussen donderdag 7 en 19u:
West- en Oost-Vlaanderen: 0-1 cm
Henegouwen: 0-1 cm
Antwerpen en Limburg: 0-3 cm
Brabant: 0-2 cm
Luik: 1-4cm
Namen: 1-4 cm
Luxemburg: 1-4 cm.
Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind het persoonlijk vrij voorzichtig?
Van 14/02 06u tot 14/02 21u : Donderdag trekt een sneeuw-en ijzelzone van west naar oost. Morgenochtend bereikt de zone de kust en in de namiddag de Ardennen. Later regent het.
Edit Sanwa: KNIPword nog wel aan gepast
gezien de radar pakt belgie vanavond laat al sneeuw
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 19:10 uur, door Sanwa
Wat is dit dan?
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 18:35 uur, door markietje
elke keer de waarschuwing vervroegen ik moet afrijden voor me auto rijbewijs:( om 10 voor 10 in regio gouda hoop dat niet word afgelast
Wanneer moet je? ik moet morgenochtend vroeg.. gelukkig voor de sneeuw
Beetje domme vraag bedenk ik me net, morgen dus Succes! hoop dat we 't beide halen!
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 18:40 uur, door Anne-Marije
gezien de radar pakt belgie vanavond laat al sneeuw KMI en aanpassen gaan niet samen
Als de zon reeds schijnt in het westen zal er nog steeds een waarschuwing staan
Wat is dit dan?
Als ik jou was zou ik daar niet al te veel waarde aan hecten, zeer onbetrouwbaar omdat ze geen rekening houden dat die bui kan oplossen/groeien. Ook kan de wind plots veranderen, hier houden ze ook geen rekening mee. En als het goed is wat er op die link zichtbaar is zal oplossen, vandaag zal er niet veel meer gebeuren.
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 19:04 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
[...]
Het KNMI staat altijd in de spagaat. Als ze te voorzichtig zijn krijgen ze de hele opinie tegen zich dat ze niet gewaarschuwd hebben en zijn ze te waarschuwerig en het komt niet uit dan is het weer paniekzaaierij..
KNMI heeft ondanks dat ze soms wat stoffig overkomen mijn diepste respect voor het uitgeven van de verwachtingen, dusse gewoon de KNMI guidance blijven lezen, dat doe ik namelijk ook ( en de KNMI site is echt een schat van informatie !)
Morgen is snelheid de key.. of anders gezegd hoe snel de koude plaats maakt voor hogere temps..Ee=ven wat er uit geknipt om de twee stukjes waar ik op wil reageren te laten weten.
Allereerst je analyse... Ik ben vanmiddag voor het eerst sinds zondag weer in staat geweest wat te bekijken en ik wist niet wat ik zag, niet alleen de kaarten en de pluimen maar ook de reacties hier, soms alsof we een ijstijd tegemoet gaan zien. Maar daar is Callie en hoewel ik niet wil zeggen dat mijn natte vinger veel meer verstand van weer heeft had ik al snel een idee dat het zo'n vaart niet zou lopen. Ja wel sneeuw maar zeker niet op grote schaal veel sneeuw. Ja wel weer even wat kouder maar toch temperaturen waar een winterliefhebber in de koudste maand van het jaar zijn neus voor op zou moeten halen.
Enn je KNMI stukje, uit mijn hart gegrepen.... Meerder modellen en dan ook nog eens meerdere leden moeten beoordelen... Als je het goed beschout is de kans dat ze er naast zitten veel groter dan dat ze het goed hebben. Zoals een oud aardrijkskunde leraar van me zei: Bij het KNMI moet het voor het publiek altijd tot op de graad en millimeter nauwkeurig zijn, van de weerman op dee hoek van de straat worden marges van 5 graden en 10-15 mm meer of minder altijd wel goed gevonden.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
beetje wind erbij ??? hoe gaat deze waaien qua paseren front??
op site,s elders in computerland spreken ze over 13 tot 16 uur sneeuwval ?
dan vooral voor de noordelijkste provincies .
incl bevingland {grunn}
.mis de voorspelingen/verwachtingen van o,o lid h horst
uit leer , ook meestal. mooie en duidelijke verhalen .
Berichten samengevoegd door Bronk
Ben benieuwd naar de pluim straks, vanmorgen gaf deze een daling aan vanaf de 19e.