Ze zeiden de hele tijd dat het tegen zondag op maandag zou gaan sneeuwen, maar volgens mij komt er niks aan ofwel?
In ieder geval niks voor Nederland
het uiterste zuidwesten en zuiden
Ten zuiden lijn Leiden-Utrecht Nijmegen: 1-3 CM
Ten zuiden lijn Den Haag-Den Bosch: 3-5 CM
Waarom: run 6h GFS in combinatie met radar europa (oostelijker dan 6 uur run).
Ik laat me graag tegenspreken met onderbouwing. Prove me wrong
De sneeuwzone zal tot stilstand komen boven België, waardoor het daar zal uitsneeuwen.
Vannacht trekt een sneeuwzone ons land binnen vanaf de Franse grens. In het westen en het centrum van het land wordt er ongeveer 5 cm sneeuw verwacht. Deze oplossende sneeuwzone trekt verder oostwaarts en bereikt morgenochtend het oosten en noorden van het land met daar slechts 1 of 2 cm sneeuw. Aldus het kmi.
Kmi heeft inmiddels voor het westen en het centrum een code oranje vrijgegeven.
Op de radarbeelden zie je duidelijk dat er heel wat activiteit op de sneeuwzone zit. Echter zal deze naar verwachting afzwakken bij het bereiken van het centrum in België om vervolgens op te lossen boven het noorden van het land. | Gewijzigd: 10 februari 2013, 16:43 uur, door Sneeuwlove
| Gewijzigd: 10 februari 2013, 13:44 uur, door Debbieke
Onweersdagen: 0
Snap er niks van, ze zullen er misschien goed naast zitten? Of het front moest zwaar gaan kantelen, we wachten af.
Wat een onzin. Heel vaak komt het weer vanuit België. Dus die informatie kan net zo interessant zijn.
| Gewijzigd: 10 februari 2013, 13:58 uur, door Debbieke
Onweersdagen: 0
ik zie het alleen maar activeren
remember december 2010. Op het weer vermeldde men het volgende: "Vannacht blijft het overwegend droog, tegen de ochtend kan er hier en daar een sneeuwbui vallen, we verwachten hooguit 1 tot plaatselijk 2cm verse sneeuw". Die ochtend teisterde sneeuwbuien het noorden van BE met minstens 10cm op vele plekken.
Sneeuw is gewoon niet voorspelbaar, is al dikwijls gebleken.
daar valt nog bijna geen neerslag