De verwachting van het KMI voor morgen:
Het kmi is ook wakker geworden! Vraag me altijd af naar welk model hun kijken..... Nu ns nog en we zijn compleet | Gewijzigd: 13 februari 2013, 14:49 uur, door Stefanv
De verwachting van het KMI voor morgen:Het kmi is ook wakker geworden! Vraag me altijd af naar welk model hun kijken..... Nu ns nog en we zijn compleet Ja de NS benieuwd wanneer zij gaan komen met waarschuwingen voor vertragingen en uitvallen van diensten en natuurlijk de KLM.
- 850hPa zit onder de -5 tot soms richting de nul graden ( EC) GFS volgt dezelfde lijn.
- 2mtr temp is in het Noorden/Oosten net onder nul en met de koude die er was zal daar wel het e.e.a. aan sneeuw kunnen gaan landen. In het westen zit hij al boven nul ( voor de middag) ( ter vergelijk het is hier nu 3,5 graden boven nul)
Hoeveelheden .. ik vind de gedane uitspraken erg gewaagd..maar ik zit er in dit geval graag naast ik zeg in het westen nauwelijks sneeuw misschien het eerste uur even wat wittigheid en daarna overgaand in natte sneeuw en regen en in het oosten/noorden "droge" sneeuw. Hoeveel sneeuw daar zal vallen is nu echt niet te zeggen.. kan 1 cm zijn of 10 cm..
hieronder een neerslag tabel van morgen vanaf12h (EC): ( 3 sterren is matige sneeuwval, 3 groene punten is matige regen.)
Kortom een leuk dagje voor morgen ! maar wel kans op ijzel/ijsregen ben ik bang.. en dat is voor de mensen op de weg minder leuk..
Dus morgen zeker even de weerberichten in de gaten houden !
Hirlam voor 1 uur per cm.
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 15:10 uur, door Callie-P
hehehe, nou ik denk dat niemand morgen echt gelijk heeft, het is zo niet te voorspellen wat er morgen gebeurt, dat je net als in de politiek nu genoeg factoren kan vinden die allemaal een andere uitkomst hebben en ook allemaal realistisch zijn.
Maare ik hoop dat ik er mega naast zit morgen.. ik heb erg kritsich gekeken naar de kaarten en daarop een analyse gemaakt dus dat is met de huidige situatie eerder negatief voor de winterliefhebber dan positief..
Dit maakt dit juist zo leuk om een analyse te maken en te zien of je een beetje in de buurt komt. ( en ik vind het extra leuk om wat kritisch te zijn en daarbij spreek je soms de hele wereld tegen )
Het KNMI staat altijd in de spagaat. Als ze te voorzichtig zijn krijgen ze de hele opinie tegen zich dat ze niet gewaarschuwd hebben en zijn ze te waarschuwerig en het komt niet uit dan is het weer paniekzaaierij..
KNMI heeft ondanks dat ze soms wat stoffig overkomen mijn diepste respect voor het uitgeven van de verwachtingen, dusse gewoon de KNMI guidance blijven lezen, dat doe ik namelijk ook ( en de KNMI site is echt een schat van informatie !)
Morgen is snelheid de key.. of anders gezegd hoe snel de koude plaats maakt voor hogere temps..
| Gewijzigd: 13 februari 2013, 15:23 uur, door Callie-P
In het oosten is het toch kouder en in het westen zal het toch over gaan in regen?
Kouder in het oosten valt wel mee.. wel blijft het er langer koud dan in het westen maar de actiefste neerslag word in het westen verwacht en zwakt af als het naar het oosten trekt daarom daar minder sneeuw dan in het westen/midden.
Volgens deze weerjongen staat ons nog wat te wachten !
www.coensweer.nl
Erg leuke site btw !
Leuk dat er nog jonge mensen zijn met deze hobby!
weet je waar ik trouwens graag eens willen zijn nu,in de schotse bergen,wat een hoeveelheid sneeuw dat daar nu valt | Gewijzigd: 13 februari 2013, 16:14 uur, door Jenss
++ 13/02 12Z : ER IS EEN WAARSCHUWING VAN KRACHT VOOR SNEEUWVAL ++
Een hogedrukbrug bedekt het westen van Europa, doch een occluderende storing slaagt er morgen donderdag in, om deze brug tijdelijk te doorbreken. Het trippelpunt trekt nabij België over waardoor in de onderste lagen, de luchtmassa moeizaam opwarmt. In de hoogte gaat dit vlotter.
Het is de verwachting dat de neerslagzone enkele mm neerslag brengt, onder de vorm van sleet/regen in het westen, maar iets verder landinwaarts is dit lange tijd sleet of sneeuw. Deze sneeuw zal waarschijnlijk tijdelijk blijven liggen doch geen cumulatie geven, level 2 waardin in de westelijke gebieden. Verder naar het oosten is de temperatuur wat langer negatief en kan de sneeuw net wel het criterium bereiken. De neerslagzone stagneert voorts over de oostelijke gebieden en sneeuwt daar verder uit. Daar, mede ook in oostelijk NL, kan de overlast nog tot de avond duren aangezien het kwik er moeizaam of niet boven het vriespunt komt.
De progtemps tonen duidelijk opwarming in de hoogte, in die mate dat ijzel niet uit te sluiten is. Doch voorlopig acht ik die kans (toch zeker op algemene schaal) beperkt wegens een te kleine ijsdriehoek.
Link naar Karim hamid: http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Bron: Severewheatheroutlook | Gewijzigd: 13 februari 2013, 16:18 uur, door Tatanka
Zal wel deze avond komen denk ik
Ja, en ze zijn ook heel flauw met hun uitleg voor morgen, er staat gewoon,'morgen sneeuw en eventueel aanvriezende regen vanaf het westen' en dan nog een paar dingen maar geen gerichte uitleg wat betreft de maatregelen en omstandigheden
Maar zoals je zegt, ze zullen wel met een waarschuwingen komen vanavond
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Bvd
eigenlijk het midden oosten. weertechnisch zou ik het op oosten houden.Al naar gelang de weersituatie.
Citaat van Coensweer, woensdag 13 februari 2013, 16:03 uur Morgen veel sneeuw?
Volgens deze weerjongen staat ons nog wat te wachten !
www.coensweer.nl
Erg leuke site btw !
Leuk dat er nog jonge mensen zijn met deze hobby!
haha,net als ik,ik ben 14 jaar
Berichten samengevoegd door Sanwa
was ik ook al aan het denken,hirlam gaf op dat front ook al wat lichte neerslag aan vannacht,vooral ijzel
wow de post hierboven,veel sneeuw | Gewijzigd: 13 februari 2013, 18:09 uur, door Jenss