Toch maar aangemeld na ruim 2 maanden mee te lezen.
Maare; nog geen 10min verderop in Graauw moet je erg goed kijken wil je de sneeuwvlokjes zien vallen.
Maar is al vaker geweest met bv hagel; dat het hier enorm hagelde en in Hulst niks gevallen was
*Edit Debbieke: Namens de gehele crew van harte welkom op onweer-online!!
Edit 2: Thanks! Al ben ik absoluut niet iemand die al te veel van de kaarten snapt, maar wie weet komt dat nog | Gewijzigd: 11 februari 2013, 13:40 uur, door Romana
Op pagina 89 heb ik al zo een kaart gepost van weliswaar iets later maar het komt op het zelfde neer. (22ste ec)
Hoe graag we de kaart die ik gepost heb en die jij gepost hebt ook uit zien komen, er ontbreekt iets essentieels in het verhaal.. en dat is koude daarnaast is de jetstream niet meegenomen.. Als je een LT kaart pakt ( en hoe veranderlijk hij ook moge zijn) dan is het misschien wel beter om dan even alle kaarten erbij te pakken.
De Jetstream is denk ik wel 1 van de belangrijkste kaarten die aangeeft hoe ons weer mogelijk zal verlopen. Had je bij deze 18de ook deze kaart erbij gepakt dan had je kunnen zien dat we geen *** aan de hogedrukgebieden hebben. Er is sprake van een zeer hoge rug waarbij Nederland aan de verkeerde kant ligt en het hoog dit als haar natuurlijke grens zal zien waardoor ze niet zal opschuiven. Daarnaast ontbreekt het aan echte strenge koude in het noorden. temperaturen rond de -16 e.d zetten hier geen zoden meer aan de dijk. Het moet daar wel een stuk kouder zijn wil het hier streng gaan vriezen.
Zoals de kaarten er nu bij -liggen aangaande lange termijn ziet het er niet naar uit dat er nog een periode gaat komen van echte koude. Hoe vervelend ook denk ik dat de 14de die ik als kantelpunt zie de start zal gaan worden voor temperaturen boven nul en misschien een nachtje (stralings)vorst.
Mijn voorzichtige verwachting voor de komende periode is dat we geen periode van strenge koude meer gaan krijgen. De komende periode lijkt 2 richtingen op te kunnen gaan.
- Eentje van echt zachte temperaturen
- eentje van temperaturen rond normaal met kans op winterse neerslag die de ene keer zal blijven liggen en de andere keer wegdooit.
Maar goed wonderen zijn de wereld niet uit en voordat je het weet staat er ineens -30 op de kaarten.. of misschien toch niet...
| Gewijzigd: 11 februari 2013, 14:59 uur, door Callie-P
Zelf gok ik op nr 2.
Maar goed wonderen zijn de wereld niet uit en voordat je het weet staat er ineens -30 op de kaarten.. of misschien toch niet...
KNIP- dank voor je uitgebreide beschouwingen.
Ook ik gok op 2. Op zich zijn de drukverdelingen op termijn zo rot nog niet. Alleen er is ook geen koude op de plaatsen waar die vandaan zou moeten komen.
Er valt dus weinig te transporteren. Het zal na een kleine periode van temperatuursverhoging weer afkoelen naar normale waarden.
Echte koude is nu helaas nergens te zien. We genieten maar van voorlopig de laatste sneeuwvlokjes die rond donderdag wel regendruppels zullen worden.
Het zou met niet verbazen als na het weekeinde weer wat sneeuw in het vooruitzicht is.
Als sinds het begin van de winter hebben we berichten aan moeten lezen van: En nu op naar de lente.. Heb het gehad met de winter.. Zo de winter is al voorbij.
De crew houdt de meteorologische indeling van de seizoenen aan. Dit houdt in, dat de lente voor ons begint op 1 maart, niet eerder en niet later.
Het is voor de winterliefhebbers niet leuk om te lezen, dat het maar eens over moet zijn met de winter. Uiteraard mag iemand deze mening hebben, maar onderbouw deze dan met kaarten, pluimen, statistieken of wat dan meer.. Loze kreten zijn inmiddels zo 2012. Stel je voor als zomerliefhebber, dat je steeds moet lezen.. Kom maar op met de winter. Al die warmte.. bah heb het wel gehad met de hitte enz enz.
Kortom, laat ieder genieten van zijn/haar eigen weer"ding" en verpest het niet voor een ander door het forum vol te kalken met loze kreten.
Bij voorbaat dank voor de medewerking | Gewijzigd: 11 februari 2013, 18:00 uur, door Marga